Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 I går la jeg merke til at pusen min (ca 6 måneder gammel) blunka en del med det venstre øyet. Mer enn på høyre ihvertfall,men ikke hele tiden. I dag så ser jeg at han har blitt litt rød... Han fikk vaksine mot øyekatarr da han var 12 uker (og omigjen 3-4 uker etter det), kan han få den sykdommen forde? lillepus er ikke ute, men har en som er eldre og han er ute. Men han er ikke rød eller noe som helst. Han ble også vaksinert igjen samtidig med minsten... Kan det være han bare har rusk i øyet? Han er forresten ikke slapp og har god matlyst...
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Det kan være andre plager enn øyekatarr; katten vår fikk iris/regnbuehinnebetennelse ("uveitt") en gang, og da skiftet det grønne på øyet farge (rødere - eller fikk en mer gul tone pga rødhet). Den kan også ha en rift i hornhinnen eller en annen skade. Jeg ville tatt en tur til dyrlegen innen kort tid, øyeplager er ofte lette å behandle, men endel kan bli kroniske om man ikke gjør noe med dem.
Gjest TS Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Takk for svar! Jeg skal ta han med til dyrlegen med en gang de åpner i morgen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå