Gå til innhold

Reisesnobber ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha skummet igjennom en hel del reiseforum har jeg fått med meg at det blir flere og flere reisesnobber, spesielt er det mange kvinner i denne kategorien.

Ferien er rasert hvis de skulle se en landsmann på samme reisemål, aller helst skal de ikke være noen vestlige mennesker dit de skal.

Ett sted som får mye på pukkelen, og mganske ufortjent i mine øyne, Phuket, at folk kan kalle denne øya rasert av turisme syns jeg er mildt sagt sjokkerende, selv bodde jeg på Karon beach, jeg så vel 1 norsk spisested der.

Og fulle og plagsomme skandinavere var jeg aldri vitne til enda vi var der i høysesongen.

Så neste gang du leser ett reisebrev, forestill deg hvordan øynene til den som reiser betrakter stedet før du gjør deg opp en mening om ett sted.

Skrevet

Hei

Når det gjelder om en plass er rasert av turisme eller ei er vel en definisjonssak. Men for Phuket sin del så må man innrømme at noen av strendene på øya er kraftig utbygd og Patong er veldig fokusert på turisme. Jeg har ikke noe imot det men jeg trenger ikke norske spiseplasser når jeg er på ferie og da er det bare å velge og ikke oppsøke disse :-) Hvis en har en backpacker fantasi om å finne en strand uten andre turister er vel ikke Phuket plassen man dra til :fnise:

Skrevet
Etter å ha skummet igjennom en hel del reiseforum har jeg fått med meg at det blir flere og flere reisesnobber, spesielt er det mange kvinner i denne kategorien.

Ferien er rasert hvis de skulle se en landsmann på samme reisemål, aller helst skal de ikke være noen vestlige mennesker dit de skal.

Jeg ser på reisesnobber som noe helt annet enn det Trådstarter her gjør. For meg er en reisesnobb en som reiser til et sted, og forventer akkurat samme mat/levestandard osv. som hjemme. Men jeg mener det blir ganske bortkastet å reise hvis man vil ha alt som hjemme. Derfor er jeg absolutt en av disse som helst prøver å unngå å treffe på andre nordmenn eller skandinaver på ferie,og heller omgås lokale. Charterreiser er derfor uinteressant. Og jeg synes ikke det gjør meg til noen reisesnobb :)

Skrevet

Ok, da bryter jeg sammen og tilstår: jeg er en reisesnobb!

Men jammen har jeg hatt mange fine opplevelser også. :)

Phuket ville jeg ikke reist til - til det er det for mange andre steder å besøke.

Skrevet
Jeg ser på reisesnobber som noe helt annet enn det Trådstarter her gjør. For meg er en reisesnobb en som reiser til et sted, og forventer akkurat samme mat/levestandard osv. som hjemme. Men jeg mener det blir ganske bortkastet å reise hvis man vil ha alt som hjemme. Derfor er jeg absolutt en av disse som helst prøver å unngå å treffe på andre nordmenn eller skandinaver på ferie,og heller omgås lokale. Charterreiser er derfor uinteressant. Og jeg synes ikke det gjør meg til noen reisesnobb :)

Er nok sånne som oss som blir omtalt som reisesnobber, men det gjør vel ikke noe? Tenk på alle de flotte opplevelsene vi får. :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg reiser på ferier for å oppleve noe annet enn hjemme, så det ville ikke falle meg inn å besøke en "norsk restaurant" i utlandet. Min erfaring tilsier også at det er hyggeligere og mer opplevelsesrikt å komme seg vekk fra de aller mest "turist-tette" stedene.

Om andre da klassifiserer meg som en "reisesnobb" så får de virkelig bare gjøre det. Jeg velger ferier etter min egen lyst, ikke for å tilfredsstille andres "folkelighetskrav".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...