Modern woman Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 ... Jeg har ikke brukt p-piller før. Har ikke hatt bruk for det. Men nå har vi prøvd å bli gravid i drøyt to år uten hell. Hadde en spontanabort før jul, fire uker på vei, det er alt. Ble i fjord innlagt med livmorbetennelse. På etterkontroll ble jeg hendvist til ultralydlabratoriet for en grundig undersøkelse. De har bedre aparater der. Var der for noen uker siden, hvor de tilfeldig fant ut at jeg har PCOS. PCOS er en tilstand med flere (poly) væskefylte hulrom (cyster) i eggstokkene (ovariene). Cystedannelsen forstyrrer eggstokkenes funksjon og fører derved til hormonforstyrrelser. Tilstanden kan debutere når som helst i befruktningsdyktog alder, men for mange skjer det sent i tenårene. Jeg ble derfor rådet til, i første omgang å bruke p-piller en periode. P-piller kan visst nok rette opp uregelmessig menstruasjon og føre til økt sjanse for graviditet. Skulle hatt time hos fastlege i morgen og diskuutert dette, men det kom noe i veien, så jeg måtte avbestille timen. Må man ha p-piller på recept? Det er jo så mange merker, hvordan vet man hvilket man bør bruke?
Lilith Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Du må ha resept på p-piller, ja, og legen din kan sikkert hjelpe deg å finne ut hvilken type du bør ha. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå