Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har også helt forferdelig slunken lommebok . Har farget mørt langt hår og nå har jeg lyst på noen litt lysere striper. Er det noen som hadde tatt sjangsen på å gjøre det selv hjemme? Noen erfaringer/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett mange med hjemmestripet hår som bare har sett for jævlig ut, sorry altså.

Men det er jo ikke dermed sagt at det er umulig å få det pent.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ringte og bestilte time hos frisør nå så da blir det havregrøt en stund fremover:)

Skrevet

Ville absolutt satset på frisør. Jeg farger og striper håret mitt KUN hos frisør. Har enda ikke sett noen "hjemmestriper" som er bra.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Jeg har tidligere stripa håret mitt, men slutta nå (og fått tilbake min naturlige farge) fordi det sliter sånn.. Fikk imidlertid en litt kjedelig farge, og ville bare ha BITTELITT lyst rundt ansiktet.

Gjorde det selv, husker ikke hva fargen het.. Var uten sånn hette med hull i. Lilla pulver, krem og en væske blandes sammen, (uten amoniakk) og du påfører med en slags spatel der du vil ha det. Kort tid for mindre markert, lengre tid for sterkere striper.

Jeg brukte en minimal mengde, og resultatet ble faktisk kjempeflott! Ser helt naturlig ut. Akkurat det jeg var ute etter.

(Tok i fargen på samme måte som en frisør gjør, har observert litt tidligere..)

OG- dersom du hadde hatt blondt hår ville jeg anbefalt dette. Men jeg vet ikke hvordan resultatet vil bli på ditt mørke hår. kan jo fort bli mere drastisk! Skummelt....... Stor sjanse for sebra-striper med noen litt kraftige "klumper" her og der. Og i skillen kan det bli trøbbel.. Så en frisør-time vil nok være lurt.

Skrevet

dersom du har farget håret med mørk permanent farge, er du nærmest garantert røde striper hvis du prøver deg på hjemmebleking...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er vanskelig og få til pene striper hjemme, jeg husker at det kom spm. fra en Gjest for en tid tilbake om hvordan hun kunne få striper som Jennifer Aniston ved hjelp av hjemmefarging..... hun fikk sjokk da jeg gav henne "oppskriften" på Jennifers hårfarger- og jeg tror hun gav opp hele prosjektet.

Minnie

Skrevet

Minnie - hva er "oppskriften" egentlig?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Minnie -  hva er "oppskriften" egentlig?

Du må være gal om du tror du kan få til slike striper hjemme. Jeg lette etter en artikkel i Franske Vouge om dette for å gi deg ett godt svar og her er det jeg fant.

Jennifer har farget håret sitt med 7 forskjellige nyanser, 2 nyanser brunt 2 nyanser lysbrunt og 3 lysere hårfarger deriblant honningblondt. Håret er farget med alle disse nyansene om hverandre i både tykke og tynne striper, ikke bare overhåret men hele håret tvers igjennom.  

Det sier seg selv at du trenger en dyktig frisør for å få til dette.

Minnie

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Jennifer Aniston har mørkt, mørkt hår nå.....

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jennifer Aniston har mørkt, mørkt hår nå.....

Jada vi vet det, men disse stripene hun hadde i så mange år blir fortsatt kopiert.

Minnie

Skrevet

Striping hjemme går greit, hvis du har en til å hjelpe deg :-?

Prøvde alene en gang... jaaadaa det ble bra.. :hoho:

Skrevet

Minnie

Takk for svar! Høres ikke ut som noe man prøver på hjemme, nei. Sverger til frisøren UANSETT, jeg.

Gjest gjest1
Skrevet

Minnie - du er sikkert frisør, men hvordan vet du nøyaktig hvilke farger Jen har i håret sitt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun lette jo i vogue! Det står jo det..

Jeg stripet håret selv, som jeg skrev tidligere. Ble veldig fornøyd.

Grunnen til at jeg ikke brukte frisør var forresten ikke pengene, men det at jeg visste nøyaktig hva jeg ville ha, og det hadde typisk blitt misforstått hos frisøren.. Litt bestemt akkurat der..:)

Skrevet

Takk for svar. Var jeg som var "gjesten" her tidligere. Har problemer med å logge meg inn til tider.

Har iallefall bestilt time hos frisør:) :blunke:

Gjest Donna
Skrevet

Og det er fare for at hået kan begynne å brenne om man blander hjemmefargingsprodukter med frisørens. Min frisør fortalte om en som nektet for å ha gjort noe med håret selv ..da frisøren hadde hatt i stripe middelet - begynte det å lukte og så kom det røyk fra håret hennes ...det var en reaksjon på bandingen!! De fikk spylt ut dette og reddet håret heldigvis ..

så jeg ville vært forsiktig!

Skrevet

Jeg har stripet håret flere ganger selv. Bruker alle hullene i hetta og sitter ikke for lenge. Drar ut litt mindre hår baki nakken, for der er det jo naturlig mørkere uansett :-)

Jeg har gjerne gjort det på våren og det har vært heltreff, for når sommeren inntreffer blir håret litt bleket og jeg får ikke sånne klassiske skiller. Skiller har jeg derimot ikke klart å unngå med frisørstriping.

Siste hårstæsj før bryllupet (2 mnd før) valgte jeg å gjøre hos frisøren, selv om det kostet godt over tusenlappen. Hun valgte å ikke stripe håret, men farge det i striper. Jeg hadde mørk gullblondt hår, men har fått ganske så kommunebrunt hår med årene. Hun farget det i noe liknende honningblondt (med et bittelite rødskjær). Digg å slippe å dra ut stripene selv!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...