Zaphirre Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Lurer på å gå til innkjøp av en ring, kanskje en alliance ring. Føler min kjære er litt usikker på meg, og kanskje med rett siden ingen av oss har være noe særlig flinke å ta vare på utseende siden vi traff hverandre for et år siden. Det har gått i mye kos og kjærlighet men lite trim og svette. Er det betryggende for en gutt også å få dette her, eller er det bare vi damer som trenger slike bekreftelser som det en gjenstand kan gi? Vi planlegger å kjøpe leilighet sammen om en stund når vi vet hvor han blir å studere. Egentlig er jo det alliance nok. Jeg forsørger ham ubetingelsesløst nesten. Tjener såpass mye at jeg egentlig krever at han ikke jobber og tilbringer helgene med meg istede. Men han nekter, skal jobbe, mannlig stolthet sier han. Det jeg lurer på er om det er vits for å gjøre ham trygg, eller om jeg bare skal fortsette å bekrefte ham i hverdagen at han er helt fantastisk?
Tinge_Ling Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Lurer på å gå til innkjøp av en ring, kanskje en alliance ring. Føler min kjære er litt usikker på meg, og kanskje med rett siden ingen av oss har være noe særlig flinke å ta vare på utseende siden vi traff hverandre for et år siden. Det har gått i mye kos og kjærlighet men lite trim og svette. Er det betryggende for en gutt også å få dette her, eller er det bare vi damer som trenger slike bekreftelser som det en gjenstand kan gi? Vi planlegger å kjøpe leilighet sammen om en stund når vi vet hvor han blir å studere. Egentlig er jo det alliance nok. Jeg forsørger ham ubetingelsesløst nesten. Tjener såpass mye at jeg egentlig krever at han ikke jobber og tilbringer helgene med meg istede. Men han nekter, skal jobbe, mannlig stolthet sier han. Det jeg lurer på er om det er vits for å gjøre ham trygg, eller om jeg bare skal fortsette å bekrefte ham i hverdagen at han er helt fantastisk? Jeg og min samboer har ring på venstre hånden. Ett symbol på vår kjærlighet. Ikke forlovet eller gift. Men ønsket å vise hverandre og andre vår kjærlighet for hverandre. Vi valgte å ha den på venstre hånd,nærmest hjerte.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Jeg ville spart det med ringer til det blir en ekte forlovelse. Så ville jeg heller dratt han med meg på litt trening osv igjen, så dere vedlikeholder både helse og utsedne sammen.
Zaphirre Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg ville spart det med ringer til det blir en ekte forlovelse. Så ville jeg heller dratt han med meg på litt trening osv igjen, så dere vedlikeholder både helse og utsedne sammen. Det har vi startet med, og jeg tror det blir bra. Gleder meg til å se lekker ut sammen med ham. Elsker ham uansett hvordan han ser ut dog.
Nerdemamma Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Ser ikke noe galt i å ha ringer egentlig. Jeg vet om flere som ikke er forlovet i det hele tatt, men som har gitt hverandre ringer. En slags.... Jeg lover å alltid elske deg ring. Funker kjempe fint for de! De vet at de ikke har mulighet til å gifte seg på ganske lang tid, så de ville ikek forlove seg, men de ville gjøre forholdet en smule mer offisielt. Så de ga hverandre kjærlighets ringer. De kaller det forskjellige ting alle sammen av de da. Men jeg syntes det er en fin tanke selv. Ikke noen dyre ringer nødvendigvis, men gjerne noen som matcher.
Noli Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg vet at min kjære er veldig lite interessert i å gå med ring "uten grunn", så han skal ha giftering bare fordi han "må". Han ville nok aldri gått med ring om vi ikke var gift.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Jeg gav min kjæreste en ring når han flyttet. Jeg graverte inni at jeg elsket ham. Det var en ganske grov "metall" ring, og som bare var et smykke og ikke kunne forveksles med en alianse/forlovelsesring. Han satte veldig pris på dette, særlig siden han var litt usikker på mine følelser akkurat da. Når han da satt og tenkte på at jeg var langt vekke og at han savnet meg kunne han ta av seg ringen og kikke inni den og bli påminnet hva jeg følte for ham. Men dette med menn og ringer tror jeg er veldig individuellt. For oss hadde det en mening, og han ble derfor veldig glad. Hvordan din kjæreste vil reagere på dette er det vel bare du som kan gjette deg frem til.
Zaphirre Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2008 Hmmm, hvis jeg tenker meg om så kan det være at første gjest har rett. Når jeg traff ham så haglet det komplimenter fra meg hele tiden, fordi jeg syns han er fantastisk pen. Det er litt mindre nå fordi ingen av oss føler oss så voldsomt attraktive. Men tror det å fortsette med trening, kanskje kjøpe et virkelig pent smykke til valentines elns(han haaaaater valentines, men mener han kanskje bør gi etter siden det er en fin tanke bak det hele). Ringer kan vi vente med, hvis det bare er selvfølelsen det står på så må vi fikse den først. Gleder meg til våren!
Gjest *englefjes* Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Vi planlegger å kjøpe leilighet sammen om en stund når vi vet hvor han blir å studere. Synes det å kjøpe leilighet sammen er en bekreftelse på at dere ønsker å være sammen jeg da,man kjøper jo ikke leilighet sammen med noen man ikke har tenkt å dele livet sitt med.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 De vet at de ikke har mulighet til å gifte seg på ganske lang tid, så de ville ikek forlove seg, men de ville gjøre forholdet en smule mer offisielt. Hvordan kan man "ikke ha muligheten til å gifte seg på lang tid"?? De eneste hindre for å gifte seg er jo om den ene (eller begge) alt er gift, og da synes jeg ikke at ringer hører hjemme ennå uansett.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Hvordan kan man "ikke ha muligheten til å gifte seg på lang tid"?? De eneste hindre for å gifte seg er jo om den ene (eller begge) alt er gift, og da synes jeg ikke at ringer hører hjemme ennå uansett. Nettopp
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Kjenner et kjærestepar som kjøpte et halssmykke det gikk ann å dele i to. De bar hver deres halvdel, til de giftet seg. Superflott:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå