Gå til innhold

flass shampo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jentunge på 8 år som er veldig plaget med flass. Har brukt fungoral kurer av og til men flassen kommer tilbake. Har i mellom kurene brukt flass shampo fra cosmica og har også hatt den fra vichy.

Nå har jeg kjøpt den kuren fra selukos, men jeg blei litt i tvil om den er for sterk til å bruke på henne. hva tror dere?

Har noen av dere gode tips å komme med for å få bort flassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt "head and shoulders" med havsalt, det er den eneste som fungerer for jenta vår.

Den er kanskje for sterk, men fungerer bedre enn de andre vi har prøvd. Vi har prøvd det meste fra apotek og frisør uten hell.

Skrevet

Hvis det er veldig mye tykt flass anbefaler jeg å bruke salisylsyreolje som du får kjøpt på apoteket innimellom (en gang annenhver uke eller ved behov) for å få fjernet flassen. Denne brukes også på spedbarn, så det er ikke for sterkt. Til hårvasken er Cosmicas flassjampo (kjøpes også på apotek) veldig god (jeg synes den virker bedre enn både Fungoral og Selukos, i tillegg til at den er billigere).

Gjest Fëawen
Skrevet (endret)

Mitt barn slet også med dette og nå bruker vi en shampo som heter Zona.

Den tror jeg at jeg kjøpte på en Vita butikk. Veldig dyr, men drøy. Og den har gjort hodebunnen kjempe fin!

Søk på navnet, så kan du lese mer om denne hudvennlige serien :)

Endret av Fëawen
Skrevet

Ofte er det ikke flass det vi kaller flass, men rett og slett stresset eller tørr hodebunn.

En frisør har forøvrig fortalt meg at grunnen til at Head and Shoulders funker, er at den inneholder silikon som ikke fjerner flass eller tørr hud men bare limer det til hodebunnen.

Skrevet
Ofte er det ikke flass det vi kaller flass, men rett og slett stresset eller tørr hodebunn.

En frisør har forøvrig fortalt meg at grunnen til at Head and Shoulders funker, er at den inneholder silikon som ikke fjerner flass eller tørr hud men bare limer det til hodebunnen.

Det visste jeg ikke...

Men de andre head and shoulders hjelper ikke... bare den med havsalt. Det virker som om den roer ned hodebunnen.

Skrevet

Jeg har bestandig vært plaget med flass, og bruker nå Bio+ som jeg får kjøpt hos frisør i Norge. Den er ganske dyr, men effektiv. Usikker på om den egner seg til barn da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...