Gå til innhold

Spurte mamma om barnevakt idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke ofte jeg blir irrtert på min mor altså, men idag kjente jeg at hormonene boblet litt... Vi trenger barnevakt til ettåringen vår om en lørdag nå snart, og spurte derfor om foreldrene mine natte over hos oss, og sitte barnevakt. Jo, det var det jo store muligheter for, men hun mente også det hadde gått an å tatt jentungen med seg hele 13 mil, slik at hun kunne være hos dem. I utgangspunktet hadde det vært greit, men jeg spurte faktisk om det var de som kunne komme hit. Jeg føler jeg ser henne lite nok som det er. Jobber til klokken 18 hver fredag, og hun legger seg klokken 19, så det er jo ikke store tiden jeg får sett henne på fredager. De tenker evt. å ta henne med på fredagen, og kommer vel sikkert med henne på søndag. Dvs. at jeg får sett henne minimalt den helgen.

Hva ville dere sagt, dersom det var deres mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er heldige som får barnevakt, jeg skjønner ikke hva du er irritert for. Hvis jenta di koser seg hos bestemor, synes jeg du skal gi dem den tida sammen.

Skrevet
Dere er heldige som får barnevakt, jeg skjønner ikke hva du er irritert for. Hvis jenta di koser seg hos bestemor, synes jeg du skal gi dem den tida sammen.

Signerer.

Og jeg forstår utmerket godt at bestemoren ønsker å være hjemme hos seg selv.

Skrevet

Heilt enig!

Skrevet

Hvis jeg forstår deg rett så er du blitt provosert fordi du spurte om dine foreldre kunne komme til dere og sitte barnevakt en kveld/natt, noe de sier ja til men samtidig tilbyr de seg å passe henne hele helgen hjemme hos dem? Ja, det var jammen frekt gitt. :klaske:

Jeg forstår ikke hvordan det går ann å bli provosert over noe som høyst trolig var ment som et hyggelig forslag. De vil vel gjerne tilbringe litt tid sammen med barnebarnet sitt, og følte vel kanskje at de gjør dere en tjeneste også så får dere litt fri. Hvis dere ikke ønsker det er det vel bare å takke nei. Si det som det er, at du ser så lite til datteren din at du ikke er klar for å sende henne avgårde på helgetur enda.

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Jeg ville sagt TUSEN TAKK- og benyttet muligheten til å sove ut godt mens vesla var hos dem søndag morgen (om jeg forstår deg rett). Et er jo kun snakk om 1 dag!!!

Kjenner meg selv i forhold til det å være barnevakt også; jeg ville mye heller være hjemme hos meg selv med barnevaktbarnet- slapper mer av da- enn å "låne" meg en stue og en seng!

PS: Jeg har selv barn- og blir kjempeglad dersom mormor og bestefar vil ha vesla (som dog ikke er så lita lengre) hjemme hos seg. Husker også hvor stas det var å være borte på overnatting...

Endret av prestekrage
Skrevet

Hvis jeg trengte barnevakt hadde jeg takket ja til tilbudet.

Her syns jeg nok det er du som er kravstor og utakknemlig. Først ber du dine foreldre sitte barnevakt, også forlanger du at de skal være hos dere...

Dine foreldre har sikkert lyst til å tilbringe litt tid sammen med sitt barnebarn, noe jeg tror kan være bra for alle parter, og ikke minst for din datter.

Enten så får du takke ja, og være fornøyd med at du har foreldre som stiller opp, eller så får du takke nei og slutte å klage og syte.

Skrevet

Skjønner at du vil se tulla di, men det kan jo hende at besteforeldrene vil se henne litt mer de også!

Dessuten tror jeg barn har godt av å være litt borte fra foreldrene sine...

Skrevet

Ojsann, her var det mange svar gitt..

Vi har vel mulighet for å skaffe andre barnevakter, så vurderer faktisk å takke nei. Jeg spurte faktisk om de kunne komme hit for å passe henne, fordi jeg ser henne så lite uansett. Vil være mest mulig sammen med datteren min. Det er jo ikke bare en dag det er snakk om, i og med at jeg jobber sent på fredagen.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke unner foreldrene dine en helg med tulla..

Og det må da være godt å få sove ut en helg? Dere kan vel evt hente henne på lørdag selv?

Skrevet

Hvis du føler at du ikke får sett henne nok, og har mulighet, så finn for all del en annen ordning. :)

Men ikke gidd å bli irritert på moren din for dette.

Skrevet

Du gjør selvsagt som du vil, men hvis du ender opp med å bruke noen andre som barnevakt så vært litt forsiktig med hvordan du forteller det til din mor. Hvis det kommer frem at det er fordi hun var så dum å driste seg til å tilby å være barnevakt hele helgen så oppnår du, hvis din mor er av samme type som meg, at det er siste gang tilbudet kommer. (eller hvertfall veldig lenge til neste gang)

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad dersom besteforeldrene hadde tilbydt seg å passe barnet en helg. Hos oss har det aldri forekommet og jeg kan ikke skjønne hva du ble så provosert over? :klø:

Skrevet

Er enig med de andre her.

Selv om jeg også synes at jeg får sett barna for lite, så ser tross alt besteforeldrene dem enda mindre. Jeg ville uten tvil takket ja.

Men har du fortalt din mor at du bare vil ha barnevakt den ene natten? Viss ikke kan jo ikke hun lukte hva du mener, hun vil bare være hjelpsom i en slitsom småbarnstid. :)

Skrevet

Synes du er superheldig som har en mor som vil være barnevakt for en 1åring en HEL HELG!!!!! HURRA hadde jeg ropt, og endelig benyttet sjangsen til å sove ut, slappe av og kose meg. Selv om man ser barna lite osv, betyr ikke en helg så mye til eller fra. Barna har godt av å få gode relasjoner til andre også!!

Ikke ha dårlig samvittighet for at du jobber og ser henne lite, takk ja til barnevakta og nyt helgen!!

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jeg hadde blitt veldig glad dersom besteforeldrene hadde tilbydt seg å passe barnet en helg. Hos oss har det aldri forekommet og jeg kan ikke skjønne hva du ble så provosert over? :klø:

Enig. Og det har ikke forekommet overhodet her heller. Du skal være glad du har barnevakt! Det er det nemlig ikke alle som har

Gjest Mayamor
Skrevet

:sjenert: Jeg tenker at navlestrengen er klippet; jenten din har godt av å omgås sine besteforeldre, dine foreldre har godt av å tilbringe alenetid med sitt barnebarn og du og mannen din har godt av å få litt kjærestetid sammen slik at jenten deres har foreldre som fortsetter å bo sammen og er glade i hverandre fordi de får en liten vitamininnsprøytning i form av litt kjærestetid alene sammen. Da er dere enda bedre foreldre for den lille jenten når dere er sammen. :hjerte:

Og så må jeg legge til at barnevakt fra mine foreldre er ikke noe vi er bortskjemte med. Jeg hadde gidd mye for å ha slike snille foreldre; som har nok med seg selv, seiling, reiser til huset sitt i Spania, venner, kollegar, golf, 2 weekendturer i året, oppussing av et flott hjem, stell i egen hage; og det må de få lov til for de er jo voksne og skal nyte livet. Men jeg må innrømme at det hadde vært kjekt om de en av 52 helger kunne synes det var kjekt å tilbringe litt kvalitetstid sammen med mine barn også... :sukk:

Skrevet (endret)

Sånn pleier mine svigerforeldre å gjøre det hver gang. De bor også ca 13 mil unna. Enten henter de eller så leverer vi og så har de ham en hel helg (eller en natt alt etter som).

Jeg har full forståelse for at de foretrekker å være hjemme hos seg selv. De har kjøpt inn både seng og barnestol også. De synes det er superhyggelig å ha ham på besøk og han elsker å være der.

Ta imot med takk og nyt frihelgen:-)

Endret av Caramba
Skrevet

Takk ja og finn på noe hyggelig enten med mannen/kjæresten din eller venner den helgen da vel! Alle trenger tid alene, og sammen med andre enn mor og far. Du har masse av tid å være sammen med datteren din på men unn nå for all del din mor å ta del i henne og hennes liv også.

Jeg må si jeg er meget overrasket over at du blir irritert over et slikt forslag.

Nyt frihelgen og start uken etter med fulladede batterier for lite og stor.

Skrevet
Det er ikke ofte jeg blir irrtert på min mor altså, men idag kjente jeg at hormonene boblet litt... Vi trenger barnevakt til ettåringen vår om en lørdag nå snart, og spurte derfor om foreldrene mine natte over hos oss, og sitte barnevakt. Jo, det var det jo store muligheter for, men hun mente også det hadde gått an å tatt jentungen med seg hele 13 mil, slik at hun kunne være hos dem. I utgangspunktet hadde det vært greit, men jeg spurte faktisk om det var de som kunne komme hit. Jeg føler jeg ser henne lite nok som det er. Jobber til klokken 18 hver fredag, og hun legger seg klokken 19, så det er jo ikke store tiden jeg får sett henne på fredager. De tenker evt. å ta henne med på fredagen, og kommer vel sikkert med henne på søndag. Dvs. at jeg får sett henne minimalt den helgen.

Hva ville dere sagt, dersom det var deres mor?

Jeg ville sagt:

Tusen takk, det vil snuppa sette pris på, og vi også!

13 mil er snaue halvannen times reise i bil.. jeg er ganske sikker på at det er fullstendig overkommelig for en ettåring.

Som noen sa under her, navlestrengen er kuttet, og hvis du fortsetter i dette leiet får du et barn som ikke kjenner besteforeldrene særlig godt, du kommer til å miste barnevaktmulighetene fra dem og de kommer til å bli ulykkelige.

Jeg forstår mer enn godt at de ønsker å passe henne i sitt hjem. Jeg husker selv hvilken stas det var å komme til mine besteforeldre. Hele stemningen i huset var fantastisk og spennende. De stod på pinne for meg hele tiden, og det var bare kos og deilig.

Ikke ta fra jenta di muligheten til å bli skikkelig kjent med besteforeldrene sine.

Og dersom de kanskje ikke gjør ting på din måte, så husk at det ble et folk av deg også til slutt.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...