Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet (endret)

Vi har lett en stund nå, og vært på mange kjipe leiligheter. Men nå i dag var vi på en som var perfekt! Perfekt beligenhet, nydelig leilighet. Den var til salg for ca en mnd siden, men ingen var interesserte (eller bød nok). Nå var det flere interesserte.

Vi har kun 50 000 å gå på over prisantydning. Og vi er villig til å gi det. Spørsmålet er bare hvordan vi skal gå frem nå. Vi vil minst by prisantydning på første budet, for å vise at vi er ordentlig interesserte, og kanskje det skremmer noen av de andre. Har skjønt at det er dumt å begynne lavt, for da kan det bli en ganske heftig budrunde.

Kan jo nevne at prisantydningen er 100 000 under takst.

Hva skal vi gjøre? By prisantydning? By 10 000 over? 20 000?

Vi vil så inderlig gjerne ha den..... Den er akkurat det vi leter etter. :) :)

Vi er unge, og har aldri kjøpt noe før, så vi vet egentlig svært lite om hvordan alt dette fungerer.

Endret av Pupsilure
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen fasit, men om dere ikke kan betale takst engang, og det er flere som er interesserte, så ville jeg budt prisantydning og håpet det beste.

Mest sannsynlig så er det noen som byr takst, dersom den er like fin som dere tror.

Skrevet

Hvis en først skal by kan det vel være lurt å legge inn et bud som virker avskrekkende på andre tilbydere? Hvis noen hadde bydd bare 10 000 over takst, ville ikke jeg ha blitt spesielt skremt av det.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Ja, det er sant.... Æsj, vi har ingenting å gå på, og får den sikkert ikke... Tenkte det kanskje var håp, for flere har gått under takst, og ligget ute veldig lenge. Og fordi det er et område som ikke regnes som bra, men som er perfekt for oss. Men må jo være realistisk også. Vi har svært lite å gå på, og et bud på 20 000 over skremmer nok ingen :(

Skrevet

Jeg ville ha lagt inn et bud på 25000 over prisantydning og håpet på det beste. Men ikke gå over de 50.000 dere har ekstra!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi har lagt inn bud på 20 000 over prisantydningen. Det skal være en visning til, og fristen er satt til 24 timer etter siste visning. Så vi får se... Får ikke vite det før om noen dager. Det kommer vel flere leiligheter hvis vi ikke får den. Det hadde bare vært så deilig å bli ferdig med det. Og den var så fin! :)

Skrevet

Åh, så spennende! Kjenner jeg blir helt sugen på å kjøpe selv, skal flytte sammen med kjæresten om noen måneder.... Men jeg pleier å bli helt forelsket i leiligheter/hus, og da er det kjempedramatisk hver gang, jeg tenker at denne boligen er det ENESTE rette, og budrunden er nesten liv og død. Og hvis jeg ikke får den kommer jeg heldigvis raskt over det, men hvis jeg finner noe nytt å by på en måned etterpå, er det like dramatisk, og jeg er så spent at jeg nesten ikke får sove om natten.

He he, lettere å bli forelsket i hus enn i mennesker :)

Gjest Pupsilure
Skrevet (endret)

:gråte: Noen har bydd over oss.... 30 000. Og vi har jo ikke stort å gå på, så vi får den nok ikke. Æsj... Hadde virkelig lyst på den!! Vi skal by 10 000 over, men det er alt vi kan. Har allerede begynt å se etter andre. Selvsagt er det flere interesserte, den var jo så fin.

Sånn er det bare. Utrolig kjipt! Den var perfekt for oss på alle måter.

Endret av Pupsilure
Gjest Pupsilure
Skrevet

Da ble det ikke vår tur denne gangen. Leiligheten er allerede oppe i 110 000 over vårt første bud. Og det er fortsatt to som er interesserte, så den ender kanskje på mer. Men men. Vi får bare fortsette å lete. :)

Skrevet

Been there osv... Synd med leiligheten, men det kommer flere! :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Ja, det kom visst flere! Vi ringte en som hadde vært til salgs lenge, og spurte om å komme på visning. I dag kl 10 ringte megleren og sa at det var kommet bud på den til kl 12, jeg hastet til kontoret hans og fikk hentet nøklene til leiligheten, og dro og så på den alene, uten samboeren min. Og vi bød. Etter endel bud fikk vi den!! Samboeren min har ikke sett den, men han stoler på meg, og har lest prospektet svært nøye. Den var kjempefin, og helt nyoppusset, og så stor at vi kan bo der i mange mange år, med mange barn :) :) Vi fikk den til 40 000 under takst :)

Jippi!!!! :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Gratulerer så mye! Håper dere blir fornøyd.

Skrevet

Gratulerer med nytt hi! :roser:

Skrevet
Ja, det kom visst flere! Vi ringte en som hadde vært til salgs lenge, og spurte om å komme på visning. I dag kl 10 ringte megleren og sa at det var kommet bud på den til kl 12, jeg hastet til kontoret hans og fikk hentet nøklene til leiligheten, og dro og så på den alene, uten samboeren min. Og vi bød. Etter endel bud fikk vi den!! Samboeren min har ikke sett den, men han stoler på meg, og har lest prospektet svært nøye. Den var kjempefin, og helt nyoppusset, og så stor at vi kan bo der i mange mange år, med mange barn :) :) Vi fikk den til 40 000 under takst :)

Jippi!!!! :)

Så bra!

Da var det den det var meningen dere skulle ha, vet du!

Skrevet

Så gøy, gratulerer så mye !

Herlig følelse med helt eget hjem !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...