bolly Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Jeg er ei jente på 175, og veier 98 kg. Det er ikke rundt magen og midjen som flesket ligger, men rundt lårene og rumpen. Plages så mye med å gå ned i vekt, og vil selvfølgelig bli slankere til bikinisesongen! Noen som har noen tips til hvordan å bli kvitt fettet under midjen? Spiser ikke sånn kjempe usunt, men er ikke så aktiv av meg! Skal begynne å trene, men vet ikke hvilken trening som må til for å bli kvitt rumpa. Plages også vanvitting mye med "appelsinhud". Kommer det bort med treningen? Setter stor pris på alle svar, og takk for hjelpen
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg sliter også med stor rumpe og lår. resten er slankt. tror det hjelper å drakke masse vann mot appelsinhud i tillegg til trening. Få opp forbrenningen, med jogging, svømming, rask gange, ellipsemaskin, skiturer etc. vet ikke om sykling vil gjøre mer skade? da bruker man jo bena mye, og der vil vi ikke bli større. jeg har i hvertfall begynt å spise utrolig sunt, lite og ofte og prøver å drikke 2 liter vann daglig. trener 30 min før frokost og 1-2 timer senere på dagen. Da håper jeg at lår og rumpe sier farvel og muskler i resten av kroppen sier hello! :D
bolly Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2008 Hvilken mat spiser du? Er det ikke sånn at man skal spise hver 3. time?...
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jo, spis hver tredje time. spiser havregrøt til frokost. havregryn og vann, og ikke noe oppå. det var litt rart i starten, men blir vant til det, og nå smaker det veldig godt. så spiser jeg en frukt før lunsj. til lunsj spiser jeg et egg og 2 rugsprø med magert pålegg, eller yoghurt naturell med 4-korn og banan oppi. kjempe godt!! en frukt igjen før middag. middag: laks/sei/torsk/kylling med grønnsaker blomkål/brokkoli/gulrot/paprika/agurk.. så en frukt før leggetid. om jeg får lyst på noe søtt, så tar jeg noen mandler. eller en frukt kan også spise tørket frukt eller svisker.
Wildy Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Man blir ikke "stor" av å trene!!!!!Men aktiviteter som sykling, gange, hogging og step vil det bli sirkulasjon og mere spents i lår og rumpe, fett vil forbrennes så lenge innaktet er under forbruket og det vil se bedre ut.' Punktslaning går ikke. Noen lagrer fettet på magen, andre på rumpa. Slik er det bare, og ingen øvelser eller spesielle dietter vil forandre dette.
bolly Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2008 Det er da ingen som har sagt at men blir stor av trening?
Gjest Gjest-Cecilie Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Svømming er bra kondisjonstrening.Jeg fikk definitivt større rumpe og lår av å sykle. Men det er nok individuelt.Noen får det og andre ikke.
bolly Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2008 Synes det høres rart ut at man får større rumpe av å trene?...hvertfall i mitt tilfelle. Skulle tro man heller blir tynnere?
Gjest Tigress Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Det kjem vel an på kor ein startar: viss ein sykler mykje til dømes, så vil jo gluteus maximus (eller på norsk: ræva) vakse som eit resultat. Men viss ein er feit, så vil jo den same treninga som stimulerer muskelvekst også brenne fettet som dekkar gluteus maximus. Det er uansett stor skilnad på svær ræv som følgje av trening og stor ræv som følgje av flesk! Endret 4. februar 2008 av Tigress
Gjest Bolledeig Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hvilken mat spiser du? Er det ikke sånn at man skal spise hver 3. time?... Nei, ikke med mindre du foretrekker det. Det som avgjør om du går opp eller ned i vekt er antall kalorier inn vs antall kalorier ut, ikke antall måltider om dagen. Når det gjelder størrelse på rumpe og lår så er det som justerer best matinntaket ditt. Om du i tillegg bygger muskler vil det øke hvileforbrenningen din, og du blir i tillegg strammere. Dette skjer også når fettprosenten går ned. Jeg har trent tung styrke i underkroppen hele veien og har ikke vokst en cm noen steder men blitt mye strammere fordi en del fett er borte og muskler har blitt bygget i stedet. Men så har jeg gått i kaloriunderskudd også da, så en del underhudsfett er borte. Endret 4. februar 2008 av Bolledeig
Grønt blad Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Man blir ikke "stor" av å trene!!!!!Men aktiviteter som sykling, gange, hogging og step vil det bli sirkulasjon og mere spents i lår og rumpe, fett vil forbrennes så lenge innaktet er under forbruket og det vil se bedre ut.' Punktslaning går ikke. Noen lagrer fettet på magen, andre på rumpa. Slik er det bare, og ingen øvelser eller spesielle dietter vil forandre dette. Jeg synes Wildy skrev mye fornuftig. Jeg vil anbefale deg å trene, både styrke og kondisjon. Styrke vil gi deg større muskler som forbrenner mer. Prøv også å spise sundt og mye frukt/grønt. Da jeg begynte med styrketrening merket jeg raskt at jeg ble mindre og litt "fastere"/"mindre slapp" over rompe/lår, noe jeg ble veldig fornøyd med. Det er individuelt hvor fettet forsvinner først, siden man ikke kan punktslanke. Men det kan godt hende at du også vil merke at det forsvinner litt derfra raskt. I jule fikk jeg mer fremtredene cellulitter, noe jeg ikke ble så glad for. Men bare etter første uka med trening så jeg forskjell. De er riktignok ikke borte, men det er ikke like mye som før. Lykke til!
bolly Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2008 (endret) Ville bare si tusen takk for alle svar! Nå har jeg gått ned 2,6 kg siden jeg postet innlegget som er for ca. 3 dager siden. Vet ikke om det er så mye, men har hvertfall ikke gått opp i vekt Endret 7. februar 2008 av bolly
Zaphirre Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Bedre å bruke målebånd eller klær enn vekt egentlig.. Måle rundt låret etter en uke, skal se litt forskjell da ja.
Gjest glamourgirl Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Jeg vil gjerne støtte "Spis Ofte" teorien... Jeg pleide å spise lite, og få kalorier, men fordelt på få målitder. Da jeg økte antall måltider, og hvor mye jeg drakk, samt begynte å bevege meg mer, gikk jeg ned. Jeg veier meg dog ikke, men bruker målebånd. 25 cm der jeg trengte det minst, og kanskje 15 der jeg trengte det mest, nesten tre bukse-størrelser.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Ville bare si tusen takk for alle svar! Nå har jeg gått ned 2,6 kg siden jeg postet innlegget som er for ca. 3 dager siden. Vet ikke om det er så mye, men har hvertfall ikke gått opp i vekt Hva har du gjort de siste tre dagene? kjempebra resultat da!! bra jobba :D
bolly Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 7. februar 2008 Drikker MASSE vann, drakk nesten ingenting før... Kostholdet er helt endret, spiser oftere og mindre måltider Så har jeg gått 50 min hver dag. Hmm...kanskje jeg også skal begynne å bruke målebånd
Wildy Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 En tur på 50 minutter hver dag gjør garantert kjempeforskjell! Bra jobba! Og det å bruke målbåndet er en veldig god ide! For selv om vekta kanskje stagnerer er det allikvel motiverende å se at man stadig blir mindre.
Gjest glamourgirl Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 Jupp! Nå er du flink! *skryter*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå