Gjest Gjest_Tom_* Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Min kjæreste har noen mannlige venner og bekjente. Det er helt greit for meg. Men jeg vil vite om det er noen hun tidligere har hatt sex med. Dette er ikke tilfelle med noen, har hun sagt. På nyttårsaften merket jeg en spesiell kjemi (de var så kunstige og "stive" med hverandre) med en av mennene i vennegjengen. Dagen etter presset jeg henne, og det viste seg at hun hadde sex med denne mannen like før vi kom sammen. Jeg synes dette var meget ubehagelig da antennene mine skjønte det og veldig sårende at hun hadde løyet for meg. Jeg tror hun egentlig mener at dette er hennes privatsak og at jeg ikke har krav på slik informasjon. Hva synes dere?
Gjest Gjest-M- Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg er enig med henne. Det er i grunnen ikke noe du har noe med, for det skjedde før dere ble sammen. Av forskjellige årsaker er det ikke alle som ønsker å fortelle nåværende kjærester hvor mange eller hvem man har hatt sex med før man ble sammen. Hva skal man gjøre med den informasjonen....? Gjort er gjort, og kan ikke bli ugjort....
Jodi Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har en veldig god kamerat som jeg har havna i senga med en gang. Om jeg får meg type har jeg tenkt å beholde den kameraten, og da tror jeg ikke det er noe sjakktrekk å fortelle den nye typen at vi har gjort mer enn å være kamerater. Så jeg syns det er hennes sak, det har jo egentlig ikke noe med dere å gjøre, det er jo deg hun er sammen med nå, og da må det jo være deg hun vil ha.
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Kva godt gjer det deg å få vite slikt forresten? Er det godt å vite slik at du kan ruge på dette kvar gong ho er ute med venane sine? Eller er det for å fotfølgje ho og overvake ho kvar gong ho pratar litt lenge med ein av desse venane, slik at du kan skulde ho for å tenkje på dei? Det du ikkje veit har du sjeldan vondt av.
Gjest Gjest_Tom_* Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 For å unngå misforståelser: Jeg spør ikke om hennes tidligere sexliv forøvrig. Det er kun snakk om de hun omgås. Prøv å se saken i et annet lys - jeg synes det er veldig ekkelt når min kjæreste på en måte allierer seg med en mann om en hemmelighet - noe de to vil skjule for meg. Når jeg vet hva som er tilfelle slapper jeg helt av i forhold til å tenke på om antennene mine har rett! For meg er det helt naturlig å fortelle om mine kvinnelige venner og da selvfølgelig uten å lyve.
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Ho ser vel desse som ein del av tidlegare sexliv, då, og ser ikkje nokon grunn til å dele det med deg. Du vel å fortelje om dine vener til ho, ho vel å halde det for seg sjølv. Kan hende ho ser det som ein del av sitt sexliv, som du jo vel å ikkje spørje for mykje om, då verkar det nok krampeaktig at du brått må vite noko om sexlivet hennar likevel, berre fordi ho har kontakt med dei enda.
Mons Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Jeg skjønner godt trådstarter. Tror man kommer lengst med åpenhet i slike situasjoner. En annen ting er jo at hun ikke har avvist spørsmålet hans, men i stedet valgt å lyve om temaet.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 For å unngå misforståelser: Jeg spør ikke om hennes tidligere sexliv forøvrig. Det er kun snakk om de hun omgås. Prøv å se saken i et annet lys - jeg synes det er veldig ekkelt når min kjæreste på en måte allierer seg med en mann om en hemmelighet - noe de to vil skjule for meg. Når jeg vet hva som er tilfelle slapper jeg helt av i forhold til å tenke på om antennene mine har rett! For meg er det helt naturlig å fortelle om mine kvinnelige venner og da selvfølgelig uten å lyve. Jeg tror det største problemet er at hun ikke fortalte sannheten. Da blir det vanskeligere å stole på henne. Nå tenker du kanskje: Når forteller hun sannheten og når lyver hun? Det skaper masse unødvendig usikkerhet. Synes du skal si at du heretter foretrekker å få vite sannheten selv om du ikke liker den.
Supramundane Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Jeg ser ikke helt at dette er noe man ønsker å vite noe om. For meg er det en forutsetning å stole 100% på den jeg er sammen med. Om han beholder vennskap fra før min tid - der det har vært sex inne i bildet, så forandrer ikke det dét faktum at jeg må stole på han. Jeg ville helst ikke hørt noe om det overhodet. Tanken er jo at jeg skal stole på denne personen samme hvem han har rundt seg.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Hennes sexliv er og forblir hennes sexliv, ikke noe du skal blande deg i.
Mons Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Jeg ser ikke helt at dette er noe man ønsker å vite noe om. For meg er det en forutsetning å stole 100% på den jeg er sammen med. Om han beholder vennskap fra før min tid - der det har vært sex inne i bildet, så forandrer ikke det dét faktum at jeg må stole på han. Jeg ville helst ikke hørt noe om det overhodet. Tanken er jo at jeg skal stole på denne personen samme hvem han har rundt seg. Ja, her var det mye "å stole på". Jeg har ikke skjønt at hva trådstarter beskriver er tuftet på sjalusi og frykt for at hun gjenopptar det seksuelle med sin venn. Hvis så var tilfelle, hadde det siterte innlegget her hatt relevans. Kan man ikke se dette på en annen måte! Den man stoler på kan man også være åpen med, etter mitt skjønn. Det skaper trygghet. Mye verre er det å gruble på hva som er sannheten. Og løgn er en pest i et forhold, etter mitt skjønn. Da har man lagt egget til usikkerhet som nettopp kan føre til at man ikke stoler på sin partner videre. For min del: Hvis det er et tema jeg ikke ønsker å snakke om, så reserverer jeg meg klart og tydelig.
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Eg meiner det er eitkvart menneske sin soleklare rett å sjølv avgjere kva delar av sexlivet sitt ein har lyst til å dele, og eg meiner også at dersom ein ikkje vil dele kven ein har hatt eit sexliv med, så er også det en fair sak. Vi veit ikkje kordan dama har blitt stilt spørmålet om sex med venar, men det er vel verdt å tenkje tanken at ho i realiteten fekk valet mellom å seie "nei", og ljuge, eller å seie "ja" og så vente på oppfølgingsspørsmålet. Viss dama seier det ho meiner, nemleg "det skal du ta full fart og gje faen i", så vil dei fleste tru at da har ho humpa ein eller fleire av dei. For å leggje temaet daudt er ho i praksis nøydd å ljuge då. Moralen er: let folk fortelje om tidlegare sexpartnarar sjølv, eller let temaet ligge.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Så lenge jeg ikke omgås med mine tidligere sexpartnere så behøver ikke min mann vite hvem de er. I det øyeblikket vi skal på fest og jeg vet at vi vil møte på en tidligere sexpartner så informerer jeg selvfølgelig min mann om det. Vil jo ikke at han skal føle seg som en idiot heller. Nei, vanlig folkeskikk og respekt.
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Så lenge jeg ikke omgås med mine tidligere sexpartnere så behøver ikke min mann vite hvem de er. I det øyeblikket vi skal på fest og jeg vet at vi vil møte på en tidligere sexpartner så informerer jeg selvfølgelig min mann om det. Vil jo ikke at han skal føle seg som en idiot heller. Nei, vanlig folkeskikk og respekt. Er det ikkje meir truleg at han vil te seg normalt dersom han ikkje veit det? Er det ikkje vanleg å te seg normalt når ein treff på folk ein har pult? Eg trudde det var vanleg, eg.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Er det ikkje meir truleg at han vil te seg normalt dersom han ikkje veit det? Er det ikkje vanleg å te seg normalt når ein treff på folk ein har pult? Eg trudde det var vanleg, eg. Om jeg ter meg normalt eller ikke er da revnende likegyldig. Poenget er at de menn jeg har vært intim med, ja,-de skal min mann vite om. Hvorfor? Fordi jeg vet at han føler seg stokk dum om han i ettertid får vite det. Jeg føler det på samme måte. Han min mann hatt sex med en kvinne som vi er på fest med, så fortell det til meg. Så har ikke de to, og muligens andre, en hemmelighet som ikke jeg vet. I slike tilfeller er jeg for full åpenhet.
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Så er du sand med TS, medan eg er samd med dama hans. Ein kan i alle fall ikkje krevje å få vite om tidlegare sexpartnarer, meiner eg, det må ein fp velje sjølv om ein vil ut med. Det er jo ikkje sikkert at han venen ein har hatt sex med vil at det skal bli opplyst om heller. Men det eg reagerer på, er altså at ein partnar grev i det eg meiner er privatlivet hennar.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Problemet her er vel egentlig ikke om man "skal" fortelle om hvem man har hatt sex med eller ikke (eller hvem av dem), men at trådstarter og kjæresten ikke er enige om, eller praktiserer forskjellig, hva man skal være åpen om. Akkurat det er det jo en fordel å bli enige om, eller forstå hva den andre synes er akseptabelt av åpenhet. Her i huset er vi enige om at det ikke er noe poeng å fortelle at man har hatt en ons e.l med en festdeltaker, men om det dukker opp en ekskjæreste/en man har hatt et mer intimt/lengre forhold med vil den andre gjerne informeres. Ingen av oss omgåes ekser av noen form til vanlig, de kameratene jeg holder kontakt med er bare gamle venner og han har ikke venninner han holder kontakt med, men det hender jeg møter en tidligere ons/useriøs flørt, med et par års mellomrom gjennom felles kjente og tilfeldigheter. Jeg holder ikke hemmelig for samboern min hvem jeg møter, men ser heller ikke poenget med å si at jeg har vært til sengs med vedkommende for seks-sju år siden. Det er mulig jeg hadde tenkt annerledes om vi faktisk var nære omgangsvenner, men samboern min har i hvert fall aldri ytret ønske om å få vite "mer" om noen av disse heller, tvert i mot. Forresten har vi noen sånne vi vet om også, fra felles studietid...
Cienna Skrevet 6. februar 2008 #19 Skrevet 6. februar 2008 Typen min skal slippe å finne frem tidligere sexpartnere på Facebook...jeg bryr meg katten om hvem han har ligget med. Men om det er noen i hans omgangskrets ville jeg visst om det. Ville følt meg passe dum om jeg sitter og prater med henne og forteller om mannen min og forholdet f.eks for å så få vite at han har pult henne...Neitakk! Vet mannen min tenker likt...trenger ikke å vite hvem jeg har ligget med, men vil vite om det er noen jeg har i omgangskretsen...Begge er heldigvis ferdig med all fortid, så vi slipper å tenke på det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå