Gjest eveline Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 hvordan liker dere at en kvinne begynner en samtale ang forholdet? hva er værste man kan si. og hva er fine måter snakke uten skremme en mann om problemer man selv føler en har ved forholdet og måten han oppfører seg på? eks at han er så opptatt med sitt.... og at man trenger mer tid for få forholdet til funke.. noen tips til fine måter snakke om prob. på uten at det føles som mas for mannen...??? leste et sted at menn like rikke høre at dama har det kjipt.. da vil de bare skygge banen enda mer..er dette fakta?? dvs hvis man sier ..jeg er trist og lei meg pga at du er sånn og sånn mot meg.... leste at en mann takler ikke slikt.. true?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg kan forsøke å ta det punktvis - husk at dette er meg, og ikke nødvendigvis er helt representativt for kællen din: hvordan liker dere at en kvinne begynner en samtale ang forholdet? Så lenge temaet ikke er en hyppig gjenganger - at en hele tiden må drive en slags metaforhold gjennom å diskutere teknikalitetene i et forhold - kan jeg gjerne snakke om forholdet. Det er bare å sette seg ned og innlede en samtale om det (om enn kanskje ikke akkurat i det han vakler inn gjennom døren, halvdød etter en dag på jobben). Hvis han alltid virker opptatt, si at du må (vil) snakke med ham om noe, så får du nok hans udelte oppmerksomhet. hva er værste man kan si. og hva er fine måter snakke uten skremme en mann om problemer man selv føler en har ved forholdet og måten han oppfører seg på? Det absolutt verste er å gå rundt grøten, og forvente at vedkommende skal tenke seg frem til hva det er du vil ut med. Vi tenker og fungerer forskjellig, og det kommer bare til å ende med irritasjon for begge, uansett hvor mye du synes du hinter. Det er du som vil snakke om dette; da er det som regel en god ide å bare snakke om det. Med mindre han er veldig hårsår, har vi generelt ikke problemer med at en er direkte når en snakker til oss. Men husk også at dersom du vil unngå å legge opp til en shouting match, ikke få det til å høres ut som en anklage. eks at han er så opptatt med sitt.... og at man trenger mer tid for få forholdet til funke.. noen tips til fine måter snakke om prob. på uten at det føles som mas for mannen...??? Jeg kan ikke forestille meg hvordan du skal legge dette fram på noen annen måte enn den du skriver. Hvis han bryr seg noenlunde om deg og forholdet, vil han høre på deg når du forteller ham det du skrev over, og eventuelle andre ting som går ut over forholdet. leste et sted at menn like rikke høre at dama har det kjipt.. da vil de bare skygge banen enda mer..er dette fakta?? dvs hvis man sier ..jeg er trist og lei meg pga at du er sånn og sånn mot meg.... leste at en mann takler ikke slikt.. true? Ikke tro alt du leser på internett, sier jeg til det. Dette kommer selvsagt også an på formuleringen - "Det er din feil at jeg har det kjipt nå" blir nok mindre populært enn "jeg har det kjipt nå, og jeg håper du vil hjelpe meg å gjøre noe med det". Ellers synes jeg det høres ut som en selvfølge at man ikke liker å høre at dama har det kjipt - hvis man får høre det, betyr det nødvendigvis at hun faktisk har det kjipt (revolusjonerende logisk slutning) - og hvem er det som liker at noen de er glade i har det kjipt? ¯\(º o)/¯ Da ville iallefall ikke jeg skygget banen, men heller gjort det jeg kunne for å reversere situasjonen.
Villa2000 Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Sikkert mange forskjellige meninger om dette, men personlig så holder jeg ut det meste bare hun ikke begynner å gråte eller lignende. Det er det verste jeg vet! Men det må være lov å si hvordan man har det. Jeg har på følelsen at damer mange ganger går og tenker på noe som vi menn har gjort i lengre tid for å gjøre det om til en katastrofe og tar det opp med oss når dem egentlig har bestemt seg allerede Nå har jeg ingen ide om hva du skal ta opp med maen din, men jeg tror at det er best å ta opp ting etterhvert som dem skjer. Dersom det forekommer en episode der han ikke behandler deg bra så gi beskjed med en gang! Å spare opp 300 slike tilfeller for å bruke 8 timer en kveld iblandet hyling, skriking og gråting er ikke noe bra. Da er det mas, spesielt dersom mannen ikke har oppfattet ting som et problem fra før og ser dette som lyn fra klar himmel. Bortsett fra det så burde det meste være greit, så lenge det er konstruktivt. Hvis han synes det er mas at du ikke har det så fint i forholdet og gjerne vil ordne det så er han en dust. Hadde selv noen slike prater med dama og hun var faktisk ganske flink Hun sa det hun hadde på hjertet uten å overdrive og forlangte en ordning. Og det beste av alt var at hun tok det opp samme dagen ting hadde forekommet. Da visste jeg at jeg slapp å gå rundt å fundere på om noe var galt. EDIT: Noen skriveleifer. Og mye sant i innlegget ovenfor Endret 4. februar 2008 av Villa2000
Gjest eveline Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Sikkert mange forskjellige meninger om dette, men personlig så holder jeg ut det meste bare hun ikke begynner å gråte eller lignende. Det er det verste jeg vet! Men det må være lov å si hvordan man har det. Jeg har på følelsen at damer mange ganger går og tenker på noe som vi menn har gjort i lengre tid for å gjøre det om til en katastrofe og tar det opp med oss når dem egentlig har bestemt seg allerede jo er egentlig litt sånn at jeg gav han sjansen til endre seg ..håpet han skulle endre seg... feks sa jeg hadde behov for prate da dukket han ikke opp.. så han har angst for forhold snakk..burde vel tatt opp ting før men som sagt håpet han skulle se selv hva han burde gjøre.... man skal vel vise oppmerksomhet og hensyn i et forhold. enkelte menn som ikke er så flinke :s Nå har jeg ingen ide om hva du skal ta opp med maen din, men jeg tror at det er best å ta opp ting etterhvert som dem skjer. Dersom det forekommer en episode der han ikke behandler deg bra så gi beskjed med en gang! Å spare opp 300 slike tilfeller for å bruke 8 timer en kveld iblandet hyling, skriking og gråting er ikke noe bra. Da er det mas, spesielt dersom mannen ikke har oppfattet ting som et problem fra før og ser dette som lyn fra klar himmel. Bortsett fra det så burde det meste være greit, så lenge det er konstruktivt. Hvis han synes det er mas at du ikke har det så fint i forholdet og gjerne vil ordne det så er han en dust. Hadde selv noen slike prater med dama og hun var faktisk ganske flink Hun sa det hun hadde på hjertet uten å overdrive og forlangte en ordning. Og det beste av alt var at hun tok det opp samme dagen ting hadde forekommet. Da visste jeg at jeg slapp å gå rundt å fundere på om noe var galt. EDIT: Noen skriveleifer. Og mye sant i innlegget ovenfor takk for innholdsrike svar fra to ulike personer her... jo er egentlig litt sånn at jeg gav han sjansen til endre seg ..håpet han skulle endre seg... feks sa jeg hadde behov for prate da dukket han ikke opp.. så han har angst for forhold snakk..burde vel tatt opp ting før men som sagt håpet han skulle se selv hva han burde gjøre.... man skal vel vise oppmerksomhet og hensyn i et forhold. enkelte menn som ikke er så flinke :s kan også nevnes at dette blir en tlfsamtale ... vet det burde vært vanlig prat men han vrir seg unna så må ringe..
Gjest eveline Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeg kan forsøke å ta det punktvis - husk at dette er meg, og ikke nødvendigvis er helt representativt for kællen din: Så lenge temaet ikke er en hyppig gjenganger - at en hele tiden må drive en slags metaforhold gjennom å diskutere teknikalitetene i et forhold - kan jeg gjerne snakke om forholdet. Det er bare å sette seg ned og innlede en samtale om det (om enn kanskje ikke akkurat i det han vakler inn gjennom døren, halvdød etter en dag på jobben). Hvis han alltid virker opptatt, si at du må (vil) snakke med ham om noe, så får du nok hans udelte oppmerksomhet. Det absolutt verste er å gå rundt grøten, og forvente at vedkommende skal tenke seg frem til hva det er du vil ut med. Vi tenker og fungerer forskjellig, og det kommer bare til å ende med irritasjon for begge, uansett hvor mye du synes du hinter. Det er du som vil snakke om dette; da er det som regel en god ide å bare snakke om det. Med mindre han er veldig hårsår, har vi generelt ikke problemer med at en er direkte når en snakker til oss. Men husk også at dersom du vil unngå å legge opp til en shouting match, ikke få det til å høres ut som en anklage. Jeg kan ikke forestille meg hvordan du skal legge dette fram på noen annen måte enn den du skriver. Hvis han bryr seg noenlunde om deg og forholdet, vil han høre på deg når du forteller ham det du skrev over, og eventuelle andre ting som går ut over forholdet. Ikke tro alt du leser på internett, sier jeg til det. Dette kommer selvsagt også an på formuleringen - "Det er din feil at jeg har det kjipt nå" blir nok mindre populært enn "jeg har det kjipt nå, og jeg håper du vil hjelpe meg å gjøre noe med det". Ellers synes jeg det høres ut som en selvfølge at man ikke liker å høre at dama har det kjipt - hvis man får høre det, betyr det nødvendigvis at hun faktisk har det kjipt (revolusjonerende logisk slutning) - og hvem er det som liker at noen de er glade i har det kjipt? ¯\(º o)/¯ Da ville iallefall ikke jeg skygget banen, men heller gjort det jeg kunne for å reversere situasjonen. er nok en gjenganger jeg skal ta opp.. men mere bestemt denne gangen..siden jeg har ikke tatt det opp kanskje alvorlig nok før..eller bestemt nok- virker som han tror han har meg samme hva han gjør.. kanskje damer har vært sånn før mot han .holdt ut alt,..
Gjest Gorgonzola Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde satt pris på at innfallsvinkelen hadde vært hvordan DU har det og litt om hvorfor DU har det som du har det, uten å bli konfronterende og skyve skylda over på meg.
Paladin Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg tror at mange menn er redde for seriøse samtaler med kjæresten fordi de forventer å høre om alt de gjør feil og at hun vil komme med noe som likner på ultimatum om hva HAN må forandre på for at forholdet skal bestå. Går man inn i en slik samtale med piggene ute så begynner man instinktivt å forsvare seg når kritikken kommer. Så jeg tror det er viktig å tenke gjennom hvordan han ønsker å presentere budskapet. Man kan for eksempel innlede med at man er glad i ham og ønsker at forholdet skal bli endra bedre fremover. Deretter kan man innlede en diskusjon om hvordan de to i felleskap kan gjøre forholdet ennå bedre, ikke kun hvordan HAN må forandre seg. Jeg tror det er mye bedre at kvinnen sier at "jeg trenger .... i forholdet for å være lykkelig" istedet for å si at "du gjør ikke .... , dermed blir jeg lei meg". Ved å si det første så gir man mannen en anledning til å forandre seg og oppfylle dette uten at han blir direkte kritisert for å ikke gjøre det nå. Det er også lurt i en slik debatt å spørre mannen om hva er det HAN trenger for å være lykkelig sammen med henne. Hun kan si "Er det noe JEG kan gjøre bedre for at VI skal få det enda bedre sammen". Hvis hun viser ham at hun også er interessert i å forandre seg og snakke om sine sider så vil det være mye lettere for ham å gjøre det samme. Og da har hun oppnådd hensikten sin, nemlig at det også blir satt fokus på de tingene i forholdet hun ikke er fornøyd med. Husk på at mange menn ser for seg seriøse samtaler som at kvinnen skal fortelle om hva han gjør feil i foholdet og kanskje til og med dumpe ham som en følge av det. Da er det mer lettvint å vri seg unna denne samtalen som en ål i det håpet om at man kan slippe unna resultatet av samtalen.
Gjest eveline Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg tror at mange menn er redde for seriøse samtaler med kjæresten fordi de forventer å høre om alt de gjør feil og at hun vil komme med noe som likner på ultimatum om hva HAN må forandre på for at forholdet skal bestå. Går man inn i en slik samtale med piggene ute så begynner man instinktivt å forsvare seg når kritikken kommer. Så jeg tror det er viktig å tenke gjennom hvordan han ønsker å presentere budskapet. Man kan for eksempel innlede med at man er glad i ham og ønsker at forholdet skal bli endra bedre fremover. Deretter kan man innlede en diskusjon om hvordan de to i felleskap kan gjøre forholdet ennå bedre, ikke kun hvordan HAN må forandre seg. Jeg tror det er mye bedre at kvinnen sier at "jeg trenger .... i forholdet for å være lykkelig" istedet for å si at "du gjør ikke .... , dermed blir jeg lei meg". Ved å si det første så gir man mannen en anledning til å forandre seg og oppfylle dette uten at han blir direkte kritisert for å ikke gjøre det nå. Det er også lurt i en slik debatt å spørre mannen om hva er det HAN trenger for å være lykkelig sammen med henne. Hun kan si "Er det noe JEG kan gjøre bedre for at VI skal få det enda bedre sammen". Hvis hun viser ham at hun også er interessert i å forandre seg og snakke om sine sider så vil det være mye lettere for ham å gjøre det samme. Og da har hun oppnådd hensikten sin, nemlig at det også blir satt fokus på de tingene i forholdet hun ikke er fornøyd med. Husk på at mange menn ser for seg seriøse samtaler som at kvinnen skal fortelle om hva han gjør feil i foholdet og kanskje til og med dumpe ham som en følge av det. Da er det mer lettvint å vri seg unna denne samtalen som en ål i det håpet om at man kan slippe unna resultatet av samtalen. TAKK TAKK kjempebra å høre. jeg vet dette med ikke prøve beskylde han ol.. så er meget obs på det,men han oppfører seg merkelig og egoistisk i et parforhold må en jo prøve gjøre noe for glede partneren-- mens jeg føler han tenker ikke så langt.. men likevel føler jeg en sterk trang til fortsette med han for han betyr så mye for meg. men er redd han ikke ser hva han har.eller ikke vet hvordan bevare det han har.
Gjest Gjest17 Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 hvordan liker dere at en kvinne begynner en samtale ang forholdet? hva er værste man kan si. og hva er fine måter snakke uten skremme en mann om problemer man selv føler en har ved forholdet og måten han oppfører seg på? eks at han er så opptatt med sitt.... og at man trenger mer tid for få forholdet til funke.. noen tips til fine måter snakke om prob. på uten at det føles som mas for mannen...??? leste et sted at menn like rikke høre at dama har det kjipt.. da vil de bare skygge banen enda mer..er dette fakta?? dvs hvis man sier ..jeg er trist og lei meg pga at du er sånn og sånn mot meg.... leste at en mann takler ikke slikt.. true? Nå kan jeg bare snakke for meg selv... Det finnes følsomme gutter der ute, jeg er selv en av dem. Jeg liker å starte slike samtaler direkte og komme til en gjennomtenkt løsning (dog gjerne med en pause fra det er tatt opp til det er avgjort). Ikke virk alt for frampå, men forklar situasjonen din. Jeg liker at andre liker meg og vil ha et så stabilt og fint forhold som mulig. Ofte trengs slike samtaler for å opprettholde det. Når det gjelder å ta opp problemer så ta det i porsjoner, gjerne en sen kveld når dere ser film e.l. Fang oppmerksomhet og fokus uten at samtalen tar over for den virkelige aktiviteten. Vær ærlig. En god kjæreste burde kunne sette pris på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå