Gå til innhold

Spinat, Hvilke krydder passer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i spinat, for eksempel i pastasauser, blandet med creme fraiche. Men jeg sliter litt med å finne krydder som passer til. Ofte ender jeg opp med bare salt og pepper, men nå har jeg lyst til å krydre litt mer. Noen gode forslag? Jeg bruker forresten oftest fersk spinat, hvis det har noen betydning.

Videoannonse
Annonse
Gjest Badiane
Skrevet

Jeg bruker stort sett bare sitron og hvitløk i tillegg til salt og pepper. Revet muskatnøtt er også godt. :)

Skrevet

Takk for raskt svar! Prøvde det i dag, og det ble veldig godt, og litt annerledes enn vanlig, akkurat som jeg ville :) Kommer garantert til å gjøre det igjen.

Og hvis andre har forslag, tar jeg gjerne imot :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Spinat med kokosmelk

Ingredienser

1 pakke fersk spinat (kjøp hos innvandrere butikker, de er større og tykkere spinat blader)

500 ml kokos melk

4 shallot løk, finhakket

2 hvitløk, finhakket

1/3 ts malt koriander

1 stk lauber blad

1 ts sukker

Salt og pepper

Kokos melk kokes opp under omrøring sammen med alt ingredienser bortsett spinat.

Spinat tilsettes mot slutten slik at det ikke blir over kokt.

-----------------------------

Wok spinat...finhakket shallot løk og hvitløk, salt og pepper..plus sesamfrø..og et par dropper med sesamolje (mye smak)

Skrevet

Spinat er også veldig godt sammen med fetaost, hvitløk og f eks egg (speilegg eller omelett). Hvitløk er i hvert fall det krydderet jeg synes hører mest sammen med spinat, på samme måte som basilikum hører til tomat :)

Skrevet

Tusen takk for spennende tips! Disse skal prøves ut :kokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...