Gjest LoisLane Skrevet 28. april 2003 #1 Skrevet 28. april 2003 Driver litt research her. Så altså: Hva er synes dere er romantisk? Hva får fram hjerte/smerte-tårene deres?
Kalas Skrevet 28. april 2003 #2 Skrevet 28. april 2003 Jeg er ubotelig lettrørt, og tårene spretter lett fram ved mange anledninger. Men det verste (beste?) for meg er gjenforeninger, det være seg mellom kjærester eller familiemedlemmer. Jeg kan begynne å hulke selv av tegnefilmer og tv-reklamer. Makan til sippeguri, tsk tsk. Aller verst er det hvis jeg er fyllesjuk.
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2003 #3 Skrevet 28. april 2003 Tåredryppende romantisk...begrepet fikk meg til å tenke på filmen "Englenes by" med N. Cage og Meg Ryan... Jeg gråter aldri av romantikk, men denne filmen må tydelig ha rørt ett eller annet i meg, siden jeg assosierte begrepet med den.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #4 Skrevet 29. april 2003 Det er så mangt som er romantisk :Drømme: Jeg velger å svare for hva som har rørt meg på film: Phenomenon med John Travolta Det er romlemantisk det.... og tragisk, og trist og morsomt og......
Gjest M-ling Skrevet 29. april 2003 #5 Skrevet 29. april 2003 Jeg synes det er innmari romlemantisk når noen prøver å si en ting til meg som er veldig viktig for vedkommende, og som han mener så sterkt, at han nesten ikke klarer å si det - og når han endelig får trykt frem de små ordene, så virker de kjempestore - fordi jeg hører, ser og føler at de er ekte. (det var en lang setning)
Gjest Cruella Skrevet 29. april 2003 #6 Skrevet 29. april 2003 Er ikke av den romantiske typen. blir heller brydd. Liker heller ikke romatiske filmer. Blir allikevel rørt når jeg seg riktig gamle ektepar som viser tydelig at de er glad i hverandre etter et langt liv sammen. L-B
Midnattsol Skrevet 29. april 2003 #7 Skrevet 29. april 2003 Tårene mine kom da sambo for første gang sa: "Jeg elsker deg" og hvorfor han elska meg. Ellers hvis han gjør sånne søte, gode, fine ting som jeg blir overrasket og glad for, da blir jeg vel litt lett rørt. Også når jeg ser foreldrene mine f.eks holder hverandre i hånda. Det er koselig. :D
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #8 Skrevet 29. april 2003 Blir allikevel rørt når jeg seg riktig gamle ektepar som viser tydelig at de er glad i hverandre etter et langt liv sammen. L-B Åja... jeg satt ute og spiste lunsj en dag, da et eldre ektepar kom gående forbi. De må ha vært over 80 begge to, hun satt i rullestol og han trillet henne. I det de passerte, gjorde han et eller annet. Jeg husker ikke akkurat hva, han strøk henne vel over håret eller noe, men det var ihvertfall slik at det var tydelig for allverden at han elsket henne svært høyt. Jeg ble så rørt at tårene trillet (noe som egentlig var ganske pinlig, men ingen så det). Men så er jeg da også en håpløs romantiker.
@shygirl@ Skrevet 30. april 2003 #9 Skrevet 30. april 2003 For meg er det ganske mye egentlig... Jeg og min forlovede har vært sammen i nesten 5 år.. Hvis jeg f.eks står ved komfyren og lager mat mens han kommer hjem fra jobb, kommer han gjerne snikende bort, legger armene rundt meg og kysser meg på kinnet.. Har ikke prøvd å telle alle de kyssene, klemmene og strykene vi gir hverandre hver eneste dag, men det er gaaaanske mange.... For meg er dette vanlig herlig hverdagsromantikk.. Også har vi jo klisjeen... Romantisk middag for to... Blomster og stearinlys på bordet. Nyter et glass vin og en deilig middag... DET er herlig, det...
ivanka Skrevet 30. april 2003 #10 Skrevet 30. april 2003 Er ikke av den romantiske typen. blir heller brydd. Liker heller ikke romatiske filmer. Blir allikevel rørt når jeg seg riktig gamle ektepar som viser tydelig at de er glad i hverandre etter et langt liv sammen. L-B noen som husker det gamle ekteparet som var på tv den dagen kronprinsbryllupet var? hadde kjent hverandre i 90 år og var fortsatt like forelsket. romantisk.
CumGrandSalis Skrevet 30. april 2003 #11 Skrevet 30. april 2003 Jeg holdt på å begynne å grine da Ari fortalte at han følte han kunne skutt en bjørn, og knust noe stein, etter at Mævd Angelikka ble født. Så romantisk. *sukk*
Leo Skrevet 30. april 2003 #12 Skrevet 30. april 2003 I går kom Hr. Leo hjem med favnen full (Over 50 stykker!) gule tulipaner fordi han syntes jeg fortjente en blomst! Bortsett fra at jeg ikke har noen vase som er stor nok, var det litt romantisk. Synes også det er romantisk med skikkelig gjennomtenkte gaver som det tydelig ligger mye arbeid og omtanke bak. (Trenger ikke å være dyre! Det er tanken og oppfinnsomheten som teller). Småting i hverdagen som en klem, ferdig middag når man kommer inn døren, en kopp kaffe/te og ferske aviser på sengen i helgen m.m. er ting som i hvert fall gjør meg litt rørt. (Det skjer heldigvis ofte ) Jeg blir også rørt av par som tydelig viser at de er glad i hverandre selv etter et helt liv sammen.
Gjest Ingen romantiker Skrevet 30. april 2003 #13 Skrevet 30. april 2003 Selv er jeg ingen romantiker, og har aldri i hele mitt liv tatt til tårene pga noe romantisk… er det rart? Hmm… Nå følte jeg meg som en følelsesløs stein her… Jeg syns det er koselig/søtt at noen sier noe pent til meg, eller gjør noe flott for meg, men blir absolutt ikke rørt til tårer. Tårene mine kommer kun når jeg synes noe er trist/urettferdig/vanskelig, eller når jeg får latterkrampe. Eller… forresten… jeg kan huske én episode! Jeg var på backpackertur i Asia, og hadde truffet en gjeng med israelere kvelden før bursdagen min. Kvelden etter arrangerte de surprisefest for meg på den lokale pub’en, med ballonger og gratis drinker… DA ble jeg rørt! Tror det er flere grunner til at dette ble en så sterk opplevelse for meg… For det første var jeg langt borte fra venner og familie, for det andre var det en utrolig hyggelig ting å gjøre av noen som jeg nettopp hadde møtt og knapt kjente, og for det tredje var det totalt uventet (akkurat det var nok litt av cluet…). Jeg ble helt målløs. Mannen min er en håpløs romantiker. Da han sjekket meg opp overøste han meg med blomster, CD’er med kjærlighetssanger, små gaver (f.eks. teddybjørner, sjokolade formet som et hjerte o.l.) og ikke minst fine ord! Jeg trodde det kom til å ta slutt, men han har fortsatt sånn. MITT problem er at jeg er usikker på om romantiske personer forventer romantikk tilbake… For meg vil det føles helt snålt å skulle kjøpe f.eks. en teddybjørn til en voksen mann… men det er kanskje dumt av meg?? Jeg har aldri spurt ham om han synes det er dumt at han får så lite romantikk tilbake fra meg, men det føles rett og slett unaturlig for meg… Syns det blir litt klisjé… (men ikke når HAN gjør det, for jeg vet at han ER sånn… i motsetning til meg…). Hva tror dere?
Amarone Skrevet 30. april 2003 #14 Skrevet 30. april 2003 Musikk er romantisk det! Filmen "Ghost", og sangen "Unchained melody" derfra er tåredryppende romantisk. Samme med en sang fra "Notting Hill", husker ikke hva den heter, men det er noe sånt som "You're the reason why I live, the one and wherefore I exist" osv. Og mest av alt: Søskene Bremnes' sang: "Å, kunne æ hente ned skyan, og re dæ ei seng" (husker ikke tittel på den heller, må være senil i dag!). Middag med levende lys når vi har brukt god tid på å lage noe ekstra godt sammen er også veldig romatisk, men kanskje ikke akkurat tåredryppende. Amarone
ivanka Skrevet 30. april 2003 #15 Skrevet 30. april 2003 Musikk er romantisk det! Filmen "Ghost", og sangen "Unchained melody" derfra er tåredryppende romantisk. Samme med en sang fra "Notting Hill", husker ikke hva den heter, men det er noe sånt som "You're the reason why I live, the one and wherefore I exist" osv. Og mest av alt: Søskene Bremnes' sang: "Å, kunne æ hente ned skyan, og re dæ ei seng" (husker ikke tittel på den heller, må være senil i dag!). Middag med levende lys når vi har brukt god tid på å lage noe ekstra godt sammen er også veldig romatisk, men kanskje ikke akkurat tåredryppende. Amarone notting hill sangen heter 'she'. hm. elvis costello? help anyone?
Gjest Kinga Skrevet 30. april 2003 #16 Skrevet 30. april 2003 Det går neppe under kategorien "romantisk", men definitivt gir det hjertesmerte her i gården: Blindehunder. Eller førerhunder for blinde som det gjerne heter. Griner omtrent hver gang jeg ser en. Utrolig hva en hund er i stand til. Det lille romatiske ved det må være hvis jeg ser hvor glad eieren selv er i hunden sin. Vibeke
Tusenfryd Skrevet 30. april 2003 #17 Skrevet 30. april 2003 "She" ble brukt til Notting Hill ja, og den versjonen synges av Elvis Costello.
Tusenfryd Skrevet 30. april 2003 #18 Skrevet 30. april 2003 "She" ble brukt til Notting Hill ja, og den versjonen synges av Elvis Costello.
Gjest dorian Skrevet 30. april 2003 #19 Skrevet 30. april 2003 Bad lovers face to face in the morning shy apologies and polite regrets sloooow dances that left noooo warning of Outraged glances and indiscreet yaaaawning ...oh! sorry, bare et Costello-flashback Siden jeg er i gang - her er resten: Good manners and bad breath get you nowhere Eeeeeven presidents have newspaper lovers Ministers go crawling under covers She's no angel He's no saint They're all covered up with white washed grease paint And you say... The teacher never told you anything but white lies But you never see the lies And you believe Oh you know you have been captured You feel so civilized And you look so pretty in your new lace sleeves The salty lips of the socialite sisters With their continental fingers that have never seen working blisters Oh I know they've got their problems I wish I was one of them They say daddy's coming home soon With his sergeant stripes and his Empire mug and spoon No more fast buck And when are they gonna learn their lesson When are they gonna stop all of these victory processions And you say... Men romantikk aner jeg ikke hva er dorian
Padmee Skrevet 30. april 2003 #20 Skrevet 30. april 2003 Jeg er egentlig ikke romantisk av meg, og fnyser av alt slikt når det er i RL, men noen filmer, f.eks. Ghost med Patrick Swayze, rører med noe i meg. Dette er fordi det er film, og kjærlighet og film/bok hører sammen. I det virkelige liv tror jeg ikke på sånt. Kjærligheten tilhører fantasien, ikke virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå