Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal til USA på ferie, og skal blant annet komme oss fra Newark Airport til Washington, DC. Vi hadde egentlig tenkt å leie bil, men ble anbefalt av hun vi skal besøke (amerikaner) å ta tog i stedet fordi kjøreturen fra Newark til DC er vanskelig.

Til dere som har kjørt denne strekningen, eller evt. ut fra eller inn i Newark eller DC, gikk det greit? Noe spesielt man bør passe på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

USA er jo bilismens hjemland. Nesten alt er jo lagt opp rundt bilisme. Bra veier og bra skilting.

Kanskje hun tenker på at det er mange filer å forholde seg til. Jeg har ikke kjørt nevnte strekning, men har kjørt rundt WDC og mye rundt ellers i USA.

Har også kjørt rundt NYC og til JFK - no problem.

Skrevet

Hei

Jeg har ikke kjørt den strakningen men jeg har kjørt leiebil både i Miami, Orlando, Las Vegas, Houston etc. Det er ganske greitt å kjøre bil i USA. Husk på å respektere alle Stop skiltene som de har der borte....og husk at du kan svinge til høyre på rødt lys dersom ingenting annet er angitt (obs! se opp for fotgjengere). Jeg ville ellers ha tatt en GPS dersom dere har mulighet til det for det gjør det enklere å finne frem :-)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg har heller ikke kjørt i det området dere tenker å kjøre. Men jeg har erfart at det er veldig enkelt å kjøre bil i USA (sammenlignet med de fleste andre steder jeg har kjørt bil rundt om) og at amerikanere (som er vant til dette) gjerne tror det vil være vanskeligere for nordmenn å kjøre i USA enn det er.

Skrevet

Jeg har tatt toget fra new york til DC, det er rimelig og raskt. Mye greiere enn å leie bil vil jeg si...

Skrevet

Generelt er det ikke vanskelig å kjøre bil i USA, men jeg har kjørt en del i dette området og jeg tror jeg vil anbefale dere å ta toget hvis ingen av dere er vant til å kjøre på 6 - 8-felts motorveier i store byer. Området dere skal gjennom er vel USAs tettest befolkede og mellom NYC og DC ligger Philadelphia og Baltimore som ikke akkurat er småbyer det heller. Det går rett og slett enorme motorveier på kryss og tvers overalt og kjører dere feil, kan det både ta lang tid og være vanskelig å få snudd. Skiltingen er som regel bra, men det er fort gjort å ikke få med seg alt eller ta feil når man skal holde orden på 6 - 8 felt.

Lei heller bil når dere kommer til DC. Selve byen er ikke så stor og har en grei "ringvei", så der er det ikke helt "krise" hvis dere havner på feil interstate siden det som regel går veldig greit å komme seg inn på denne "ringveien" igjen.

God tur!

Skrevet

Vil anbefale tog på denne strekningen, men trenger dere bilen annet enn til og fra DC, så er det jo alltid praktisk med bil i USA. Har kjørt en del selv i USA og det går veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...