Gå til innhold

Velsignelse og bryllupsfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt/skal ha/eller har vært i?

Hva skal/brukte bruden? Hvit brudekjole? Eller er det mer vanlig at det er helt uformelt med en annen kjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte*

ingen som har feriet bryllupet i ettertid? Eller har vært i velsignelse eller på bryllupsfest?

Skrevet

Vi har vært i både velsignelse (med påfølgende bryllupsfest) og i bryllupsfest noen måneder etter bryllupet (som var i utlandet).

Velsignelsen var som et "ordentlig bryllup". Bruden hadde brudekjole og slør, det var brudepiker og hele pakka. Kirke, fotografering, full middag med taler etc.

Bryllupsfesten et par måneder var mer bare en fest. Brudeparet hadde på seg det samme som de giftet seg i (ikke hvit kjole). Det var litt uformell middag og fest. :)

Skrevet

Så det er ikke merkelig om vi har full fest året etter?

Skrevet

Jeg valgte en lys selskapskjole til vår bryllupsfest. Jeg følte det ville være "feil" for meg om jeg stilte i brudekjole på den dagen, siden det var over 6 måneder siden vi faktisk giftet oss.

Skrevet

Har veldig lyst til å bruke brudekjolen når vi skal ha velsignelse og fest. Kommer sikkert til å ha noe enklere når vi faktisk gifter oss.

Datoen er viktig for oss, men rekker ikke å spare nok penger til å ha fest for alle vi har lyst til å dele dagen med. Dermed tenkte vi å feire 1 års dagen med velsignelse og fest.

Skrevet
Har veldig lyst til å bruke brudekjolen når vi skal ha velsignelse og fest. Kommer sikkert til å ha noe enklere når vi faktisk gifter oss.

Datoen er viktig for oss, men rekker ikke å spare nok penger til å ha fest for alle vi har lyst til å dele dagen med. Dermed tenkte vi å feire 1 års dagen med velsignelse og fest.

Broren min giftet seg på tinghuset nesten et år før velsignelsen i kirken. Ved velsignelsen var det "full pakke", med ordentlig brudekjole og det hele. For meg betydde det egentlig ikke noe at de allerede var gift, fordi det var nå familie og venner fikk være med på å feire at de valgte å dele livet sammen.

Jeg mener at du skal bare kjøre på, hvis det er det du ønsker deg :)

Skrevet

Et vennepar av oss giftet seg i kirka 9 mnd før de hadde selve festen, men de hadde ingen velsignelse da..

På festen hadde bruden på seg bunad og brudgommen hadde på seg vanlig pen dress.

Men de hadde en veldig "enkel" fest også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...