Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Å! Jeg kjøpte en pose med mandler (250g), hadde tenkt å ta en håndfull som snæsk i kveld. men på et blunk har jeg spist opp hele! Jeg klarer rett og slett ikke stoppe, spiser til det er tomt. Fler som har det slik? Hva kan man gjøre, bortsett fra å la vær å kjøpe så mye? Føler at jeg har vært flink hele dagen, så måtte jeg ødelegge det
Modern woman Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Har du det sånn heletiden, eller bare i perioder?
Gjest Bolledeig Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Hvis du har en bruker her inne - send PM Ellers vil jeg generelt bare gitt deg rådet om å ikke ha sånne ting liggende i hus. Jeg kjenner følelsen, og det gjør bare vondt verre å ha sånt liggende. Du får trøste deg med at alt ikke er ødelagt pga en sprekk, du får bare ta deg inn og fortsette som før, så du ikke gir opp bare pga dette.
Gjest Bond Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Jeg gjør sånn av og til. Men for meg det har veldig mye med stress å gjøre. Jeg vet at det finnes mennesker som mister matlysten da de er stresset, for meg er det helt motsatte - hvis jeg er skikkelig stresset/nervøs over noe, kan jeg bare spise non-stop og stopper ikke før alt er spist opp og jeg føler meg vanvittig dårlig i magen. Enkleste jeg har lært er å ikke ha kaloribomber tilgjengelige da jeg vet at stressperioder er kommende. Tidligere tenkte jeg ofte at ok, nå er det eksamen eller noe lignende kommende, da må jeg ha sjokolade. Men det var ikke noe lur ide. Tok på et par kilo med en gang gjennom eksamensperioden. I stedet har jeg nå et godt utvalg av alle slags grønnsaker og frukt, så hvis munnen må gå, da kan det være litt sunnere. Fordi så langt jeg har en sunnere alternativ som smaker bra, velger jeg gjerne den. Det er bare at munnen må gå... Jeg høres sikkert ut som noen med forferdelige matproblemer, men jeg har ikke funnet noe annet som fungerer.. Hvis noen har gode tips hvordan å komme over den ufattelige sult-følelsen med stress - bare kom Til ts - jo da, du fikk litt kalorier - so what? Mandler er sunne å spise, og de ekstra kaloriene kan du enkelt trene vekk med noen dager eller ta en ekstra joggetur, eller bare med å spise mindre en annen dag, en blir ikke feit fordi du spiste en x antall kalorier mer en dag. Du masse gode proteiner og vitamin E ut av dette der. Det viktigste er å ikke føle deg skyldig, men se videre. En annen ting til - jeg har jeg mye tro i noe at hvis kroppen er i relativt god balanse (dvs at en ikke er sukkeravhengig osv) - da har den evnen til å si til oss hva det trenger. Det er hvordan jeg av og til får forferdelig lyst for oliver eller noen ganger for noe som har mye salt i (ikke nødvendigvis fettig, men som er bare saltig), noen ganger må jeg bare ha kjøtt, osv. Kanskje du bare trengte proteiner? Men hvis det er noe som skjer ofte eller flere ganger, det at du har ingen kontrol over hvordan du spiser, da er det kanskje lurt å snakke med noen som har litt ekspertkunnskap over dette. Endret 5. februar 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Føles utrolig godt å få oppløftende tilbakemeldinger Jeg vet at jeg har dette problemet og holder meg derfor som regel unna store poser med ting. Ellers får en hel potetgullpose ned på et par minutter. Har en enorm apetitt. Er ikke overvektig, så folk tror jeg spiser lite, men det gjør jeg absolutt ikke. Er bare flink med å kle meg, slik at sidefettet ikke syns. Har nå gått til innkjøp av masse frukt, så forspising skal ikke skje igjen på en gooood stund :D
Gjest B Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Skjedde med meg senest igår. Det er som du sier... jeg klarer bare ikke å stoppe. Det er kjedelig at jeg ikke kan kose meg med f.eks. en sjokolade eller potetgullpose over noen timer, men må spise den der og da. I går kjøpte jeg sånn dinosaurkjeks med tre og tre (store) kjeks i en liten pose... totalt er det fire... jeg spiste tre, altså ni sånne kjeks (de som har spist sånne hvor store de er, og de fleste klarer sikkert mer enn 3). Huff
Gjest B Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Skjedde med meg senest igår. Det er som du sier... jeg klarer bare ikke å stoppe. Det er kjedelig at jeg ikke kan kose meg med f.eks. en sjokolade eller potetgullpose over noen timer, men må spise den der og da. I går kjøpte jeg sånn dinosaurkjeks med tre og tre (store) kjeks i en liten pose... totalt er det fire... jeg spiste tre, altså ni sånne kjeks (de som har spist sånne hvor store de er, og de fleste klarer sikkert mer enn 3). Huff Mente å skrive: de fleste klarer sikkert IKKE mer enn 3
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har det også slik.. .Jeg kan ikke kjøpe store poser med ting, for da blir jeg gående og småspise på det hele dagen til det er tomt. Ta en neve hver gang jeg går forbi kjøkkenet.. Jeg kan ikke ha ting liggende, rett og slett. Det er derfor det er så irriterende at stort sett alt av nøtter, chips og snop selges i så store poser. Jeg gremmes hver gang jeg ser reklame med "nå i enda større pakker!!!". Det er akkurat det jeg -ikke- trenger. Jeg vil kunne kjøpe en liten pose med snop, slik at jeg kan kose meg uten å være redd for å plutselig ha spist 500 gram m&m på en kveld.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Gjør som enkelte av oss andre har begynt med Løs vekt, i små mengder. Ja, det er dyrere, men kroppen har bedre av det
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Skjedde med meg senest igår. Det er som du sier... jeg klarer bare ikke å stoppe. Det er kjedelig at jeg ikke kan kose meg med f.eks. en sjokolade eller potetgullpose over noen timer, men må spise den der og da. I går kjøpte jeg sånn dinosaurkjeks med tre og tre (store) kjeks i en liten pose... totalt er det fire... jeg spiste tre, altså ni sånne kjeks (de som har spist sånne hvor store de er, og de fleste klarer sikkert mer enn 3). Huff Kan trøste deg med at jeg også spiste opp alle disse kjeksene på èn gang for et par dager siden. Heldigvis ikke ofte det skjer. Kunne LETT spist opp 5 slike bokser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå