Gjest bryllupsklar Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hei Min kommende mann er LIverpoolfan. HAn synes sangen you never walk alone er så utrolig fin. Går det an å ha den som ett innslag i kirka, eller er det dumt? Har egentlig aldri hørt noe særlig på sangen, så vet ikke helt hva tenksten går ut på... Men melodien er fin da. Og så går man jo ikke alene lenger når man er smidd i hymens lenker? Ville bare høre med dere hva dere synes jeg..
kompi Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Hei Min kommende mann er LIverpoolfan. HAn synes sangen you never walk alone er så utrolig fin. Går det an å ha den som ett innslag i kirka, eller er det dumt? Har egentlig aldri hørt noe særlig på sangen, så vet ikke helt hva tenksten går ut på... Men melodien er fin da. Og så går man jo ikke alene lenger når man er smidd i hymens lenker? Ville bare høre med dere hva dere synes jeg.. Den sangen er kjempefin;) Min veninnde mistet sin far for et par år siden,de spilte den i hans begravelse. Er lissom en sang med mye mening!! Hør med presten som skal vie dere,det ordner seg sikkert!
MrsG Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 jeg har også tenkt å få noen til å synge den i kirka, som en overraskelse til min tilkommende. kan ikke tenke meg noe grunn til at presten skal nekte på dette. en flott sang, med et flott og rørende budskap.
Molly80 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Det går sikkert bra, man bruker jo å få ha innslag i kirka om man vil:) Også må jo din kjære bli glad for den, og skjønne hvor mye han betyr for deg, når du spiller den i kirka:)
Pasha Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 jeg hadde den som inngangsmarsj.. ikke noe problem med det. er vistnok egentlig en gammel salme. vi giftet oss i utlandet og vi var vist nok ikke de eneste som hadde hatt den som inngangsmarsj. En av de som hadde giftet seg der hadde vist hatt med seg x-antall versjoner så presten også kunne være med på å plukke ut den beste versjonen
ashera Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har hørt den sangen spilt både i bryllup og begravelse. Teksten passer også til begge anledninger.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Hørt om mange som har brukt den - så tror ikke det er så orginalt... Personlig syns jeg en fotball-sang i kirken er ganske så harry.
ashera Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Det som mange tenker på som Liverpoolsangen er faktisk en salme i utgangspunktet Ikke helt riktig. Den er en musicalsang (fra Carousel av Rodgers & Hammerstein, samme gutta som sto bak Sound of Music) som etterhvert har fått fotfeste som salme. Så vidt jeg husker er den finalesangen i denne musicalen.
MellonCollie Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Siden du ikke kan teksten, så kan du titte på den for eksempel her. Jeg ville gjerne hatt den i kirken når jeg gifter meg, men min samboer satt foten ned. For det er nå sånn da, at mange forbinder den jo med Liverpool, da den er blitt gjort mest kjent gjennom den klubben. Og siden kjæresten har et annet engelsk lag, så vil det bli feil for ham Men det er en nydelig sang, som jeg synes passer fint til bryllup, og særlig siden da betyr noe personlig for i alle fall en av dere
Caos Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Når vi en gang i tiden gifter oss, har vi planlagt å ha den som utgangsmars. Men er blitt litt sikker i det siste, siden jeg leser om så mange som har den som innslag i kirken.. Men det er en nydelig sang. Vår prest sa forresten at dette er en gammel salme, men etter det lille jeg har søkt, har jeg funnet mest om at det er fra en musikal.. For oss er dette en sang som betyr mye, derfor vil vi ha den med bryllupet en gang i fremtiden.
Supramundane Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Jeg personlig ville aldri hatt denne sangen som en del av bryllupet mitt, men det spiller nok mest på at LFC definitivt ikke er mitt lag. Hvis man generelt sett ikke har noen sterke følelser for fotball kan den godt brukes alikevel, sangen i seg selv er jo flott.
*Emma* Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Jeg var i bryllup i høst der det ble spist 2 trompetsoloer i kirken. De hadde velgt 1 hver tror jeg: - You'll never walk alone - Tir Na Noir De var da begge uten tekst. Så stor fan som mannen i det bryllupet er føltes det bare helt naturlig at de spilte den sangen. Presten snakket dessuten endel om Liverpool og hvor viktig det var for ham Var en veldig morsom seremoni!
MrsG Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 mange forbinder nok denne sangen med liverpool. men hvis du roter litt tilbake i historien, vil du se at den ble først brukt av glasgow celtics sine supportere. se her f.eks den ble også sunget av man utd supportere etter fly-ulykken i munchen (les). samt av sunderlands supportere. for oss blir det ekstra spesielt, siden jeg faktisk er united-fan (og kommer til å vurdere dette valget heeelt opp til rett før vielsen.. ) men min kjære er liverpool-fan, og jeg mener at dette "offeret" fra min side virkelig vil vise hvor mye han faktisk betyr for meg. fordi for meg, er dette nesten som å banne i kirka, altså... men det er en fin sang, det skal jeg innrømme
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 oi! d ble litt rart syns jeg. Har hørt at det er en begravelsessang, og forbinder den veldig med det (i tillegg til liverpool) og syns den er litt trist på en måte.. men men fin sang for all del..
Caos Skrevet 12. februar 2008 #17 Skrevet 12. februar 2008 oi! d ble litt rart syns jeg. Har hørt at det er en begravelsessang, og forbinder den veldig med det (i tillegg til liverpool) og syns den er litt trist på en måte.. men men fin sang for all del.. Begravelsessang har jeg aldri hørt at den er blitt brukt som, men den kan vel spilles i begravelser også! Det er jo opprinnelig en musikal, og har en aldeles nydelig tekst, som passer godt i bryllup etter min mening. Vet om mange som har den sangen som innslag i kirken, selv om de på ingen måte er fotballsupportere og faktisk ikke viste at sanger også er brukt som supporter sang. Uansett, en nydelig tekst
marsy Skrevet 12. februar 2008 #18 Skrevet 12. februar 2008 Ikke helt riktig. Den er en musicalsang (fra Carousel av Rodgers & Hammerstein, samme gutta som sto bak Sound of Music) som etterhvert har fått fotfeste som salme. Så vidt jeg husker er den finalesangen i denne musicalen. hihi, der stjal du anekdoten min :-) Kan også legge til at selv om den er kjent som Liverpoolsang her i Norge, er den minst like viktig som sang for Celticsupporterne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå