Julie Skrevet 28. april 2003 #1 Del Skrevet 28. april 2003 I løpet av sommeren har jeg tenkt å flytte, og i den forbindelse kunne jeg tenkt meg en ny seng. Helst i bredden 120 cm og KNIRKEFRI (den jeg har nå er helt håpløs. Nesten umulig å ha sex i den :oops: ). Forslag til nye senger? Er Ikea verdt å sjekke ut? Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. april 2003 #2 Del Skrevet 28. april 2003 Vi har DIGG seng (rammemadrass) fra Ikea. Men prøv madrassene før du kjøper, noen går man nesten i bånn av sengen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. april 2003 #3 Del Skrevet 28. april 2003 Rammemadress fra Jensen på sokkel er det beste du får tak i. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. april 2003 #4 Del Skrevet 28. april 2003 Absolutt enig med Minnie vedr. Jensen! Vi kjøpte en i høst og den er absolutt verdt pengene! Ser imidlertid at du skal ha en 120 cm. bred madrass (Helt sikkert at du ikke har plass til bredere?) og en slik madrass har "begrenset brukstid" hvis du forstår hva jeg mener. (Jeg ville i hvert fall ikke maktet å dele en 120 cm. bred seng med noen over lengre tid ). Vi har en 120 cm. bred rammemadrass som gjesteseng. Den er kjøpt på IKEA og kostet ca. 3.000. (Dyreste madrass i hard utgave og tykkeste overmadrass). Den er absolutt helt grei å ligge i og greier seg fint dersom det f.eks. er snakk om en studenthybel eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. april 2003 #5 Del Skrevet 28. april 2003 Vi har en seng fra IKEA (type rammemadrass) som er utrolig god. Ikke så dyr heller. Husker ikke helt prisen. De har 3 forskjellige hardheter på madrassene sine. Verd en titt er det uansett. Du får teste madrassene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 28. april 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 28. april 2003 Takk for tips alle sammen! Skal sjekke ut både Jensen og Ikea sine madrasser. Skal flytte på studenthybel ja, i 9 av 10 tilfeller skal jeg sove alene i senga, men jeg regner med kjæresten kommer til å overnatte innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. april 2003 #7 Del Skrevet 28. april 2003 Jensen sengene er dyre, så hvis du ikke har ekstremt god råd ville jeg ha ventet til du vet hvor du skal sove og med hvem på mer permanent basis I den livsfasen du er i nå holder det i massevis med en rammemadrass fra IKEA. Vi kikket på masse madrasser før vi kjøpte vår og IKEA kom slett ikke dårlig ut av å bli sammenlignet med langt dyrere madrasser. (Kan til og med hende vi hadde falt for fristelsen til å spare noen kroner også hvis de hadde vært å få i ekstra lengde ) Lykke til med studiene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 28. april 2003 #8 Del Skrevet 28. april 2003 har en superdeilig jensen-madrass, og seng fra ikea. ikkeno' knirking heromkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jusy me Skrevet 28. april 2003 #9 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg har en Jensen continental 180x200 og er skikkelig fornøyd med den. Den knirker ikke og er kjempe deilig og sove i.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 28. april 2003 #10 Del Skrevet 28. april 2003 Synes det er viktig med en god seng. En tilbringer tross alt 1/3 av livet sitt der. Hvorfor er det greit å bruke 150 000,- på en bil, mens sengen ikke bør koste mer enn 3000,- ? :-? Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 28. april 2003 #11 Del Skrevet 28. april 2003 kan forresten legge til at jeg foretrekker vendbar madrass heller enn ramme-. og vil uansett anbefale en tykk overmadrass i latexskum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 28. april 2003 #12 Del Skrevet 28. april 2003 Rammemadress fra Jensen på sokkel er det beste du får tak i. Minnie Er enig med Minnie der.. Jensen Diplomat Continental er kjempegod. Wonderland har vi nå, det er den beste sengen jeg noen gang har hatt... Litt dyr da (ca. 22000), men det lønner seg.. Vet ikke helt hva du er ute etter, men jeg anbefaler disse iallefall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. april 2003 #13 Del Skrevet 28. april 2003 Misforstå meg rett :blunke: Poenget mitt er at det er liten vits i å bruke 20 - 30.000 på en seng som sannsynligvis bare kommer til å være i bruk en kortere periode av livet. (Normale studenter har vel heller ikke slike summer å bruke på senger, eller?) Når man blir mer etablert ser jeg imidlertid ingen grunn til at man skal velge billigste løsning. Å ligge/sove godt er livskvalitet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 28. april 2003 #14 Del Skrevet 28. april 2003 Nei.. Som student har man kanskje ikke råd til de dyrere typene, men jeg visste ikke at hun som startet tråden er student. Trodde bare hun var interessert i anbefalinger. Greit å ha til senere en gang, også de.. Selv jobber jeg, er etablert og har investert i en god seng som ryggen min kan tåle.... Har absolutt ingen planer what so ever om å bytte den ut i nærmeste framtid.... Så det så 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 28. april 2003 #15 Del Skrevet 28. april 2003 Vi har Svane-ettellerannet rammemadrass som er 180cm bred, og den er kjempegod. Kostet rundt 16000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 29. april 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 29. april 2003 Takk for alle svar! Du har rett Leo. Jeg har ikke råd til å bruke 20 000,- på seng akkurat nå. Og som du sier; den vil bli brukt i en kortere periode i livet. Når jeg er ferdigutdannet og skal kjøpe meg egen leilighet så vil jeg nok gå til innkjøp av litt mer kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #17 Del Skrevet 29. april 2003 da ville jeg gått for ikea sin. Den har jeg, hard utgave tror jeg. Ganske knirkefri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 2. mai 2003 #18 Del Skrevet 2. mai 2003 Min samboer og jeg har stor seng (180x200) type "Alison" fra Bohus med Jensen madrasser + Jensen overmadrass. Kjempe deilig. Ingen knirking ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2003 #19 Del Skrevet 2. mai 2003 når jeg bodde på studenthybel hadde jeg en helt grei 120 rammemadrass fra et eller annet sted. OK, kvalitet, knirkefri og kosta vel 2-3000 kr. Greit å invistere i en litt god seng når man er student også, så unngår man mye problemer forårsaket av dårlig liggestilling etc. Nå bor jeg ikke på studenthybel lengre og senga er ei 180x220 seng fra Hästen. fantastisk seng, mye bedre en Jensen. Fylt med hestehår (fra halen) i overmadrassen faktisk. Blir aldri klam eller svett og liggekomforten er fantastisk. Tror den har 20-30 års garanti også. Helt vilt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. mai 2003 #20 Del Skrevet 2. mai 2003 Nå er jo prisen temmelig vill også, dah... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå