Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Installerte virusprogram for en liten stund siden, og etter det har PC'en vært veldig "treig" på nettet, ift tidligere, da alt var veldig raskt. Lurer på hva dette kommer av? Er det fordi virusprogrammet tar så stor plass på PC'en? Trodde ikke det gikk utover internetthastigheten... Går det an å gjøre noe med dette?
Fakse Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Tilfeldigvis Windows Vista og McAfee antivirus?
murray Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Hvilket virusprogram har du? Mange tar store ressurser, feks Norton. Jeg vil anbefale AVG - det er gratis og sinker ikke PC i nevneverdig grad.
Gjest Qha Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Hvilket virusprogram har du? Mange tar store ressurser, feks Norton. Jeg vil anbefale AVG - det er gratis og sinker ikke PC i nevneverdig grad. Dette er en myte.Verken Norman eller Norton er så ille som dere vil ha det til.
Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Det er Norton ja... Vi har ikke sånn veldig peil på slikt her i huset... Virusprogrammet virker fint, men er så plagsomt at det tar så lang tid! Går det an å gjøre noe med det da? Eller må jeg avinnstallere hele driten? Går det utover andre ting på dataen, feks spill (vil de blir tregere?), at virusprogrammet tar så stor plass? Hvor kan man i så fall finne sånt gratisprogram da?
Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Dette er en myte.Verken Norman eller Norton er så ille som dere vil ha det til. Men hvorfor har internett blitt så treigt da? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Ikke ett eneste innlegg som påpeker at man snakker om virusprogrammer, ikke anti-virusprogrammer ! Såklart maskina blir treig, om man innstallerer virus på den !
murray Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Dette er en myte.Verken Norman eller Norton er så ille som dere vil ha det til. Feil. Norton er veldig ressurskrevende, spesielt hvis man har en "gammel" PC. Til trådstarter: AVG laster du gratis ned her: http://free.grisoft.com/doc/2/ Endret 4. februar 2008 av murray
Gjest Qha Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Feil. Norton er veldig ressurskrevende, spesielt hvis man har en "gammel" PC. Til trådstarter: AVG laster du gratis ned her: http://free.grisoft.com/doc/2/ Nix, er fortsatt ikke enig. Har kjørt norton på både gammel og ny pc. Har ikke hatt problemer med "treig pc" av den grunn.
Gjest Qha Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Men hvorfor har internett blitt så treigt da? :klø: Det kan like gjerne være internettleverandøren din sin feil.
murray Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Nix, er fortsatt ikke enig. Har kjørt norton på både gammel og ny pc. Har ikke hatt problemer med "treig pc" av den grunn. Ok, men det er bare å ta et google-søk og du vil vinne en haug tråder som handler om problemer etter installasjon av Norton. The PC Spy hadde en stor test for ett år siden hvor Norton kom ut som versting: http://www.thepcspy.com/read/what_slows_windows_down
Gjest Qha Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Ok, men det er bare å ta et google-søk og du vil vinne en haug tråder som handler om problemer etter installasjon av Norton. The PC Spy hadde en stor test for ett år siden hvor Norton kom ut som versting: http://www.thepcspy.com/read/what_slows_windows_down Ja, ser jo jeg har vært kjempeheldig på alle måter jeg da. Har brukt Norton i 4 eller 5 år nå uten noen som helst problemer. Har testa ut både Avg og Nod32, men ble aldri helt fornøyd. Ikke alt passer for alle , vi får si oss enig i det tror jeg. Resten blir vi neppe enige i
Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Men jeg har ikke gammel PC... Kan ikke være internettlevrandørs feil - har bredbånd som var kjemperaskt helt fram til installeringa...
Gjest marihan Skrevet 4. februar 2008 #14 Skrevet 4. februar 2008 Ja, ser jo jeg har vært kjempeheldig på alle måter jeg da. Har brukt Norton i 4 eller 5 år nå uten noen som helst problemer. Har testa ut både Avg og Nod32, men ble aldri helt fornøyd. Ikke alt passer for alle , vi får si oss enig i det tror jeg. Resten blir vi neppe enige i Det er jo bevist at Norton gjør pcene tregere. Det går ikke an å ikke være enig i det..
Gjest marihan Skrevet 4. februar 2008 #15 Skrevet 4. februar 2008 Men jeg har ikke gammel PC... Kan ikke være internettlevrandørs feil - har bredbånd som var kjemperaskt helt fram til installeringa... Det er nok helt sikkert virusprogrammet som gjør det! Har opplevd det samme selv.
murray Skrevet 4. februar 2008 #16 Skrevet 4. februar 2008 Men jeg har ikke gammel PC... Kan ikke være internettlevrandørs feil - har bredbånd som var kjemperaskt helt fram til installeringa... Hva med å avinstallere Norton og se om problemet forsvinner? Kjøra på
Gjest Qha Skrevet 4. februar 2008 #17 Skrevet 4. februar 2008 Det er jo bevist at Norton gjør pcene tregere. Det går ikke an å ikke være enig i det.. Hvor er det bevist eller rettere sagt ....av hvem ? Kommentaren min , var at vi får være enige om at vi er uenige.... om Norton. Vet av flere som bruker Norton, og er godt fornøyd. Jeg har blitt anbefalt å bruke Norton av en som jobber innad IT.
Gjest Qha Skrevet 4. februar 2008 #18 Skrevet 4. februar 2008 Men jeg har ikke gammel PC... Kan ikke være internettlevrandørs feil - har bredbånd som var kjemperaskt helt fram til installeringa... Har bredbånd selv jeg. men ikke alltid at det fungerer som det skal. Men du får prøve å avinstallere Norton som Murray sa, og prøve noe annet. Du får huske på å laste ned removal tool programmet sånn at du fjerner alt som ligger igjen på pc'en din av antivirusprogrammet. Ellers blir det kræsj når du installerer annet antivirusprogram
Dr@gen Skrevet 4. februar 2008 #19 Skrevet 4. februar 2008 Men jeg har ikke gammel PC... Kan ikke være internettlevrandørs feil - har bredbånd som var kjemperaskt helt fram til installeringa... Er det bare internett som har blitt tregere etter at du installerte Norton ? Har PCen også blitt tregere når du bruker den til andre ting enn internett ?
Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #20 Skrevet 4. februar 2008 Tror jeg får prøve å avinstallere og se hva som skjer da. takk for hjelp alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå