Bomullstrusa Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har en uåpnet kylling-kjøttdeig i kjøleskapet som går ut på dato i dag. Går det da bra å steke den godt i morgen eller i overimorgen? Eller skal jeg fryse den? Får ikke tilberedt den i dag nemlig, men vil jo ikke kaste den. Er det krise om jeg venter?
Gjest StearinPikken Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg tror det går greit, men jeg ville ikke ventet lengere enn i morgen. Nå skal det sies at holdbarhetsdatoene for meg er omtrent hellige selv om det meste av mat holder lengere.
lille blå Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 (endret) jeg er vannligvis ikke veldig oppatt av holdbarhetsdatoen, den er uansett veldig omtrentlig, og det aller meste holder lenger.. men når det gjelder kylling er jeg litt mer forsiktig... har opplevd en del ganger at kylling produkter ( ikke kokt eller stekt) har vært dårlige selv om ikke har gått ut på dato enda, dvs kanskje en dag eller to igjen.... men det finner du lett ut, åpne pakken og lukt på den... råtten kylling tar man ikke feil av, dvs all kylling som er vakumpakket lukter vel litt ubehagelig med en gang man åpner den, men hvis du venter litt og den fremdeles lukter død og fordervelse er det bare å kaste, hvis ikke hadde jeg nok fryst den ned... så slipper du å kaste brukbar mat.... Endret 6. februar 2008 av lille blå
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Jeg ville fryst den. Uff, blir nesten kvalm av å tenke på det, men her om dagen hadde jeg tenkt å bruke en pakke kyllingkjøttdeig som var en dag gammel. Den var riktignok åpnet, men pakket godt igjen med plast. Da jeg tok den ut kjente jeg plutselig en sterk eim, jeg har nesten ikke lyst til å si det en gang, men det luktet sæd. Jeg tenkte det, og da kjæresten luktet på den sa han akkurat det samme. Så hvis det lukter sånn - ikke spis den.
Bomullstrusa Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2008 Jeg ville fryst den. Uff, blir nesten kvalm av å tenke på det, men her om dagen hadde jeg tenkt å bruke en pakke kyllingkjøttdeig som var en dag gammel. Den var riktignok åpnet, men pakket godt igjen med plast. Da jeg tok den ut kjente jeg plutselig en sterk eim, jeg har nesten ikke lyst til å si det en gang, men det luktet sæd. Jeg tenkte det, og da kjæresten luktet på den sa han akkurat det samme. Så hvis det lukter sånn - ikke spis den. Haha, huff.. Skal huske det. Nå startet jeg tråden for noen dager siden, og kjøttdeigen er allerede tygd og fordøyd, og jeg er fortsatt i live -hurra! Jeg tok den én dag over tiden. Den luktet ikke død (eller sæd ) og jeg stekte den veldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå