Gå til innhold

Kjoler til forlovere/brudepiker

Anbefalte innlegg

Gjest Brudepiken
Skrevet

Hei! Jeg har et litt uvanlig spørsmål til dere vordende bruder der ute. Jeg skal være med i et bryllup i utlandet der det er vanlig å ha 3-6 brudepiker (som i USA) som skal ha matchende stil/farger. Problemet er at de kjolene bruden har valgt ut er så utrolig "ikke min stil". Jeg kunne ikke tenke med å ha på meg en eneste en av dem. Det er sånn barokk-stil som du ser på filmer, med korsetter og puffermer og brokadestoff og sånt. Jeg ønsker å hinte litt omtenksomt til bruden om muligheten for å ha andre typer kjoler....og spørsmålet mitt til dere bruder er:

Hvordan ville du tatt det hvis en i ditt "bridal party" hadde prøvd seg på noe sånt?

Evt. Hvilken måte bør jeg gå fram på for å ikke såre henne?

Jeg vil jo gjerne gjøre bruden glad, men jeg skal faktisk betale for denne kjolen og bruke den i en hel dag, så det betyr en del for meg også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte, da jeg begynte å lese innlegget ditt, at man får føye seg etter bruden på denne ene dagen, selv om det betyr å gå i noe merkelig som hun har bestemt. helt til jeg leste at du måtte betale for den selv.

Jeg ville prøvd å se etter noe annet, litt mer likt min egen stil. Kan du ikke dele det opp i skjørt og overdel, og evt korsett over, slik at du kanskje kan bruke NOEN av klesdelene etter bryllupet også?

Da jeg var brudepike hadde bruden valgt noen ganske spesielle farger som bryllupstemafarger. Og vi brudepikene måtte jo gå med disse fargene. Ingen av oss hadde noe slikt fra før. Men en runde på selskapsklær-avdelingen på fretex ga resultater. Det er dyrt nok med venninnebryllup, utdrikningslag med alle tilhørende kostnader, og gaver som gjerne er dyre, for ikke å snakke om evt reise og overnatting. Ville ikke brukt mye på klær jeg ikke liker, som jeg aldri kommer til å bruke igjen.

Ooops, ser du spurte vordende bruder. Vel, jeg svarte likevel, jeg :)

Gjest *englefjes*
Skrevet

Siden du må betale for den selv kan jeg skjønne at du er fristet til å spørre om du kan velge deg noe annet.

Men som brudepike er det meningen at du skal være en del av bryllupet, det vil si være en del av det temaet brudefolkene har valgt. Dersom de har valgt en barokk stil på sitt bryllup,vil det være litt rart om en av brudepikene ikke følger denne stilen. Dersom du ikke ønsker å gå kledd i noen av de kjolene de har valgt ut, synes jeg heller du skal takke nei til å være brudepike.

Men som sagt synes jeg det virker spesielt at man må betale antrekket sitt selv, selv hadde jeg aldri gjort det på denne måten,men det er kanskje skikken i det landet vielsen skal foregå i?

Skrevet

Jeg for min del synes det virker helt sykt å skulle bestemme hva andre voksne mennesker skal ha på seg. Jeg synes det er ille nok når noen skal bestemme hvilke -farger- man skal ha lov til å gå i.

Siden du må betale den selv, og du ikke kommer til å bruke den mer enn én gang synes jeg så absolutt du kan spørre om det ikke er mulighet for å få bruke noe annet. Si det som det er, at du ikke liker å bruke penger på et engangantrekk som virkelig ikke er din stil. Om de har barokkbryllup så finnes det da mange kjoler som kan passe, så man trenger ikke bryte stilen helt.

Skrevet

det finnes jo sikker noen kjoler i den stilen du kan leie da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...