Gjest Gjest_kine_* Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg kjenner ingen som har planer om å vente til de gifter seg med sex. Hvor vanlig er det egentlig? Det må jo eksistere noen dypt konservative kristne noen steder som fortsatt praktiserer dette? Jeg kjenner kun en pakistansk jente som velger avstå fra sex før ekteskapet men ingen Norske!
Noli Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg kjenner mange, fra Pinsemenigheten blandt annet.
Inwe Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har ei venninne som hadde tenkt, pga kristne foreldre og er selv personlig kristen. Før hun fant ut at hun faktisk har egne meninger og debuterte..
Gjest Mannegjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har ei venninne som hadde tenkt, pga kristne foreldre og er selv personlig kristen. Før hun fant ut at hun faktisk har egne meninger og debuterte.. Hva har det med egne meninger å gjøre? Det kan jo meget vel være ens egen mening nettopp å være avholdende, dvs. ikke la seg påvirke av sexpresset man blir utsatt for omtrent overalt?!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Hva har det med egne meninger å gjøre? Det kan jo meget vel være ens egen mening nettopp å være avholdende, dvs. ikke la seg påvirke av sexpresset man blir utsatt for omtrent overalt?! Poenget var vel heller at det var foreldrenes press som satt disse grillene i hodet på henne i utgangspunktet, mens hun selv egentlig ville det motsatte.
Inwe Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Poenget var vel heller at det var foreldrenes press som satt disse grillene i hodet på henne i utgangspunktet, mens hun selv egentlig ville det motsatte. helt riktig! Det gikk faktisk ganske så langt, hun var livredd sex en stund helt til hun bare følte at hun måtte (ikke pga noe tvang fra noen andre enn seg selv, siden hun ville bli kvitt angsten for sin egen og kjærestens skyld!)
W. Wallace Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Kjenner noen ja. De giftet seg i en alder av 19-20 år med den første og beste bare for å få lov til å nyte sex. Utrolig kjekke mennesker, men for konservative for min smak.
Gjest Mannegjest Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Poenget var vel heller at det var foreldrenes press som satt disse grillene i hodet på henne i utgangspunktet, mens hun selv egentlig ville det motsatte. Når det gjelder å sette griller i hodet på folk, kan det meget vel gå flere veier. Jeg har lite til overs for folk som sykeliggjør sex, akkurat som jeg ikke liker dem som skal redusere sex til et slags "fem om dagen"-behov. For meg fungerer sex sammen med en person jeg er veldig glad i og føler meg helt trygg med - jeg er visst ikke alene om dette, har jeg hørt. Om man da må vente til man er 20 eller til og med 25 før man treffer en slik person, ja, hva så?
Gjest Gjest_Bill_* Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 That depends on what the definition of sex is...
Amalie_85 Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Kjente en hvertfall, han var kristen, men om han har holdt det vet jeg ikke!
PurpleHaze Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Har noen sterkt kristene i klassen, som har sterkt press fra foreldre, og antageligvis menigheten også... Har ikke noe til overs for slik sterk påvirkning, blir nesten tvang. Skjønner ikke hvorfor en skal fortrenge følser som dette, er jo helt menneskelig, naturlig. Men for all del, om noen velger å gjøre det, så er det jo bra for dem, så lenge de er sikkre på at det er det de faktisk ønsker. Disse menneskene i klassen min er også veldig imot homofili og abort, så full pakke I guess Endret 5. februar 2008 av PurpleHaze
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Ja, og hun er kristen. Gifter seg nå, i en alder av 21 år, og jeg har på følelsen at det er pga. muligheten åpner seg for å nyte sex. Tragisk.
Gjest gutt19 Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Ja, og hun er kristen. Gifter seg nå, i en alder av 21 år, og jeg har på følelsen at det er pga. muligheten åpner seg for å nyte sex. Tragisk. Jeg tviler på at hun gifter seg fordi trangen til sex var så påtrengende. Jeg er agnostiker, og politisk liberal, men jeg velger å ha sex til jeg kommer i et dypt forhold (så dypt at vi kan gifte oss). Men det ville aldri fallt meg inn å gå inn i et forhold fordi kåtheten var for påtrengende. Til trådstarter: jeg kjenner en som lever i avholdenhet, nemlig meg selv.
Gjest glamourgirl Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Jeg var avholdende til jeg var nesten 24. Da hadde jeg sex med ham jeg giftet meg med. Jeg følte vel at det var mitt eget valg og vente, den gangen, men ser i ettertid at press fra miljøet jeg gikk i, nok var med å farge meg. (men når er det ikke det...)
Gjest SMann Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Jeg var avholdende til jeg var nesten 24. Da hadde jeg sex med ham jeg giftet meg med. Jeg følte vel at det var mitt eget valg og vente, den gangen, men ser i ettertid at press fra miljøet jeg gikk i, nok var med å farge meg. (men når er det ikke det...) Har du noen gang angret???
Gjest glamourgirl Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 Vi ble skilt, og selv om ikke sexlivet alene var grunnen til det, så var det en innvirkende faktor. Jeg syns angring er bortaksting av tid, men at jeg i etterkant hadde behov for å finne ut hva sex "egentlig" var, det skal jeg ikke legge skjul på...
Concertina Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 Kjenner ingen, og har heller ikke kjent noen tidligere som valgte avholdenhet fram til bryllup.
Gjest LanaLane Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 har en venninne som er kristen, foreldrene hennes er begge aktive i pinsemenigheten, men hun har gjort "alt" utenom penetrering.... Sier hun skal vente til hun er gift, men er ikke det litt vel paradoks? Sex er jo ikke bare selve samleiet?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #20 Skrevet 28. april 2008 Jeg var avholds til november i fjor, ventet ikke til jeg giftet meg, men til jeg fant ham jeg vil gifte meg med
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå