Gjest Lilleulv Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 OK, jeg har valgt forlover og valgt kirke... Hva er neste steg i planleggingen? Hvor mye inkluderer man forloveren egentlig? Min forlover er en som er ekstremt kreativ, god til å organisere og har sykt mye ideer Føler meg veldig på bar bakke her når det gjelder å planlegge et bryllup. hvor begynner jeg?
Malama Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Valg av dato, kirke og lokale som er ledig på den gitte dato, det er vel gjerne det første. Hva du prioriterer videre, avhenger litt av hvor lenge det er til den gitte dato...
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Her er det en plangleggingsliste.. Den virker veldig greit og flere jeg kjenner har fulgt den.. http://www.bryllupsweb.no/planleggingsliste.html Du kan også kjøpe boken Brullyp. De har den på de fleste norli butikker og den koster bare 99,- Der er det vel også en slik liste pluss sider til notater og planlegging.
Concertina Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 (endret) OK, jeg har valgt forlover og valgt kirke... Hva er neste steg i planleggingen? Hvor mye inkluderer man forloveren egentlig? Min forlover er en som er ekstremt kreativ, god til å organisere og har sykt mye ideer Føler meg veldig på bar bakke her når det gjelder å planlegge et bryllup. hvor begynner jeg? Har du bestilt tid i kirken? Hvis ikke ville jeg begynt der, deretter startet med gjesteliste slik at du har en viss oversikt over hvor mange dere blir, før dere kan begynne å se etter lokaler. Antall gjester vil jo også gi utslag på et budjsett (kan være greit å sette opp tidlig). Få bestilt kirke og lokale (og evt fotograf) slik at dere har det viktigste på plass, deretter kan du jo begynne å tenke på hvordan dere vil ha resten Anbefaler deg lese litt i bryllupsdagbøkene, der står det mange tips Hvor mye du inkluderer forloveren din er helt opptil deg (og henne!), jeg tror ikke jeg kommer til å inkludere min forlover i så mye (men så har jeg ikke engang bestemt meg for forlover...) Endret 3. februar 2008 av Concertina
Gjest *englefjes* Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Hva er neste steg i planleggingen? Jeg vil si at det neste steget i planleggingen er en foreløpig gjesteliste og booking av et sted dere kan holde bryllupsfesten. Nå skriver du jo ikke noe om hvor lenge det er til bryllupet,men dersom det er rundt et halvt år eller mindre igjen synes jeg du bør finne kjole, bestille frisør og bestille fotograf så fort som mulig. Lykke til med planleggingen :-D Er det noe spesielt du lurer på, send en PM eller legg igjen et spor i dagboken min så hjelper jeg gjerne.
Gjest Grafica Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Her er min foreløpige to do liste hvertfall! -Informere familien (vi satte datoen idag det er neste sommer vi gifter oss, juli 2009) -Velge forlovere -Velge og bestille kirke -Sette sammen gjesteliste -Velge og bestille lokale -Bestille korsett og skjørt -Begynne å tenke på pynt av lokale/bord -Skrive ønskeliste (gaver) -Sende invitasjoner -Planlegge bryllupsreise ...innimellom studier og jobbing Hehe. Slik jeg ser det, er det viktig å få unna de store tingene, som bestillinger av kirke og lokaler, samt sette gjesteliste, først. Så kan du bruke resten av tiden på å nyte jakten på brudekjole, borddekor i akkurat den spesielle lillafargen,krangle med svigermor og stresse som bare pokker Lykke til med planlegging! Og gratulerer
Gjest Lilleulv Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 YAY! Tusen takk folkens :-D Nå har jeg en del å gå utifra. *gleder meg*
Gjest Lilleulv Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Jeg merker jeg synes det er utrolig vanskelig å sette dato. Det er så utrooolig langt frem i tid Men har satt opp forslag til dato nå, så tenkte å ringe kirken først.
Nerdemamma Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Rekkefølgen var var noe slikt: -Bestemme dato og bestille kirke (lurt å gjøre dette så tidlig som mulig fikk jeg høre) -Bestemme oss for lokale og bestille dette (Også lurt å gjøre tidlig) Disse to fikk jeg unnagjort så fort som mulig. Og på alle plassene jeg ringte hørte jeg at folk har begynt å bestille for bryllup så tidlig som to år i forveien, så det var nok lurt. Nå er jeg iferd med å bestille fotograf, frisør/sminke og blomster. Får høre av folk at jeg er sent ute så har litt hetta! Hehe. Kjolen er i boks også da. Resten av tinga ordner jeg nok i løpet av sommeren. Men de aller viktigste er nok å bestille kirke og lokale. I min mening ihvertfall.
Lilywhite Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Åh, hvis dere gifter dere 27. juni neste år blir det samme dato som oss, så gøy Lykke til med planleggingen! Ser du har fått endel gode tips allerede, vil anbefale deg å lese andres bryllupsdagbøker, mange bra tips der! Håper du oppretter din egen bryllupsdagbok og, så vi kan følge med i planleggingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå