Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Begynte i ny jobb i høst, og samtidig begynte mine to små barn i barnehagen. Jeg jobber som lærer på barneskolen, og der har det vært mye sykdom, og barna mine har vel mer eller mindre fått alt som går i barnehagen siden de begynte. Hele denne helgen har vært preget av omgangssyke, og det ser ikke ut til at jeg kan sende dem i barnehagen i morgen. Jeg er en person som før svært sjelden var syk, mens jeg nå har skyhøyt fravær føler jeg. Mannen har vært en del hjemme med barna og, men han har en jobb der det ofte blir utrolig vanskelig for ham å ikke komme.. Har ikke oversikt her over hvor mye fravær det er snakk om, men det er ganske mye. Kvir meg veldig til å ringe jobb i morgen for å fortelle at jeg ikke kan komme. Men så lenge barna spyr og har feber, må jeg jo være hjemme... Har nå søkt på en ny, fast stilling på arbeidsplassen min (har nå bare et vikariat), og lurer på hvor negativt dette fraværet er for min søknad. Hvordan tenker dere om småbarnsmødre som er mye vekke pga barn sykdom? Ikke spesielt attraktivt på arbeidsmarkedet, eller?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg ville ikke ha tenkt noe nærmere på det. Det er helt vanlig at barn er mye syke når de nettopp har begynt i barnehage.
Gjest pirjo Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Har de nettopp begynt i barnehage, er det vel vanlig at de er mye syke... Husker jeg var rimelig flau til slutt da min eldste var syk for n'te gang etter at hun hadde begynt... Men et tips: Vær nøye med barnas håndhygiene selv om de er små!
Kristaa Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Dersom du er en god lærer, kollega osv ser de nok gjennom fingrene med at du har dette fraværet nå; svært mange barn er jo syke støtt det ørste året i barnehagen. Likevel er det jo ikke noe noen jubler for - ansatte som til stadighet er borte er jo aldri moro for noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå