Gå til innhold

Stemmer dette kvinner

Fremhevede innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Jeg så et program på Discovery noe om ondskap.

Hvor de sa at kvinner har mer i mot at den de er sammen med blir forelsket i en annen kvinne. En at han har sex med henne.

Stemmer dette ?. Er det være for kvinner om han blir forelsket en om han har sex med en anne kvinne ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er større sjanse for at pengestrømmen fra ham til den han er sammen med stopper opp hvis han blir forelsket i en annen kvinne enn om han bare har litt sex på si. Derfor er det verst at han blir forelsket.

Skrevet
Det er større sjanse for at pengestrømmen fra ham til den han er sammen med stopper opp hvis han blir forelsket i en annen kvinne enn om han bare har litt sex på si. Derfor er det verst at han blir forelsket.

Pengestrømmer...?? Hva snakker du om?

Skrevet
Pengestrømmer...?? Hva snakker du om?

Du skjønner vel at kvinner flest er sammen med sin mann kun på grunn av pengene. :klaske:

Men for å svare på spørsmålet, så tror jeg det er mye i det. Forelsker en mann seg i en annen kvnne, er vel løpet kjørt. Har de "bare" sex, er det vel kanskje fortsatt muligheter for å lappe sammen forholdet.

Hvordan jeg personlig ville reagert aner jeg ikke, og håper jeg slipper å finne ut av det.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det blir på to forskjellig nivå. En forelskelse kan man på én måte ikke noe for, mens fysisk utroskap vitner for meg om manglende respekt for den andre. Så det er sårende på to ulike måter. Jeg tenker på den ene siden at det ville vært verst følelsesmessig om han forelsket seg i en annen, men jeg ville samtidig synes det var grusomt å se han for seg i senga med en annen. Jeg vet ikke helt hva som ville vært verst. En del av meg tenker kanskje at han ikke ville vært utro om det ikke var sterke følelser inne i bildet, fordi både jeg og han jeg er sammen med er av det slaget.

Det kommer også an på om man snakker om en lett betatthet eller dyp og inderlig forelskelse/kjærlighet. Hvis det er det siste, tror jeg det ville vært verre enn sex.

Skrevet
Du skjønner vel at kvinner flest er sammen med sin mann kun på grunn av pengene. :klaske:

Så og forstå.. Ja, vel.. Da er det vel bare jeg som har missforstått, da.. (siden jeg er sammen med en lavtlønnet fyr som jeg elsker ;) )

Hvordan jeg personlig ville reagert aner jeg ikke, og håper jeg slipper å finne ut av det.

Me too! Jeg synes det er helt umulig å si noe om hva som ville vært verst før jeg evt en gang (håper ikke!!) står i situasjonen selv.

Skrevet

Seff er det verre hvis han blir forelsket. Da har man virkelig mistet ham.

Skrevet

Det er umulig å svare på.

Kvinner er ikke like. For noen er det sikkert slik, for andre ikke.

Jeg hadde nok tatt det tyngst om han hadde vært utro. Fordi han da hadde gjort en bevisst handling som han visste ville såre meg. Underveis i det å ha sex med noen andre enn den man er sammen med er det tusen muligheter til å stoppe.

Forelskelse er en flyktig følelse. Man kan forelske seg i en annen enn partneren, men velge det bort. Det tror jeg de fleste gjør flere ganger gjennom et langt samliv.

For meg er det viktigst at han velger meg, også når det er annet som frister mer. Fordi han vet at det er "vi" som er riktig på langt sikt. Fordi det er meg han elsker.

Skrevet

Det er klart verst om han blir forelsket, for min del. Som noen andre her sier, da er løpet kjørt.

Er mannen utro, har man i allefall valget, og det er opp til en selv å bestemme hva som skal skje videre.

Skrevet

Det hadde helt klart vært verst om han hadde forelsket seg i en annen. Jeg har gangsyn nok til å se at det finnes flere kvinner i verden enn meg som er tiltrekkende og regner med at mannen min også legger merke til dem - og jeg er realistisk nok til å skjønne at iblant kan man være så dum at det "bare skjedde". Det hadde jeg, under noen omstendigheter i hvert fall, både kunnet forstå og tilgi.

Men jeg hadde blitt fryktelig lei meg om han hadde hatt de samme gode følelsene for noen andre som han har for meg, og jeg er veldig usikker på om forholdet noensinne kunne blitt det samme - eller i det hele tatt fortsette.

Skrevet

Jeg hadde gått på dagen om han var utro. Sånt aksepterer ikke jeg. Hadde han blitt forelsktet i en annen så hadde det vel ikke vært noe fremtid for oss da heller. Blir man forelsket i andre så er det noe som ikke stemmer i det forholdet man er i - tror jeg. Da er det gått så langt at det ikke vil lønne seg å prøve å holde forholdet sammen. Mange som mener at fysisk tiltrekkning /forhold på si, er greit, så lenge det ikke er psykisk. Men jeg mener at om man skal være i et forhold, så bør man være der både fysisk og psykisk, eller la vær ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...