Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 Hvis du skal kjøpe enebolig er dette et kjempekoselig hus i gangavstand til togstasjonen og veldig fint utemiljø for katten http://finn.no/finn/realestate/object?finn...9sgaDTyFi197251
Dorrit Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 5. februar 2008 Takk for tips, men det blir ikke kjøp helt i starten
Gjest Drammenerser Skrevet 6. februar 2008 #23 Skrevet 6. februar 2008 Dersom du jobber i Oslo vil jeg anbefale Brakerøya eller Toppenhaug. Nært sentrum og bare en liten kort spasertur til Brakerøya stasjon. Ellers er det også bare en kort gåtur opp til skogskanten.
Gjest GjestPest Skrevet 7. februar 2008 #24 Skrevet 7. februar 2008 Det er penere i Drammen nå, enn for bare noen år siden MEN, det er bare elendige, kjipe, kjedebutikker der og det er fullt av innvandrere...... Er du glad i innvandrere og hater shopping så er det sikkert kjempefint!
Gummiloppa Skrevet 7. februar 2008 #25 Skrevet 7. februar 2008 Det er penere i Drammen nå, enn for bare noen år siden MEN, det er bare elendige, kjipe, kjedebutikker der og det er fullt av innvandrere...... Er du glad i innvandrere og hater shopping så er det sikkert kjempefint! Er like mange utlendinger andre steder
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #26 Skrevet 7. februar 2008 1. januar 2007 bodde 10.754 innvandrere i Drammen. 9.337 kommer fra ikke-vestlige land. Det utgjør 16 prosent av Drammens befolkning. (SSB) De fleste med ikke-vestlig bakgrunn bor i bydelen Fjell. I området rundt jernbanestasjonen er det mange "innvandrer butikker." Drammens svar på Grønland De fleste finner nok det de trenger i Drammen. Hvis man ønsker bedre shoppingmuligheter er Oslo bare 35 min unna med tog!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #27 Skrevet 7. februar 2008 Helt seriøst, utelndinger legge jeg sjelden merke til på byen, og jeg bor rett ved siden av tolbugata hvor alle disse utlending butikkene ligger. Og jeg vil ikke si at det bare er kjipe kjedebutikker her, hvis man bare gidder å bevege seg litt så ligger det flere forskjellige klesbutikker o.l i andre gater enn magasinet (som forresten ikke er noe særlig bra i mine øyne). Men dessuten så drar man nytte av disse utlending butikkene. Selv kjøper jeg frukt og grønt der, mye bedre kvalitet en det er på rimi rett bortenfor, og over halvparten så billig. Dessuten har den ene verdens største poteter hvis man er glad i bakt poteter, og ris såklart, store poser for de som har tolmodighet til å koke den vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #28 Skrevet 8. februar 2008 Underetasjen i en enebolig eller en annen kjellerleilighet med egen inngang hadde jo passet fint... Leilighet med egen inngang til leie på Konnerud. Buss hvert 15 min, tar 12 min til jernbanestasjonen. Fine turområder. 3 min gangavstand til buss. 15 min gangavstand til matbutikk. Nattbuss fredag og lørdag (60 kr). Hvis du er student koster månedskort buss/tog til Oslo 600 kroner. http://finn.no/finn/realestate/object?finn...amp;WT.svl=Link
Gjest Pet Skrevet 8. februar 2008 #29 Skrevet 8. februar 2008 Leilighet med egen inngang til leie på Konnerud. Buss hvert 15 min, tar 12 min til jernbanestasjonen. Fine turområder. 3 min gangavstand til buss. 15 min gangavstand til matbutikk. Nattbuss fredag og lørdag (60 kr). Hvis du er student koster månedskort buss/tog til Oslo 600 kroner. http://finn.no/finn/realestate/object?finn...amp;WT.svl=Link Ja, der så det jo koselig ut...
marsy Skrevet 8. februar 2008 #30 Skrevet 8. februar 2008 hvis du skal pendle i retning Oslo går det 4-5 tog i timen fra Drammen stasjon. Togene bruker rundt 30 min. I tillegg har man timeekpressen som går en gang i timen døgnet rundt - det er faktisk lettere å komme seg hjem til Drammen på natta enn for de som bor i Asker eller Sandvika. Jeg er innflytter og dette er det jeg liker med Drammen: -vakre grøntområder/fellesområder ved elva -restaurantene ved elva på sommeren (Union, Glass og Skutebrygga) -nytt flott bibliotek -vakkert teater -ny "rockescene" med konserter -mange nye restauranter og cafeer -kjedebutikker, men også andre gode butikker rundt om i sentrum, og det åpner stadig nye spennende butikker -ganske så ny kino -kort vei til Oslo for shopping/pendling -flere tog i timen fra Drammen, 1-2 ganger i timen fra Gulskogen/Mjøndalen -buss døgnet rundt til Oslo -kort vei til Vestfold/Sørlandske
Gjest Catwoman Skrevet 10. februar 2008 #31 Skrevet 10. februar 2008 Er like mange utlendinger andre steder nei, det er det faktisk ikke. Etter Oslo er Drammen den byen i Norge med flest innvandrere. (Uten at jeg mener at det nødevendigvis bare er negativt altså) Jeg er fra Drammen, og synes det er en fantastisk flott by og bo i - lengter litt tilbake innimellom, selv om jeg trives godt der jeg bor nå og.
Zarabi Skrevet 10. februar 2008 #32 Skrevet 10. februar 2008 Som nevnt over her, selve byen er blitt veldig pen, og om du skal benytte deg av kulturelle arrangementer så er vel byen grei nok. biblioteket er flott, teateret er flott, kinoen er grei nok. Dette er feil. Kinoen i Drammen er ganske så ny, og er en av de beste i Norge..hehe.. Jeg elsker drammen..hehe
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #33 Skrevet 10. februar 2008 Dette er feil. Kinoen i Drammen er ganske så ny, og er en av de beste i Norge..hehe.. Godt mulig at den byggmessig er det, men etter utallige ganger med film som stopper/reklame med feil lyd/filmen blir ikke starte/dårlig kvalitet på filmen så trekker det ned for meg.
Gummiloppa Skrevet 10. februar 2008 #34 Skrevet 10. februar 2008 (endret) Kinoen i Drammen ble faktisk kåra til Norges beste når den var ny, pga lydanlegget Endret 10. februar 2008 av Tillepike
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #35 Skrevet 10. februar 2008 Kinoen i Drammen ble faktisk kåra til Norges beste når den var ny, pga lydanlegget Lydnalegget er også helt i orden, det er vel generelt filmen/lydene jeg reagerer på. Etter min mening så skal lyden faktisk følge reklamen ikke være 2-3 minutter før/etter videoen. Når de tar av reklamen så burde filmen starte, ikke vente flere minutter før den setter igang. De burde kanskje ha mer enn en person i kassa på kiosken på en lørdagskveld når det er masse folk o.l. Verste hittil var vel når harry potter hadde premiere. Ene salen var glovarm og folk klagde, salen jeg satt i var iskald og kunne ikke ta av meg jakka engang. Men jeg tror neppe trådstarter bryr seg så veldig mye om hva som er galt med kinoen. Den er helt grei, men man legger merke til småting når man er på kino ofte.
Meaty Skrevet 10. februar 2008 #36 Skrevet 10. februar 2008 Og jeg vil legge til at det er kjekt å bo nesten midt mellom Torp og Gardermoen Mange muligheter når man skal ut og reise da. Og man kan ta enten tog eller buss til begge flyplassene.
krislo Skrevet 25. april 2008 #37 Skrevet 25. april 2008 Dere som bor i Drammen inviteres herved til å fortelle litt om byen, hvordan dere trives, hva som er verdt å få med seg i Drammen og hvor det eventuelt er mest trivelig å bo (vil vel variere, men tips mottas likevel med takk) Skulle noen ha greie på om det er spesielt vanskelig eller mindre vanskelig å finne seg et sted å bo når man har dyr, så si gjerne ifra om det også. Alt som er verdt å vite om Drammen er interessant. Heisann Ser jo at det er en stund siden dere diskuterte dette emnet, men jeg skal selv mest sannsynlig bo på konnerud i drammen, og er langt i fra kjent.. skal pendle 3-4 ganger i uken inn til oslo og lurer på hvordan det er enklest for meg å komme meg dit?! er det enklest å ta buss til gulskogen og tog videre? eller helt ned til sentrum for å ta toget? går det direktebuss fra konnerud til oslo, så jeg slipper å bytte?? hadde vært supert med noen tilbakemeldinger
Meaty Skrevet 25. april 2008 #38 Skrevet 25. april 2008 Jeg vet ikke så mye om å komme seg fra Konnerud men det er i hvert fall mange fler togavganger å velge i hvis du bruker Drammen stasjon i stedet for Gulskogen
Abraxas Skrevet 25. april 2008 #39 Skrevet 25. april 2008 (endret) .... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #40 Skrevet 26. april 2008 Det går ikke direktebuss fra Konnerud til Gulskogen. Det enkleste og kjappeste er å ta buss til togstasjonen. Det går tre ulike bussruter til Konnerud. Bor du slik til at alle er tilgjengelige (fra sentrum og opp til Konnerudsenteret) så har du buss hvert kvarter. Akkurat det med buss hadde jeg spurt utleier/selger om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå