KCam Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Lurer på om dere andre bruder skal holde tale i bryllupet? Jeg skal, selv om jeg er ganske så sentimental av meg. Noen gode tips fra dere andre? Er denne talen kun til brudgommen, eller er det andre personer man bør ta med, selv om de blir "dekket" i andre taler? Uff, kjenner jeg blir nervøs bare av tanken....
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Jeg kommer til å holde en personlig tale til mannen, som kommer til handle mest om han og vårt forhold. Men jeg kommer også til å takke svigerfamilien for måten de har tatt meg imot på. Jeg har ikke noen spesielle tips, annet enn at jeg vil trekke fram en del av hans gode kjerneegenskaper, si noe om hva han gjør med meg, og om hva som kjennetegner oss sammen. Kjenner jeg blir nervøs selv når jeg tenker på det. Endret 5. februar 2008 av Frk Åberg
mia83 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Lurer på om dere andre bruder skal holde tale i bryllupet? Jeg skal, selv om jeg er ganske så sentimental av meg. Noen gode tips fra dere andre? Er denne talen kun til brudgommen, eller er det andre personer man bør ta med, selv om de blir "dekket" i andre taler? Uff, kjenner jeg blir nervøs bare av tanken.... Jeg kommer ikke til å klare å si et ord uten å grine, det er jeg sikker på! Og jeg kan ikke fordra å holde tale! Derfor har jeg skrevet en sang jeg da. Mulig det er mange som synes det er en klisje, men jeg ble faktisk ganske fornøyd med den.. Håper iallefall han kommer til å like den.
DDuck Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Når jeg og min kjære hadde vært sammen en stund skrev jeg faktisk et eventyr om oss to og sendte han på msn (siden vi ikke bodde sammen da) og det ble egentlig et veldig vakkert eventyr og min kjære var stor imponert og veldig rørt, så det tok jeg var på og lagret det på datamaskinen min med tanke på at vi evt. skulle gifte oss senere... Så når vår dag kommer blir jeg vel enten å lese det eventyret høyt foran alle, eller så legger jeg det inn sammen med menyen og programmet for dagen slik at folk kan lese det om de vil... hehe... heller mot å la folk lese det selv, siden jeg er ei sutre kjærring og sansynligvis vil gråte så mye at ingen hører hva jeg sier..
KCam Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2008 Jeg kommer ikke til å klare å si et ord uten å grine, det er jeg sikker på! Og jeg kan ikke fordra å holde tale! Derfor har jeg skrevet en sang jeg da. Mulig det er mange som synes det er en klisje, men jeg ble faktisk ganske fornøyd med den.. Håper iallefall han kommer til å like den. Det er en god idè! Skal du framføre den selv? Jeg synger som en kråke, så det er ikke noe alternativ Kan i utgangspunktet ikke fordra å holde tale selv, eller snakke i forsamlinger, men denne ene gangen SKAL jeg bare gjøre det.
mia83 Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Det er en god idè! Skal du framføre den selv? Jeg synger som en kråke, så det er ikke noe alternativ Kan i utgangspunktet ikke fordra å holde tale selv, eller snakke i forsamlinger, men denne ene gangen SKAL jeg bare gjøre det. Det blir en allsang! Hehe.. har valgt melodien Blåbærturen, som alle kan, og som er lett å dikte til på rim pga lange verselinjer. Det ble 4 vers. Synes det er langt nok ettersom hvert vers er så langt! I et bryllup jeg var i ble vi sittende og synge leeeeenge fordi sangen var så lang, nesten 3 sider... Ble nesten litt lei.. Da er det bedre med en litt kortere sang og heller få fram det viktigste framfor å fortelle hver minste lille detalj.
mia83 Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Når jeg og min kjære hadde vært sammen en stund skrev jeg faktisk et eventyr om oss to og sendte han på msn (siden vi ikke bodde sammen da) og det ble egentlig et veldig vakkert eventyr og min kjære var stor imponert og veldig rørt, så det tok jeg var på og lagret det på datamaskinen min med tanke på at vi evt. skulle gifte oss senere... Så når vår dag kommer blir jeg vel enten å lese det eventyret høyt foran alle, eller så legger jeg det inn sammen med menyen og programmet for dagen slik at folk kan lese det om de vil... hehe... heller mot å la folk lese det selv, siden jeg er ei sutre kjærring og sansynligvis vil gråte så mye at ingen hører hva jeg sier.. Et eventyr var jo kjempeoriginalt da!!! Så utrolig flott!!
Concertina Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skal holde tale! Kommer sikkert til å sippe som bare det, men tale skal han få, det er han verdt :rødme: Men nå har jeg holdt flere taler for atskillig mange flere enn det kommer i bryllupet vårt, så jeg tror min kjære nærmest forventer at jeg sier noen ord. Aner ikke hva jeg skal si, men antar at jeg takker både mine foreldre og hans, og at jeg snakker litt om hva vi betyr for hverandre, hva vi har opplevd, hvordan vi traff hverandre - skal ikke være så lang heller så jeg får se hva jeg tar med.
MrsG Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 jeg har tenkt å skrive en tale hvertall... og bestemme der og da om jeg klarer å si noe ha den godt gjemt i veska, så ingen aner noe .. og kanskje ha en sang, sånn i tilfelle.. hehe.
MellonCollie Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Jeg kommer til å holde en personlig tale til mannen, som kommer til handle mest om han og vårt forhold. Men jeg kommer også til å takke svigerfamilien for måten de har tatt meg imot på. Jeg har ikke noen spesielle tips, annet enn at jeg vil trekke fram en del av hans gode kjerneegenskaper, si noe om hva han gjør med meg, og om hva som kjennetegner oss sammen. Kjenner jeg blir nervøs selv når jeg tenker på det. Jeg skal holde tale, og kommer til å legge det opp litt på samme måte som Frk Åberg. Begynne med å takke min familie for hvordan de tok imot min kjære, og si litt til mine svigerfamilie om å bli en "offisiell" del av familien. Så litt om min og kjæres historie sammen, og hvorfor jeg ønsker å dele resten av livet med ham. Vurderer å avslutte med en liten powerpoint-presentasjon med noen bilder av oss. Lyst til å få tak i bilder fra da han var liten, og fra jeg var liten, og på en måte bygge opp historien om oss, fra barndom til nå. Tror det kan bli en morsom seanse, da jeg har sett mye morsomme bilder av ham opp gjennom Med en fin sang på i bakgrunn da. Men mulig jeg gjør dette under kaffen som en ekstrating i stedet, så ikke det blir så langt under middag... hmm.
Elliebellie Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har egentlig lyst til å si noe - for det fortjener han virkelig. MEN jeg har valgt å droppe det fordi det kommer til å ødelegge mye av dagen - fordi jeg kommer til å være så nervøs at jeg ikke greier å tenke på noe annet... Derfor skal jeg lage et slideshow m/ musikk med bilder av vår tid sammen... Fra vi møttes til dagen idag. I tillegg har jeg en morsom gave som jeg har tenkt å gi han før slideshowet starter... Tror det blir bra.
Hjerteres Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 MrsG monogramet du har laget med H og M var helt nydelig. Jeg har prøvd å lage noe slikt noe men får det virkelig ikke til. Har ikke programmer som jeg kan gjøre dette i. Kunne du ha hjulpet meg med med å lage et med K og M? Sorry om jeg er frekk, syns bare den du har laget var helt nydelig. Sorry dette var litt utenfor tråden.
Gjest *englefjes* Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Når jeg og min kjære hadde vært sammen en stund skrev jeg faktisk et eventyr om oss to og sendte han på msn (siden vi ikke bodde sammen da) og det ble egentlig et veldig vakkert eventyr og min kjære var stor imponert og veldig rørt, så det tok jeg var på og lagret det på datamaskinen min med tanke på at vi evt. skulle gifte oss senere... Det er jo superromantisk da :-D Kanskje jeg skulle dristet meg til det samme, hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å si noe siden jeg hadde grudd meg altfor mye på forhånd,men et eventyr kan jeg kanskje klare.
Gjest Gjest_*Bringebær*_* Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 Jeg holdt tale da vi giftet oss. Jeg begynte med å takke min forlover for et flott utdrikningslag og for et langt og godt vennskap. Deretter fortalte jeg mine foreldre hvor glad jeg var i dem og hvilke forbilder de har vært for meg. Gikk så videre til mine svigerforeldre og takket dem for å ha tatt så godt i mot meg. Til slutt snudde jeg meg mot mannen min og fortalte ham hvor fantastisk han var og hvor lykkelig han har gjort meg (og så videre i den sjangeren). Jeg fikk bare gode tilbakemeldinger, så alt i alt en fin opplevelse.
Supramundane Skrevet 6. februar 2008 #15 Skrevet 6. februar 2008 Jeg forstår ikke hvordan jeg skulle kunne gjennomføre noe sånt uten å gråte så mye at jeg ikke har noen stemme.. ..det er faktisk en av grunnen til at jeg ønsker meg et lite bryllup, kanskje bare med forlovere! Synd egentlig... noen andre som føler det slik?
Lillemor76 Skrevet 6. februar 2008 #16 Skrevet 6. februar 2008 mange utrolig gode og kreative ideer her. jeg har valgt den tradisjonelle talen, ganske i stil med andre her. sier først noen ord til mine svigerforeldre og takker for deres gjestfrihet og hvordan de alltid har fått meg til å føle meg veldig velkommen ideres familie. deretter sier jeg noen ord til mine foreldre, om hvor mye de har betydd for meg og den jeg er blitt. til slutt noen ord til min kjære, hvor jeg trekker frem noen av hans beste sider, prater litt om forholdet vårt, likheter og ulikheter (med et par morsomme poeng, så jeg ikke blir altfor sentimental...), og til slutt om hvorfor jeg er så glad de ble oss to, og at jeg gleder meg til å dele livet med ham. og så må man huske å skåle når man er ferdig da - da kan festen begynne eneste problemet er hvordan jeg skal klare å gjennomføre uten å bli sentimental. Jeg har faktisk forbeholdt meg retten til å droppe talen hvis jeg merker at det bare ikke går. da har jeg heller tenkt å si talen min til ham på morgenen dagen etter bryllupet istedet - bare til ham.
Gjest nextlife Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 (endret) Her er et svar fra ei som holdt tale til mannen i bryllupet sitt ; Jeg hadde grudd veldig på forhånd, er av den typen som blir kjempeemosjonell i slike situasjoner. Men, dere vet, dagen kommer, og man har en million tanker i hodet, og tusen ting som skal skje, så det var veldig lett å bare dytte tanken på talen bakerst i hodet, og ikke ta den frem før rett før den skulle holdes Når jeg skrev talen sørget jeg også for å ikke skrive den på en slik måte at det ville bli vanskelig å holde den, om dere skjønner. Jeg snakket litt om hvordan vi møttes, hvordan det ble oss to, og de ting vi har vært gjennom i forholdet (vi hadde vært sammen i 17 år, tilsammen 3 barn, så her var det nok å ta av) og hva som gjør at akkurat vi to var"ment to be". Jeg sa også litt om hva vi forventet oss i fortsettelsen. Ønsker dere masse lykke til, det går så flott skal dere se Endret 7. februar 2008 av nextlife
KCam Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 7. februar 2008 Her er et svar fra ei som holdt tale til mannen i bryllupet sitt ; Jeg hadde grudd veldig på forhånd, er av den typen som blir kjempeemosjonell i slike situasjoner. Men, dere vet, dagen kommer, og man har en million tanker i hodet, og tusen ting som skal skje, så det var veldig lett å bare dytte tanken på talen bakerst i hodet, og ikke ta den frem før rett før den skulle holdes Når jeg skrev talen sørget jeg også for å ikke skrive den på en slik måte at det ville bli vanskelig å holde den, om dere skjønner. Jeg snakket litt om hvordan vi møttes, hvordan det ble oss to, og de ting vi har vært gjennom i forholdet (vi hadde vært sammen i 17 år, tilsammen 3 barn, så her var det nok å ta av) og hva som gjør at akkurat vi to var"ment to be". Jeg sa også litt om hva vi forventet oss i fortsettelsen. Ønsker dere masse lykke til, det går så flott skal dere se Godt å høre, og tusen takk til alle for mange flotte tips! Skal ta i bruk flere av dem! Har også fått et praktisk et av min far, som er at man trekker pusten dypt og slippe sakte ut tre-fire ganger før man begynner. Når man begynner på utpust da, vil stemmen være stabil og sterk. Greit å ha noe praktisk å henge tankene på i en sånn stund
DDuck Skrevet 7. februar 2008 #19 Skrevet 7. februar 2008 hehe... ser ut som at vi alle sammen er en gjeng emosjonelle skrike-damer her Neida dette blir nok å gå bra jenter Mannen fortjener virkelig noen ord på den store dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå