Gå til innhold

Husren hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar ca å få en valp husren? Skal ta ut til sammen 6 uker ferie når den kommer i hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor flinke dere er til å ta den ut. Samtidig er det litt rasebetinget da enkelte raser blir senere husrene enn andre.

Skrevet

Generelt er også hannhunder litt senere enn tisper. De fleste valper er nok rimelig husrene etter seks uker, men dere må huske på at en så ung hund ikke under noen omstendighet klarer å holde seg i mange timer. Noen hunder bruker også vesentlig lengre tid og er ikke husrene før de er nærmere et halvt år gamle.

Skrevet

vi står på liste for en dvergschnauzer tispe. er nr 3 så er ikke sikkert at vi får en gang.

skal selvsagt være veldig flinke, og vet at den ikke kommer til å holde seg lenge av gangen når ferien er over.

men det hadde vært greit om gode vaner var etablert slik at vi kunne jobbe med å videreføre det i stede for å prøve å få den husren når vi ikke kan være rundt den hele tiden.

takk for svar

Skrevet

Jeg har to dvergschnauzertisper her (den minste er 12 uker) og det skal ikke være et problem å få denne tørr på seks uker.

Hvor skal du ha fra forresten, og hvilken farge? :)

Skrevet

Salt og pepper fra østlandet.

var på utstilling og kikket på noen dverger i dag, de er utrolig flotte. like greit at vi hadde satt oss på liste for jeg likte egentlig like godt svart.

Skrevet

Du kan vel få muligheten ennå, da det er sjelden det kommer så mange som tre tisper i et kull.

(Mine er svarte.)

Skrevet

Hvis dere er flinke til å unngå uhell, ta den med ut etter den har spist, sovet, leket og ellers når det har gått lang tid siden sist, så går det nok rimelig raskt - men selvfølgelig, det er jo litt individuelt også da. Selv har jeg en dvergschnauzerhanne som var husren på fire dager, da gav han selv beskjed når han ville ut på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...