rugrat Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Ja, overskriften sier vel sitt. Jeg trenger forslag til en varmrett som ikke krever for mye forberedelser like før servering. Gjestenes alder varierer mellom 4 og 75 år, så det må være noe alle liker. Kom med tips og gjerne oppskrifter også.
Munachimso Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hva med viltgryte? Viltgryte med snøfrisk (4 pors) Ingredienser: 500 g reinsdyrskav eller finnbiff 2 ss meierismør 150 g sjalottløk 200 g frisk sjampinjong, eller annen skogsopp ca. 3 dl vann 125 g snøfrisk Naturell, einebær eller Skogsopp 2 dl crème fraîche 1 dl tyttebær smak til med salt og pepper Fremgangsmåte: Rens løken, skjær soppen i to eller fire og brun den i smøret sammen med reinsdyrskavet. Hell over vann og rør inn osten. La gryten koke i ca. 15 minutter. Tilsett crème fraîche og smak til med salt og pepper. Dryss over tyttebær og server gjerne med ris og lettkokt brokkoli.
rugrat Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk for svar! Lapskaus ja, at jeg ikke har tenkt på det!
mia83 Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Sodd er en slager her i trøndelag da! ÅJA! Sodd er jo bare kjempegodt!!! Gjerne med ferske rundstykker og smør til
Gjest Grafica Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har oppskrift på verdens beste spaghettisaus, mamma sin, si ifra om du er interessert. Den har aldri slått feil når vi har hatt store selskap med blandet alder!
rugrat Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har oppskrift på verdens beste spaghettisaus, mamma sin, si ifra om du er interessert. Den har aldri slått feil når vi har hatt store selskap med blandet alder! Ja takk, jeg vil gjerne ha den oppskriften.
Gjest Grafica Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Oki, jeg dropper innom her seinere når jeg er hjemme, er på skolen nå
Medulla Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Baccalao er min favoritt når det er mange gjester----
Gjest Grafica Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Skalvise. Denne oppskriften er for to personer Ingredienser: 1/2 pakke kjøttdeig 1 boks hakkede tomater 1 lite glass tomatpure 1/2-1 gulrot (avhenging av hvor stor den er, og hvor mye du vil ha i) 3 middels sjampinjonger Oregano Timian Basilikum Salt Pepper 1/2 sjalottløk 1 hvitløksfedd Vann Oppskrift for 2 personer trenger ca 2 liters kjele. Det er best med ferske urter, men tørkede fungerer også Start med å hive sopp, løk og hvitløk i panna. La det brunes; det gjør ikke noe om soppen ikke er gjennomstekt; den blir ferdig i gryta. Hell det i en kjele. Putt deretter kjøttdeigen i panna og brun den. Putt kjøttdeigen i kjelen, sammen med tomatpure, hakkede tomater, gulrøtter skjært i små terninger, og krydderurter. Begynn i det små med krydder, salt og pepper, smak heller til etterhvert. Denne oppskriften trenger endel salt, for det bringer frem søtheten i tomatene (ulogisk nok). Blant alt godt sammen. Tilsett litt vann om du vil ha mer væske i. La det putre i en halvtime. Kan fint lage flere porsjoner over flere dager og fryse ned etterhvert, og så varme opp igjen tidligere den dagen du skal ha gjester. Serveres med spaghetti, og gjerne parmesan drysset over og en salat vedsiden Om du får mye rester, kan denne sausen fint varmes opp dagen etter igjen og
rugrat Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2008 Tusen takk Grafica, den skal absolutt testes!
Gjest Grafica Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Kos deg ^^ sambo blir helt på knærne hver gang, og jeg har laget den selv og servert til gjester med stor suksess
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå