Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Idag er det Fastelavens. Her i huset er bollebakingen i full gang. Får gjester snart, og det blir kremboller, rosinboller og kanelboller(!) Hva har dere bakt??
Arkana Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg hadde tenkt å bake hveteboller allerede i går, men da var jeg syk så jeg baker i dag istedet. Lager i tillegg vannbakkels som vi skal spise til dessert med fyll på. Vet ikke hvorfor, men hos oss har alltid vannbakkels vært typisk fastelavnsmat.
Gjest Eurydike Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har heller ikke laget boller, men tar opp scones med rosiner fra fryseren (bakt forrige helg) som vi skal spise med krem og syltetøy.
Dizzy Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Her venter vi på at deigen skal heve ferdig, sånn at vi får bake ut. Venter besøk om et par timer, så da skal det spises fastelavensboller.
Lilith Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Jeg bakte hveteboller i går, og skal servere fastelavnsboller til gjester i dag
Amalie_85 Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Baker ingen ting jeg. Har aldri vært vant til å gjøre det, så her blir det ikke noe fastelavens. Det går meg hus forbi hvert år. Aldri spist en fastelavensbolle en gang
Gjest *Mim* Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Her har vi bakt hveteboller, fylt med vaniljekrem og drysset melis over. Skal snart spises! Fastelavn skrives for øvrig uten e mellom v og n - for de som er interessert.
Dizzy Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Fastelavn skrives for øvrig uten e mellom v og n - for de som er interessert. OK...da lærte jeg noe nytt i dag også. Trodde det var med -e jeg...
Frk Johansen Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Mine boller er akkurat tatt ut av ovnen, halve portionen er vanlige boller med rosiner som skal deles og fylles med en blanding av krem og vaniljekrem. Den andre halvparten er "ny" av året. Har prøvd å legge vaniljekremen inni bollene så den er jeg spent på. Bare venter på kaffegjesten nå så skal vi smake. Fastelavnsboller er tradisjon hos oss!
Kayli Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Vi har bakt boller. Siden hverken ungene eller jeg er overbegeistra for krem, ble det rosinboller og skillingsboller her.
Mazilla Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Her i huset står bollene ferdige på benken. Får litt besøk senere, men vi har allerede prøvesmakt. Er så koselig å se på min kjære at han setter pris på det jeg gjør:) Han blir så oppriktig glad når han får litt ekstra, som i dette tilfellet - fastelavnsboller! Nam nam=)
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Bakte i går kveld, fine runde hveteboller Noen med sjokoladebiter inni, og noen som skal varmes og fylles med krem i dag. Vi er bare to voksne, men koselig likevel.
tuji Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Vi sitter i dette øyeblikk og stapper oss med fastelavnsboller med krem inni og melis på toppen. Godt og kvalmende.
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Har oppdaget kunstneren Stanley Stornes og ønsker meg så veldig et av tangobildene hans... Men jeg har jo ikke råd. Skal se om jeg greier å spare 500 kroner i måneden fram til sommeren, og så legge til litt ekstra av feriepengene. Har veldig lyst. Og det er jo noe varig, noe verdifullt og noe jeg vil kunne bli glad av å se på. En investering. Det ligger en i sofaen ved siden av meg også. Med laptop'en på fanget. Jeg har en mann som er helt totalt vill etter kremboller, så igår var han og jeg innom byens beste konditori for å kjøpe brød .. Da jeg går inn i butikken så ber han meg kjøpe 10 fastelavensboller med krem ... Trodde jeg hadde hørt feil, så jeg gjorde tegn til ham der han satt i bilen - mens jeg stod inne i butikken ... Jo, han mente faktisk 10 boller .. Vel, vel .. så jeg kjøpte 10 digre fastelavensboller med masse pisket krem, vaniljekrem, syltetøy og med siktet melis på toppen .. Eldstemann har flyttet hjemmefra - så det er bare mannen, meg og yngstesønnen på 16 som bor her .. Hverken jeg eller sønnen er så veldig begeistret for kremboller så nå har mannen klart å spise alle 10 krembollene helt alene Jaja - godt det er et år til neste gang .. .
Gjest imli Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Har laga boller - noen med vanlijekrem eller sjokoladebiter inni og noen uten. Nam!
68.mod. Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Vannbakkels fylt med krem og med melisdryss på toppen er fastelavnsboller her hos oss
Concertina Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 ...vi har ikke bakt noe... vurderte det, men giddet ikke
Gjest *smak* Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Jeg hadde helt glemt ut at det var fastelavn i dag. Da jeg fant det ut tilbød jeg samboeren min å bake hveteboller, men han følte seg ikke helt i form så da var det ikke vits i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå