Gjest prestekrage Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Ja, det lurer jeg faktisk litt på. Etter en samtale ang barn i barnehage/ skole&sfo forstår jeg virkelig ikke hvordan andre får tidskabalen til å gå opp (min ryker som ett korthus rett som det er). Jeg jobber (hva jeg trodde) en normal arbeidstid 8-16. Og- helt ærlig- jeg ser ikke hvordan det skulle gått rundt økonomisk (noe det gjør nå) dersom jeg skulle redusert stillingen min. Hvordan får du kabalen med både tid og økonomi til å gå opp? Edit; måtte endre litt i tittelen da dette ikke var rettet MOT men TIL enslig forsørgere Endret 4. februar 2008 av prestekrage
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Med 80% stilling får jeg litt overgangsstønad, og siden jeg får overgangsstønad, får jeg også skattebegrensning. Dermed er tapet i 80% stilling ikke stort mer enn ca. 1500 kroner måneden, og da går det såvidt rundt, siden jeg har relativt lavt boliglån. Jeg bruker den reduserte tiden til en fridag i uken. Det kan jeg gjøre fordi jeg har store barn, som kommer til og fra skolen på egen hånd. Hvis jeg måtte levere og hente i barnehage, hadde det ikke gått med 8-16 og arbeidsreise. Det er snaut nå også. Men heldigvis får jeg litt hjelp enkelte kvelder, og da jobber jeg inn noen timer. Hvor er faren, spurte dere? Ikke spør. :ler hysterisk:
Lykkelig eks-frue Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg jobber 8-16. Leverer i barnehagen 7.40, eldste går samtidig som oss til sfo. Er på jobb 8.25. Jobber til 15.55, er i barnehagen da 16.40. Eldste går selv hjem fra sfo. Mangler 30 minutter hver dag Det tar jeg igjen de helgene som barna er hos sin far. Men dessverre så klarer jeg aldri å få noe mer, så avspasering kan jeg bare glemme.
Gjest bortskjemt Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er heldig og jobber i skolen, med arbeidstid fra 8.00-15.00. Har også høstferie, juleferie, vinterferie og påskeferie. I og med at jeg ikke er lærer jobber jeg 3 uker lengre enn lærerne i sommerferien, men har likevel en måned sommerferie. Det er trangt økonomisk (har ca. 85 % stilling), men jeg slipper i hvert fall å bekymre meg for hvor barna skal være når de har ferie fra barnehagen, og jeg har ganske god tid til dem på ettermiddagene etter jobb.
Gjest Gjest_my_* Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 leverer gutten en gang mellom 0715 og 0800, har 15 vei til jobb, jobber 7,5 -8 timer og henter han senest 1615.. Går helt greit det.. Men da jeg hadde lang vei mellom barnehage og jobb, hadde jeg en jente som jeg betalte 150 kr per gang for å hente han og være med han i to timer...ca en gang i uken.
Gjest Mayamor Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Da jeg var enslig forsørger; jobbet jeg turnus hver 3 helg. Arbeidstiden min var fra 07.00. - 14.30. Mitt problem var tidlig om morgenen da barnehagene ikke åpnet før 07.30. Hadde dagmamma et par år før jeg fikk barnet mitt inn i bedriftsbarnehagen på min daværende arbeidsplass som åpnet 07.15. Barnet var da med meg de første 15 minuttene på jobb og jeg løp over plassen og leverte ham så snart barnehagen åpnet. Takket være en grei sjef gikk dette bra. Men som han sa: spurte han om noen kunne stå over litt; stilte jeg alltid opp - så dette mente han gikk begge veier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå