Gå til innhold

Er det frekt å ha kontakt med flere oppdrettere samtidig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet

HEI

Jeg har tenkt å anskaffe meg hund, og lurer da på om det er frekt å være i kontakt med flere oppdrettere samtidig?

Blir veldig glad for svar!

Vennlig hilsen Emilie

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_edna_*
Skrevet

Vi snakket med mange oppdrettere, besøkte 5 og står på liste hos 2.

Helt utenkelig for oss å ikke snakke/besøke flere. Man må tross alt finne både oppdrettere og foreldre hunder som er slik man ønsker da dette gir større sjans for at vi får den hunden vi vil ha.

Oppdretter nr 2 som vi står på liste hos vet at de er nr 2, men det er ikke noe problem siden det er planlagt 4 månder mellom kullene til 1 og 2.

Grunnen til at vi står hos to er at vi slettes ikke er sikre med å få hund fra nr 1 da de har mange interesserte.

Så nei, det er ikke frekt men nødvendig å være i kontakt med flere oppdrettere.

Skrevet

Selvsagt ikke, du har da ingen garanti for oppdretteren du har som førstevalg får ett antall valper med riktig kjønn som gjør at du er sikret en valp som passer for deg. Man venter gjerne til de gode oppdretterne har valp, fremfor å ta hva som helst, men finner man flere gode oppdrettere, så kan man stå på liste hos alle. Hverken du eller oppdretter har ikke forpliktet seg til noe før evt håndpengene er betalt eller andre avtaler er gjort.

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet

Takk for svarene. Jeg er helt enig!

Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at mange oppdrettere "samarbeider".

Har vært/er på utkikk etter en skjelden rase, og oppdrettere jeg har vært i kontakt med har gitt meg navn til andre, som venter kull, event. ber meg høre om de vetom hunder for omplassering (men jeg har ennå ikke fått tak i).

Når jeg i høst mistet min hund, ordnet oppdretter av denne så jeg fikk en hund fra en annen. Når jeg etter kort tid også mistet denne hunden, satte den siste oppdretter meg i kontakt med enda en annen...

Min erfaring med kontakt med flere er bare possitiv.

Men NOen kan kanskje se på andre som konkurrenter..

Lykke til.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...