Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Kommer av diverse grunner til å miste jobben. Har kjøpt meg lelighet. får utbetalt ca 13000 nå. Hvor mye vil jeg få utbetalt hvis jeg må få dagpenger en periode? Går det ann å spørre om å få nedbetalingstid på f.eks 30 i stedet får 25 år i banken?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Kommer av diverse grunner til å miste jobben. Har kjøpt meg lelighet. får utbetalt ca 13000 nå. Hvor mye vil jeg få utbetalt hvis jeg må få dagpenger en periode? Går det ann å spørre om å få nedbetalingstid på f.eks 30 i stedet får 25 år i banken? Ja, det gjør det. Dagpenger er omtrent 60% av det du har hatt i lønn, så du kan ta det som et utgangspunkt. Jeg regner med at du aktivt kommer til å søke deg jobber og at du ikke ser for deg å gå helt ut av arbeidslivet. Banker kan faktisk være imøtekommende dersom man har en god grunn, det verste du kan gjøre er å misligholde lånet ditt. Mitt beste råd er derfor å ta deg en tur i banken, forklare situasjonen på en saklig måte, at du kommer til å ha liten inntekt en periode og få til en ordning med dem. Lykke til.
Cienna Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Får du sparken pga. nedskjæringer så mister ikke banken tilliten til at du vil få deg ny jobb relativt kjapt....da tar du med oppsigelsesgrunnen til banken slik at de ser at du gjorde en god jobb, men ikke kunne bli hos dem lenger. Mest sannsynlig kan du da be om avdragsfrihet slik at du kun betaler på rentene på lånet i en periode, frem til du er i ny jobb. Samt at du vil straks få støtte av NAV om du har fått oppsigelse.... Ordner seg nok dette skal du se
Gjest prestekrage Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Banken vil høyst sannsynlig være behjelpelige med både en avdragsfri periode evt også å fryse lånet for en kortere periode. Men- hva med en kassajobb eller tilsvarende? Nå vet jeg ikke hvilken stillingsprosenten du har hatt- men er det en fulltidsstilling kan du definitivt få bedre betalt i en (forex) butikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå