Gå til innhold

Amles dagbok

amles

Anbefalte innlegg

Ok, da har jeg bestemt meg for å starte dagbok.. Blir helt matt av all krangling ute i resten av forumet.

Egentlig er det noe jeg har tenkt på en stund.

Har hatt behov for å skrive innlegg som egentlig ikke har passet noen andre steder enn i en dagbok.

Ihvertfall er jeg 30+, jobber som noen sikkert har fått med seg i helsevesenet.. Liker forøvrig jobben min, men etter å ha skiftet arbeidsplass er jeg blitt litt i tvil. Angrer litt, men vil ikke gå tilbake da det ble sånn at moren min ble sjefen min. Hehe.. Ikke alltid like lett!

Ellers har jeg mann og to barn, og de gleder og problemer det måtte føre med seg.. :)

Litt forfengelig, og glad i å diskutere alt fra politikk til kosmetikk!

Har vel kanskje noen ganger bastante meninger om ting, men kan overbevises hvis det motparten kan komme med gode (i mine øyne) argumenter.

Blir heller ikke sur om noen er uenig med meg..

Egentlig blir jeg sjeldent sur og har lang lunte.. Men sprekker det, da kan jeg skremme fanden på flatmark.. hehe!

Har ikke dysleksi selv om jeg noenganger har skrivefeil.. Skriver fort og galt! :S

Hva mer...?

Får komme etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, mannen kommer hjem i dag.. Og det ser helt bombet ut!

Får vel logge av, og få tatt et skippertak.

Har brukt altfor mange timer på Kg i løpet av helgen.

Når man en sjelden gang har fri i helgene så sitter man pal foran dataen! Ikke bra...

Gruer meg litt til mannen kommer hjem også.. Har injeksjon av Restylane, og han vet ikke og var skikkelig imot det da jeg nevnte at jeg hadde fått et tilbud om å ta det.. (sier han elsker hver minste lille rynke ;) )

Trodde det ikke skulle synes, men jeg er hoven og blå..

Får late som jeg har gått på en dør eller noe.

Tror ikke jeg kommer til å ta det igjen...men man vet aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ny dag, nye muligheter.. :)

Mannen kom hjem igår, og det var koselig..

Egentlig er jeg litt sur på han, da jeg fikk en overhøvling over å ha brukt barbehøvelen hans i løpet av helgen. Sånn med pekefingeren, du bruker ikke min høvel en gang til, den blir sløv!

Saken er jo at av en eller annen merkelig grunn, så er barberhøvler til menn mye bedre en de til kvinner? Kan ikke skjønne helt hvorfor da kvinner også trenger gode høvler?

Så neste gang så kjøper jeg meg herrehøvel.

Grunnen til at jeg ble litt sur, er fordi jeg har vært i tre forskjellige butikker i løpet av helgen for å finne en en elektrisk høvel til han. Sånn at jeg kunne arve den gamle... Men nå kjøper jeg meg heller min egen nye elektriske! :P

Ansiktet er mindre hovent i dag.. Heldigvis!

Skal på jobb, kveldsvakt, så jeg tenkte å ta en tur på trening først.

Mulig jeg trener der hvor venninnen min trener, så kan vi trene sammen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vært 2 dager med jobb, skal ikke på før til kvelden igjen..

Er så lei turnus jobbing, føler at kroppen min misliker det sterkere og sterkere. Har derfor begynt å pøse på med vitaminer..

Har kastet all godis i huset, istedet har jeg kjøpt inn masse frukt og grønt som vi kan kose oss med. Annanas, melon, epler, pærer. Knaskerøtter, sukkererter, neper.

Laget kyllingsalat som mannen kan ha med seg på jobb i dag, med spelt pasta, feta, avokado rødløk, tomaterruccola, nøtter, oliven mm.

Tror ikke for mye brødmat er så bra.

Tenkte trene spinning i dag, lenge siden jeg har gjort så jeg får gå en leterunde i boden for å se om jeg finner spinningskoene.

Kjøpte meg ny jakke igår, skal pakke den inn og gi den til mannen, så ungene kan gi meg den på morsdag. :)

Den var sååå fin!

For øvrig er jeg sjokkert over Ylvis-brødrene og programmet deres på TVN.. "Norges Herligste" tror jeg det heter. Etter min mening er det rett og slett mobbing av psykisk syke. Rart det ikke er noen andre som har nevnt det her inne på KG??

Kanskje jeg starter en diskusjon på det....

Endret av amles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter! :)

Jippi!

Fri fra jobb i hele dag! :D

Skal jobbe hele helgen og neste helg så det er deilig med fridagene..

(Det er vel den eneste fordelen med turnusjobbing at man har fri på hverdager iblant)

Vurderer seriøst å gå tilbake på skolebenken igjen for å slippe all kvelds- og helgejobbing.

Tankene mine går i retning legemiddelkonsulent. De jeg har pratet med som har gjort dette anbefaler det på det sterkeste. Høy lønn og kun jobbing på hverdager. Ulempene er vel at jeg må ta permisjon fra jobben (dvs uten lønn) og hvor stort er behovet i arbeidsmarkedet...?

Ellers er vi på utkikk etter et større hus. Nå som mannen har gått fra musiker til selger, så har vi mer penger å rutte med. Prisene er skyhøye her vi bor, så vi får se om de synker litt i løpet av våren.

Grønn shopping ble dårlig for meg i år. Har allerede shoppet mer enn det jeg gjorde i hele fjor. Kan jo si det sånn at jeg hadde "Grønn shopping 2007" ;)

Akkurat nå er jeg på leting etter en kul topp som jeg kan ha til jeans i 40-års laget jeg skal på.

Det blir to treningsøkter på meg i dag, har lovet å trene sammen en venninne på dagen, og mannen på kvelden (det er vår kvalitetstid sammen for tiden).

Trener rygg og triceps på dagen, og ben/rumpe på kvelden tenker jeg...

jaja.. Det er mitt enkle liv. Skjer selvsagt ting i livet mitt som jeg ikke prater om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ikke trening med venninne, heldigvis... :)

Benytter derfor sjansen til å legge meg i senga med en god bok. Begynte på Dødsklokkene av Dorothy L. Sayers, men har blitt så mye avbrutt at jeg ikke har fått ordentlig tak i den, og da dabber interessen... :forvirret:

Lurer på om jeg ska ta en annen, feks Trents siste sak av E.C. Bentley... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skikkelig dårlig dag...

Kranglet med mann i går, og jeg føler at tilliten er svak nå.. (Alvorlig tillitsbrudd i mine øyne- ikke utroskap eller noe sånt)

Vandrer i tåka i dag, skal på jobb i kveld og må være skjerpet.. :forvirret:

Tenker jeg tar litt sol i dag.

Helt hvit med blå poser under øynene... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb, skal snart hjem.. Har vært noen turbulente dager med mannen, men det har roet seg.

Tenker på hva jeg skal lage til lørdagskos.. Hmm?

Blir bare yngstejenta, mannen og meg.

Vurderer å lage hjemmelaget pizza med rester fra tapasen. Sterke kjøttboller og hvitløksreker. Og kanskje litt annanas, chilli og løk på.

Kanskje vi også leier en barnefilm som vi kan se..

Skikkelig deilig vær i dag, får assosiasjoner mot påske og vår.. :)

Gleder meg til varmere tider.

Endret av amles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Hei, velkommen til dagbok- nabolaget! :rosasmil:

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om turnusarbeid. Du har min sympati for at du er lei og ønsker forandring. Å være motivert til jobbing lørdag klokken 7 eller søndags ettermiddagen er ikke alltid like lett. Selv om jeg personlig har efaring med at det stort sett går greit når jeg begynner å jobbe. Yrkesdrømmene/planene du skrev litt om høres interessant ut. Selv er jeg ikke ferdig utdannet sykepleier enda, men gleder meg over at det er så mange muligheter etter endt utdannelse.

Koselig dagbok. Her henger jeg med :). Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Dessverre verken mann eller barn hos meg, men heldigvis holder jeg meg under 30- tallet forløpig. Eller; er det etter 30 at livet begynner, kanskje?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hei, velkommen til dagbok- nabolaget! :rosasmil:

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om turnusarbeid. Du har min sympati for at du er lei og ønsker forandring. Å være motivert til jobbing lørdag klokken 7 eller søndags ettermiddagen er ikke alltid like lett. Selv om jeg personlig har efaring med at det stort sett går greit når jeg begynner å jobbe. Yrkesdrømmene/planene du skrev litt om høres interessant ut. Selv er jeg ikke ferdig utdannet sykepleier enda, men gleder meg over at det er så mange muligheter etter endt utdannelse.

Koselig dagbok. Her henger jeg med :). Ha en fin lørdagskveld!

Hei Ada Blûe! :)

Så koselig å få en hilsen i dagboka!

Må vel legge til at det ikke bare er negativt med turnus-jobbing..

Hvem andre kan vel dra i parken en hverdag med sol, før en skal på jobb. Og hva med å rekke banken, ikke noe problem. ;)

Noen ganger er det utrolig skjønt å jobbe turnus, å ha fri da andre er på jobb.

Så det har sine fordeler også...

Er nok bare jeg som er litt negativ om dagen.. :forvirret: Desverre!

Hvor langt har du kommet i studiene? Det er ihvertfall et veldig spennede og givende yrke!

Endret av amles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i nabolaget. :)

30+, mann og 2 barn her også :) Dvs, vi har 1 hver ;)

Hei Annie!

Har lagt merke til avataren din ute i forumet.. :)

Takk for hilsen!

Ser du har vært i spania? Hvordan var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei der Amles! Visste ikke du hadde dagbok du også;) Men ser du er flinkere å skrive enn meg...Håper du har hatt en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der Amles! Visste ikke du hadde dagbok du også Men ser du er flinkere å skrive enn meg...Håper du har hatt en fin helg!

Hei! :)

Vel.. har vel ikke vært så flink til å skrive i dagboken i det siste. :forvirret:

Har en liten konflikt i privatlivet og synes det er vanskelig å brette ut vanskelige ting for åpen scene...hvis du skjønner? Når livet mitt er så negativt ladet som nå, vil det sikkert virke som jeg er den pessimisten, men det er jeg ikke...er egentlig en evig optimist! ;)

Koselig at du titter innom ihvertfall!! :)

Men det skjer da ellers ting..

Har hatt nok en arbeidshelg (byttet med en kollega) og ble forskjøvet over på natt. Mye sykdom blant personalet.

Egentlig mye sykdom generelt blant folk. Enten så er det omgangssyke eller så er det forkjølelse. Diskuterte her på jobbene om det kunne være den milde vinteren som gjør at bakteriene florerer og trives bedre. Høres logisk ut. Sprengkulde tar jo knekken på mange bakterier...

Ellers så tenkte jeg ta en tur på Gina Tricot å shoppe i morgen, skulle visst være salg på masse. :)

Endret av amles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår veldig godt at du ikke vil brette ut noe som helst, tenker det samme selv! Og er veldig lik selv, evig optimist, men når det kommer en slik stressende ting som gjør at en blir litt nedfor så er det ikke så lett å tenke i andre baner heller.. Håper det ordner seg iallfall :troest:

Skulle gjerne hatt en litt mildere vinter her i bytte mot en forkjølelse mer for her er det steinkaldt! Men...da ville det ikke blitt så bra skiforhold heller... :klø:

jaja...ha en fin nattevakt var det jeg ville si! Jeg bør nok hoppe til køys! God natt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur innom før jeg flyr videre..

Har fått gjort masse i dag, trent, ansiktsmaske, øyemaske, peeling++

Reiser på ferie i morgen, så jeg stresser litt. Skal til Geilo på vinterferie. :)

Fikk mast på mannen så han ble med til slutt. :forvirret:

Var hos legen i går og fikk svaret på blodprøvene, hadde "tomt" jernlager og mangel på B12, så jeg fikk en sprøyte i baken. ;)

Føler formen bedre i dag, har vært så sinnsykt sliten i det siste.

Drikker flytende jern, så nå går jeg rundt med sorte tenner og sort tunge. Lekkert! Hehe..

Trente med en venninne i dag, vi trente rumpe/lår, kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...