Gå til innhold

Dere som skal gifte dere alene i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det mange her som skal gifte dere i utlandet uten venner og familie? Evnt noen som har giftet seg i utlandet, bare dere to?

Hva gjør dere for at dagen skal bli minnerik og spesiell?

Er ute etter tips og ideer.

Noen av dere som har hatt bryllupsfest og markering på et senere tidspunkt? Hvordan gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI gifter oss i utlandet i slutten av måneden. :) Ikke helt alene riktignok, siden vi tar med oss forloverne våre og våre egne barn.

Vi reiser dit en onsdag, torsdagen skal vi ha i byen i gifter oss i. Vi har tenkt å ta en rolig familiedag, kanskje et besøk i dyreparken og i svømmehallen. Vi skal også finne et sted vi kan kjøpe blomster til den store dagen på.

På fredagen gifter vi oss. Vi pynter oss (jeg har kjøpt kjole for anledningen) og har blomster. Middag blir på en slott og spesiell resturant. Siden vi har med oss unger blir vi ikke der hele kvelden, men avslutter kvelden på suiten på hotellet med champagne (og kanskje kake). Denne natten sover ungene hos forloverne våre.

Lørdagen har vi satt av til litt ordentlig turisting, må jo få med oss det når vi er på tur også.

Søndag avslutter vi rolig før vi reiser hjem igjen.

Vi gjør dette i all hemmelighet, og de eneste som vet noe er forloverene våre.

Vi har ingen plan om bryllupsfest og markeing senere, og har heller ingen planer om å "rope det ut til alle og enhvermann". :)

Dette er vårt bryllup, og vi gjør det for oss selv. Dette blir vårt drømmebryllup!

Skrevet

Vi giftet oss utenlands for litt over to år siden.

Det var ikke hemmelig, og nærmeste familie kunne være med på egen regning om de ønsket. Av praktiske årsaker ble kun mine svigerforeldre med, i tillegg til vår datter som da var 15 mnd.

Vi hadde en super tur, var der litt over en uke. Noen turer rundt med egen norsk guide (dette var i Kairo). En venn av min beste veninne bodde der, og han var også med oss et par dager, og var fotograf på ambassaden og etterpå. Hadde tidlig middag på 5-stjernes hotell før vi reiste tilbake til hotellet. Der ble vi overasket med en nydelig kake fra hotellet, kjempekoselig. Koste oss med den da vesla var i seng.

Brudebukett kjøpte vi i en liten blomsterbutikk like ved ambassaden, laget mens vi stod der i stasen. Ganske avslappet men likevel høytidlig og fint bryllup.

Skrevet

Vi gifter oss i et naboland nå i slutten av mnd. Kun de to som har skrevet under på forlovelsespapirene vet det, men de skal ikke bli med. Vi har bestilt rom på et fint hotell, og vi gifter oss på slutten av en ferietur. Vi har ringene på plass, og kjolen min er klar. Tenkte vi skulle ta en tur til fotograf, men pga uforutsette utgifter må vi stå over det, vi får heller ta en masse bilder selv.

Utenom dette har vi ingen store planer, vi skal bare ha tid for oss selv, spise en bedre middag etter at vi har gifta oss, og bare nyte å være for oss selv, noe som det ikke blir mye tid til i en aktiv og travel hverdag:) Skjønner at mange gjerne vil ha noen å dele denne store dagen med, men for oss var det en sånn måte, eller ingen. Tanken på en masse blikk hele dagen bare retta på oss får oss til å grøsse, for meg så blir det her så privat at jeg ikke vil dele det med noen.. vet det høres rart ut, men sånn føler jeg det :sjenert:

Men jeg elsker å være i andres bryllup da, bare jeg slipper å være i sentrum:)

Håper du finner ut av hva du vil, jeg tror jeg har funnet mitt perfekte bryllup, jeg har i allefall fanga drømmemannen :rødme: og det er vel en bra start!

Skrevet

glemte å si at planen er også å ha en fest til sommeren. En uhøytidlig en uten taler og slikt, bare en koselig fest med venner og familie:) Vil for all del unngå taler og slikt..

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Vi skal også gifte oss i utlandet til høsten, nærmere bestemt København! Det blir bare oss to, uten venner og familie.

Som deg er vi også på leting etter tips og ideer!

På kvelden tenkte vi dra på restaurant. Noen som f.eks har forslag til aktuelle restauranter eller annet som passer for en slik anledning? Det blir jo som sagt bare oss to, men ønsker jo selvfølgelig at det skal være litt stilfullt og gjerne litt intimt. (Kan også være en litt større sted men da hadde det kanskje vært greit med et bord litt for seg selv..?)

Noen som har giftet seg i København og vil dele sine erfaringer med oss?

Gjest wifee
Skrevet

Vi skal gifte oss alene i Oslo, hjembyen vår, så snart papirene er klare. Eneste som vet dette er våre to forlovere. Vi har ikke tenkt å gjøre noe særlig ut av det nå - gå å spise et hyggelig sted - og så lage en uformell fest for venner og kjente senere.

Grunnen til at vi gjør det på denne måten er at vi ikke kan få barn. vi vil adoptere og da må man være gift. Om vi gifter oss med brask og bram nå får vi garantert mange spørsmål om det er barn på gang og det orker vi ikke nå.

Senere, muligens i forbindelse med dåp, vil vi også ha bryllupsfest. Men den skal være uten hvite duker og bordkort - en uformell og trivelig sammenkomst av venner og familie.

Skrevet

Vi giftet oss i utlandet, men inviterte med venner og familie - så vi ble ganske mange til slutt.

Skulle vi gjort det alene ville vi nok satset på å ha en skikkelig romantisk helg:

ekstra flott hotell

bryllupsmiddag på et romantisk og eksklusiv/anbefalt restaurant

spa/massasje sammen?

det vil jo avhenge av hvor dere drar - men jeg hadde elsket å gjøre spennende aktiviteter sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...