Gjest frustrert vennine Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hei! Jeg har ei vennine som nettopp er blitt singel. Hjelper og støtter så godt jeg kan, men hun har lyst ut på livet og feste når hun har barnefrie helger. Jeg er godt gift, fortsatt lykkelig forelsket i mannen min, og vi har tre barn. har vært med ut på byen noen ganger, men jeg orker bare ikke det kjøret der! Dessuten blir jeg ofte glemt når vi kommer ut og hun finner seg en mann å flørte med og være med hjem for natta. Jeg har sagt at hun er hjertelig velkommen til å ligge over her hos oss på helg, vi kan sitte i kjellerstua alene uten mannen min, dele ei flaske vin, skravle, se film... Kan godt bli med på kafe, kino, gå tur...., men det sjekkestyret gidder jeg bare ikke!! Hun har ikke så mange andre venner. Synes dere jeg er skikkelig kjip som ikke orker???
Kosemose Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Nei jeg syns ikke du er skikkelig kjip som ikke har lyst til å bli med, og skjønner deg godt. Men skjønner henne og hennes behov for å ha med seg noen ut også. Syns du skal fortelle henne at du ikke trives ute på byen, også syns jeg du kan ofre deg en sjelden gang i blant hvis hun er en god venninne. Eventuelt kan du jo prøve å få med noen fler når dere skal ut slik at du har noen å hygge deg med mens hun sjekker?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Hei, Jeg synes ikke du er kjip. Jeg har ei venninne i lignende situasjon selv, bare med barn og barnefri annen hver helg. Så da er ønsket hennes å treffes om helgene og aldri i ukene. Selv har jeg jobb, fritidsaktiviteter, mann og hjem og når så helgene kommer så synes jeg det er godt å få slappe av i heimen og også prioritere samvær med mannen. Men jeg forsøker å stille opp av og til. Du kan jo høre med henne om ikke hun kan ta seg en rolig kveld hos dere innimellom og så kan du være med en sjelden gang? Da treffes dere ihvertfall. Om det kun er et fest-følge hun ønsker, så må du oppfordre henne til å finne noen andre, gamle venninner, venner, kolleger e.l.
Gjest Gjest_annemor_* Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Høres ut som om hun utnytter deg, så pass på at du ikke overser dine egne behov. Dere er jo på helt forskjellige stadier i livet, og jeg skjønner jo hennes behov for å rase fra seg, men likevel. Hvis hun vil beholde deg som venninne, må du sette foten litt ned. Og jeg synes dine forslag var veldig gode: med vin, film- og pratekvelder hjemme. Vær bare tydelig på at du ikke orker å gå ut på slike sjekkesteder. Jeg snakker av erfaring. Det er helt pyton å gå ut med ei venninne, som bare forsvinner ved første kafestopp.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes overhode ikke du er kjip. Du har faktisk en annen livssituasjon enn henne. Jeg synes det er flott at du inviterer henne, blir med på cafe, kino osv. Det er ingen grunn til at du skal ha hæla i taket og feste ute til the bitter end. Selv er jeg singel. Har venninner som stadig er på farten, men jeg orker ikke. Har ikke lyst. Setter mer pris på en opplevesle mellom bare noen få mennesker.
Gjest litt mulig Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Selv ble jeg singel, og jeg forstår begge parter. Når jeg var sambo orket ikke jeg å feste heller, men det blir litt mere 'behov' for det i tiden etter brudd. Man finner seg jo veldig ensom i slike faser. Synes du kan finne en balanse. Forstå hennes behov for det, og 'ofre' deg litt innimellom. Dette er jo bare en fase for henne og, og det er ikke så dumt å stille opp litt innimellom. Forstår jo godt at vindrikking i kjellern din kan være litt kjedelig for henne og. Bli med, og når hun finner en mann for kvelden, tar du gladlig taxi hjem til dine kjære. Det er jo ikke så mye å tape på det, er det? Så lenge det ikke handler om hver fredag og hver lørdat.
Gjest Gjest,ts Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 taper jo mitt familieliv annenhver helg da, synes verdifull helgetid med mann og barn er viktigere enn å følge en vennine på byen så hun skal få finne seg onenightstand...-noe som har skjedd de siste gangene. Er det virkelig det som er livet når en blir singel???? Og en kan jo finne på koselige vennineting uten mann og barn som ikke innebærer drikking og stappfulle utesteder med høy sjekkefaktor også....???
Villa2000 Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Er selv singel og det virker som mange forventer at jeg nærmest skal være en skikkelig partyløve! Dersom jeg ikke blir med på byen så er jeg virkelig treig asså, og dette er venner som er singler og gifte. Folk er forskjellige og for venninna di så er helga en fin tid å entre byen på Ettersom hun nettopp er blitt singel så kan det godt være at det er midlertidig og at det vil roe seg etterhvert. Prøver sikkert å få litt oppmerksomhet etter et muligens vanskelig brud. Ikke vet jeg. Still opp så godt du kan men ikke gå på akkord med deg selv og familie. Da kan det godt være at du ender opp som henne Synes du er fornuftig og gjør så godt du kan. Hun vet at du er der dersom hun trenger deg, selv om du ikke akkurat hiver nedpå drinker og fester hele natta.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Det er en grunn til at single lett finner tonen sammen. Etter min erfaring skjer det noe når man får seg kjæreste. Det som man syntes var gøy før, er plutselig ikke så gøy lengre. Mange single kan nok føle dette som et svik og en undervurdering av livsstilen deres. At man ikke lever et perfekt liv så lenge man ikke har kjæreste. Eventuelt at parmennesker stagnerer i ei tåke av lørdagspizza og hjemmekos. Hun vil nok etterhvert finne andre venner å gå ut med hvis det skinner gjennom at du ikke har det gøy, så det er nok bare i en overgangsperiode at du må stille opp. I mellomtiden setter hun nok stor pris på følge på byen! Som nysingel er kanskje ikke det sosiale nettverket så bra. Derfor er det viktig at du ikke bare tilbyr kjellerstuen deres. Jenteprat er koselig, men det hun trenger vel så mye er nye venner som hun kan gå ut med. Det kan du hjelpe til med ved å være med i starten. Kanskje du også treffer noen hyggelige mennesker der? Aldri ille å utvide sin sosiale horisont. Ikke engang som lykkelig parmenneske! :-)
Gjest Gjest,ts Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Hei gjest... Skrev jeg noen gang at jeg liker best pizza og sofa hjemme?? Les mitt innlegg riktig å se at jeg skriver at jeg har vært med ut flere ganger, og at vi hun er "glemmer" meg når vi kommer ut for å finne en fyr for kvelden. Er det måten å finne nye venner på?? Blir spennende om noen måneder da, når hun skal feste med sine nye venner hun møtte på byen.. Skrev også at jeg gjerne blir med på andre ting, f.eks cafe, tur, kino. Gjelds ikke dette for single?? Går jo an å finne venner på cafe og?? Jeg har faktisk andre single venniner også, vi kan godt finne på ting som ikke innebærer flatfyll på byen annenhver helg..
Annie Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Har en venninne som holder på å bli singel i disse dager faktisk. Jeg kommer IKKE til å være med henne om hun skal ut i helgene. Så mitt svar er nei, du er ikke kjip
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Hei ts, Gjest #9 her. Hvis du leser mitt innlegg nøye ser du at jeg ikke nødvendigvis har beskrevet deg her, kun synet som mange single har på parmennesker. Du foreslår kino, kafe og tur. Jeg blir iallefall ikke kjent med nye mennesker på kafe, tur eller kino, med mindre de som jeg er med introduserer meg for venner. Eventuelt at man tar med folk som man har truffet fra før, feks på byen. Du skal selvsagt ikke gjøre ting du ikke har lyst til, men hvis du vil hjelpe venninna di litt i gang med det sosiale livet (og lykkelig med ny mann?), blir du med litt i starten, hvis hun føler seg ukomfortabel alene.
Cienna Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Jeg var skikkelig partyløve før jeg traff forloveden min...var ute nesten hver helg i forhold og som singel....men nå som jeg har funnet roen med mannen jeg skal gifte meg med så har det stagnert helt...trives best i sofakroken med varm sjokolade, tidlig til sengs og opp på tur med bikkja... En fest i ny og ne er noe annet, men du er ikke kjip...du har mann og barn å prioritere...
Envy Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 Selv ble jeg singel, og jeg forstår begge parter. Når jeg var sambo orket ikke jeg å feste heller, men det blir litt mere 'behov' for det i tiden etter brudd. Man finner seg jo veldig ensom i slike faser. Synes du kan finne en balanse. Forstå hennes behov for det, og 'ofre' deg litt innimellom. Dette er jo bare en fase for henne og, og det er ikke så dumt å stille opp litt innimellom. Forstår jo godt at vindrikking i kjellern din kan være litt kjedelig for henne og. Bli med, og når hun finner en mann for kvelden, tar du gladlig taxi hjem til dine kjære. Det er jo ikke så mye å tape på det, er det? Så lenge det ikke handler om hver fredag og hver lørdat. kjenner meg veldig igjen i den! og ja TS, jeg synes det er litt kjipt av deg om du aldri gidder, siden hun har få venner. hun har et stort behov for å møte nye mennesker og få nye impulser akkurat nå. jeg har heldigvis en singel venninne som er på samme party-stadiet som meg selv, så vi er på byen hver helg. men er det en helg hun ikke kan, så merker jeg fort at disse "forholdvenninnene" mine er kjipe. og ja, jeg blir litt irritert når jeg får; kanskej neste helg! oxo gidder de aldri. så da får du enten sette ned foten og regne med at hun blir sint og skuffa, ellers får du rett og slett ofre deg en gang i blant (nei, skjønner at du ikke orker hver eneste helg)
Gjest ts Skrevet 6. februar 2008 #15 Skrevet 6. februar 2008 kjenner meg veldig igjen i den! og ja TS, jeg synes det er litt kjipt av deg om du aldri gidder, siden hun har få venner. hun har et stort behov for å møte nye mennesker og få nye impulser akkurat nå. jeg har heldigvis en singel venninne som er på samme party-stadiet som meg selv, så vi er på byen hver helg. men er det en helg hun ikke kan, så merker jeg fort at disse "forholdvenninnene" mine er kjipe. og ja, jeg blir litt irritert når jeg får; kanskej neste helg! oxo gidder de aldri. så da får du enten sette ned foten og regne med at hun blir sint og skuffa, ellers får du rett og slett ofre deg en gang i blant (nei, skjønner at du ikke orker hver eneste helg) Hei! Les det jeg har skrevet tidligere, så ser du at jeg har aldri sagt at jeg OVERHODET IKKE ALDRI blir med på byen. Av og til blir jeg med, og jeg har vært med noen ganger, men annenhver helg når hun har barnefri orker jeg ikke. Har også invitert min nysingle vennine sammens med mine andre venniner, der er det opptil flere som er single, men hun liker dem ikke.
Rosalie Skrevet 6. februar 2008 #16 Skrevet 6. februar 2008 Jeg syns IKKE du er kjip når du ikke vil være med ut på byen. Hvorfor skal du gjøre ting du selv ikke har lyst til, bare fordi venninna di insisterer? Det går jo også litt penger slike helger - og å bruke penger på noe man egentlig slett ikke har lyst til ser jeg ingen poeng i.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #17 Skrevet 6. februar 2008 Jeg er enslig, men jeg kan ikke fordra å "gå på byen". Jeg gjør det aldri. Jeg synes ikke du er kjip. Man er ikke forpliktet å gjøre noe man ikke liker til stadighet, bare fordi en venninne ikke vil gjøre det alene. Det hender jeg blir med på ting jeg egentlig ikke vil, men da er det som en -tjeneste- for venninnen. Så blir hun gjerne med meg på noe hun ikke synes er verdens festligste ting en annen gang. Jeg synes du er snill som blir med ut innimellom, jeg. Man trenger heller ikke feste for å bli kjent med nye folk. Tvert imot i mitt tilfelle. Jeg føler ikke jeg blir kjent med fulle folk på utesteder. Ei heller har jeg lyst til å ha for mange venner som har festing som yndlingsaktivitet. Å få nye venner på kafeer og slikt synes jeg dog er vanskelig. Du kan heller foreslå for henne at hun kan melde seg inn i et idrettslag, ta et kurs, osv.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #18 Skrevet 6. februar 2008 Du spør altså om det er oppfattes som kjipt av deg å AV OG TIL si nei til å bli med ut, samtidig som du faktisk blir med avogtil? Selvfølgelig ikke. Hva skulle være kjipt med det? Alle må jo sette grenser for seg selv. Det som jeg synes høres kjipt ut er at det høres ut som om du ikke ser noen verdi i å lufte en ensom venninne på byen de gangene du er med. Du burde glede deg over at hun faktisk får napp og bekreftelse på at hun er attraktiv.
Gjest ts Skrevet 6. februar 2008 #19 Skrevet 6. februar 2008 Du spør altså om det er oppfattes som kjipt av deg å AV OG TIL si nei til å bli med ut, samtidig som du faktisk blir med avogtil? Selvfølgelig ikke. Hva skulle være kjipt med det? Alle må jo sette grenser for seg selv. Det som jeg synes høres kjipt ut er at det høres ut som om du ikke ser noen verdi i å lufte en ensom venninne på byen de gangene du er med. Du burde glede deg over at hun faktisk får napp og bekreftelse på at hun er attraktiv. Hei! Har vel aldri skrevet at jeg ikke ser verdien i å bli med min vennine ut, har jeg vel?? For å snu det andre veien, synes du det er fint gjort av henne å bare bruke meg for å komme seg ut på byen for så å neglisere meg fullstendig med en gang vi kommer inn på utestedet og hun spotter kveldens kandidat for Ons? For så å sette seg med han og gi blanke meg? Sist gang møtte hun en fyr rett etter vi kom ut, snakket vel med han og dro hjem til han vel en halvtimes tid etter vi kom ut, uten å si ifra....syntes jeg var passe kjipt iallefall!! Så hennes behov for fyll og sex annenhver helg skal jeg prioritere foran mitt familieliv.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #20 Skrevet 6. februar 2008 Gjest #18, 12 og 9 her (burde jeg registrere meg mon tro :-P) Ts sier: "Har vel aldri skrevet at jeg ikke ser verdien i å bli med min vennine ut, har jeg vel??" Ok. Hvis du ser verdien av å ta med venninna di ut, gjør du det. Hvis ikke blir du hjemme. Hva mer er det å gruble på? Ts sier: "Så hennes behov for fyll og sex annenhver helg skal jeg prioritere foran mitt familieliv." Det kan høres ut som om du undervurderer en singel person sitt behov for fyll og sex her:-P Ellers skjønner jeg godt at du ikke liker å bli neglisjert framfor en potensiell ons. Ta det opp med venninna di! Eventuelt kan du ta med flere personer ut, underholde kompisene til Ons´en, snakke med andre der ute eller rett og slett gå hjem. Da våkner du jo frisk og opplagt søndag morgen. En vinn-vinn situasjon :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå