Gå til innhold

Digitale bilder til papirbilder

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert fått endel bilder på mail, og cd. Veldig greit og enkelt - og billig å dele bilder.

MEN jeg vil jo ha noen bilder til album da - og har ikke god nok printer til å printe ut på fotopapir. Finnes det noen gode steder hvor man kan sende bilder elektronisk og få gode papirbilder tilbake?

Eller er det bare å legge dem på en cd og levere i en hvilken som helst fotosjappe?

Pris? Som vanlige bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt printere og papir som gjør at du får bildene helt perfekte, men det koster ganske bra med penger. Vi har en sånn på jobben og jeg får printet ut noen utvalgte bilder der.

Andre metoder har jeg ikke prøvd, men jeg tror at VG har en slik tjeneste og Elite foto. Da sender du bildene elektronisk og får dem tilbake i papirform.

Du kan også levere Cd, men jeg aner ikke om alle gjør dette eller bare noen utvalgte. Er ganske sikker på at Fotoknudsen og Japan Photo gjør det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har digitalkamera og får bildene fra prøys. Veldig enkel og grei tjeneste. Du bare legger inn bildene i et eget album på siden deres og bestiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden bruker jeg MineBilder og er godt fornøyd med det. :P

Har også brukt FotoKnudsen, med like godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Vi bruker ordningen til Vg, og er fornøyd med det, uten å ha vurdert så mange andre så seriøst. Likte programmet for opplastning svært godt, og prisen er grei.

Å levere inn en cd på en forobutikk er langt dyrere stort sett. Ja, dobbel pris i forhold til slike "postordreting" skulle de ha en plass i alle fall. (Jeg vet dette fordi mamma og pappa fremkalte en del bilder på dn måten. Ikke fordi de hadde lyst til å betale ekstra, men grunnet ting som skjedde da de kjøpte kameraet, så fikk de et gavekort på fremkalling av digitale bilder på butikken. Og det var over 7 kroner bildet, mens vi altså betaler under 3!)

Titt litt rundt på nettet og sammenlign, det kan lønne seg (evt se på slike tester som den det er linket til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorian

Hvis du legger fotopapir i cdrommen vil det bli bilder av det.

Hvis du ikke har cdrom kan du bare putte papiret inn i en av sprekkene øverst på pc'n.

dorian - greit og enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...