Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huden min har igjen fått en reaksjon og har endt opp med store åpne sår i ansiktet. Den tåler tydeligvis ikke parfyme og alkohol (det siste er forståelig).

Noen som kan anbefale hudpleie som funker? Skal til hudpleier om ikke så lenge, men huden er så stram og det klör og svir og jeg har sår i HELE ansiktet!

Er det noen "skadelige" ingredienser i spenol? Er det bra å bruke det i ansiktet? Andre forslag?

Trenger hjelp för det blir verre!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Huden min har igjen fått en reaksjon og har endt opp med store åpne sår i ansiktet. Den tåler tydeligvis ikke parfyme og alkohol (det siste er forståelig).

Noen som kan anbefale hudpleie som funker? Skal til hudpleier om ikke så lenge, men huden er så stram og det klör og svir og jeg har sår i HELE ansiktet!

Er det noen "skadelige" ingredienser i spenol? Er det bra å bruke det i ansiktet? Andre forslag?

uff da, hørtes ikke bra ut. Rens ansiktet ditt med pyrisept morgen og kveld. Da gror sårene. Jeg tror det går greit å bruke spenol eller en annen krem - kanskje helst uten parfyme.

Skrevet

Har du prøvd A-creme? Den er mild, uten parfyme og unødvendige ting, og jeg synes så langt (etter en ukes bruk...) at den er god. Ellers er det kanskje noen andre produkter fra apoteket som kan hjelpe deg?

Gjest Gjest_siss_*
Skrevet

Vil også anbefale Spenol og A-vitaminkrem. Ikke kjøp Spenol på apoteket, det koster 3 ganger så mye som i vanlige matvarebutikker.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Da fortsetter jeg med Ultracalming cleanser fra Dermalogica og Spenol som krem. Kan man bruke klorhexidin i ansiktet? Har ikke Pyrisept nå.

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet
Tusen takk for svar:) Da fortsetter jeg med Ultracalming cleanser fra Dermalogica og Spenol som krem. Kan man bruke klorhexidin i ansiktet? Har ikke Pyrisept nå.

Du skal være forsiktig med å bruke klorhexidin i ansiktet. Det er skadelig om du skulle komme nær øret. Er sårene urene og betente da?

Skrevet

Nei de er ikke betente, men de er ganske store og röd med törre partier rundt også klör de litt. Det ser ikke bra ut. Kan ikke ta på foundation heller for min inneholder parfyme og da gjör det bare vondt verre. Men da skal jeg ikke pröve klorhexidin.

Skrevet

Tror jeg ville gått for A-krem var jeg deg. Den gir mye mere fukt enn hva spenol gir.

Jeg har begynt å bruke den selv, til nattkrem. Har sensitiv hud. Huden min har sjelden oppført seg så pent som nå.

Nå har ikke jeg store åpne sår, men får tidvis flekker med tørr og rød hud.

Ellers, om det virkelig er sår du har så kan kanskje en krem med sink være tingen.

Bare sørg for at det du smører i ansiktet er uparfymert og uten allskens "dill dall".

Lykke til

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ganske normal hud, med litt sorte prikker på nesen, sjelden kviser og litt blank hud. Kan jeg bruke Spenol i ansiktet da? Hvor mye koster den egentlig? Har den mye parabener og unødvendige stoffer i seg? Har dere billige produkter uten unødvendige stoffer i, å anbefale? :)

Gjest Gjest
Skrevet

ei venninne av meg er hudpleier, og hun fraråder meg å bruke spenol i ansiktet da den visstnok inneholder noe som er hårfremkallende.

Skrevet

Jeg har en krem fra Vichy som er god når huden blir slik. Den er for ekstremt tørr hud. Du får stikke innom apoteket og ta en titt :)

Gjest spena
Skrevet
Jeg har ganske normal hud, med litt sorte prikker på nesen, sjelden kviser og litt blank hud. Kan jeg bruke Spenol i ansiktet da? Hvor mye koster den egentlig? Har den mye parabener og unødvendige stoffer i seg? Har dere billige produkter uten unødvendige stoffer i, å anbefale? :)

Jeg har akkurat lik hud i ansiktet som du beskriver. og fikk masse kviser av å bruke spenol (selv om jeg som deg sjelden fikk det). så anbefaler deg ikke det...

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
ei venninne av meg er hudpleier, og hun fraråder meg å bruke spenol i ansiktet da den visstnok inneholder noe som er hårfremkallende.

Det høres ut som det reneste BS; hvis det fantes et sånt stoff, kunne skallede personer smurt det på hodet, og vips, så hadde de hår. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Det høres ut som det reneste BS; hvis det fantes et sånt stoff, kunne skallede personer smurt det på hodet, og vips, så hadde de hår. :fnise:

Hørtes veldig rart ut, ja... :P Har noen en rimelig ansiktskrem å anbefale? Det er meg som har ganske normal hud, med litt sorte prikker, litt blank hud... :)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Hva med en fra Aderma? Det er et apotekmerke jeg selv er veldig glad i, i hvertfall. De har flere kremer til en grei pris, og uten altfor mye fiksfakseri. Vil tippe at den som heter Creme de Soin kan passe deg. Prisen er jeg usikker på, men litt over hundrelappen, kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva med en fra Aderma? Det er et apotekmerke jeg selv er veldig glad i, i hvertfall. De har flere kremer til en grei pris, og uten altfor mye fiksfakseri. Vil tippe at den som heter Creme de Soin kan passe deg. Prisen er jeg usikker på, men litt over hundrelappen, kanskje?

Tusen takk:) Den skal jeg sjekke ut!

Skrevet

Huden min er heldigvis ikke sånn lenger etter at jeg begynte med Dr. Hauschka. Den erveldig fin i hele ansiktet utenom i panna. Der har det dukket opp noen talgklumper de siste 3-4 dagene. De erharde og nesten umulige å klemme på, ikke så store, men ömme. Det er ikke kviser.

Men hvorfor får jeg det, når jeg har fin hud ellers? Bruker jeg for fet krem eller hva?

Har kombinasjonshud med litt törre kinn og fet T-sone. Bruker ansiktsmelk, tonic og flytende dagkrem på dagen, og melk og hudkur N på kvelden. Har prövd å blande noen få dråper ansiktolje i dagkremen.

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

Bruk NuSkin! :jepp: 100% næringsstoffer, og ingen fyllstoffer! Jeg bruker det selv, og det er mye, mye bedre enn f.eks Spenol. Spenol er skadelig. 60% av det du smører på kroppen din går inn i blodbanene, og Spenol inneholder parafin. Bra? Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...