Gå til innhold

På restaurant alene?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kine Line

Jeg reagerer aldri på at folk spiser alene.

Jeg er i forhold men reiser en del til oslo for møter, ofte da alene. Synes ikke det er noe problem å spise ute på resturang om kvleden alene. Koser meg masse med mate, slapper av og ser på folk.

Syntes heller aldri det var noe problem å spise ute alene når jeg var singel heller. Menneske har en tendens til å tro at DE er verdens mitd punkt, og at alle følger med på hva de gjør. Slik er det ikke. Tror ingen ofrer deg så mye som en tanke der du sitter alene, så lenge du ikke er naken eller strigråter da:)

Lev livet. Den single perioden er for å finne ut hvem du er og hva du vil. Ta vare på den og nyt den mens du kan. Kjærligheten kommer fortere hvis en ikke jager den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen jeg kjenner på den restauranten, hvorfor skulle jeg bry meg om hva de mener eller hva de glor på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg større problemer med å gå på junkfood-sjapper alene enn en ordentlig restaurant.

En av årsakene er nok at jeg alltid har forbundet det å stikke på McDonalds, Peppes eller kebab er en typisk kompisaktivitet dagen derpå, men også at de serverer usunn og «dårlig» mat. Sjansen er vel således større for å bli stemplet som både ensom OG usunn/dårlig til å lage mat selv/for lat til å lage mat selv osv. når man går på en slik plass alene.

Ordentlige restauranter bærer (i min definisjon) ofte preg av klasse, holdninger, skikk og bruk. Man sitter ikke barnslig og stirrer på folk der, slik man gjør over en vassen BigMac, men holder seg for god for å stikke nesen i andres suppe.

Ensomhet er et forferdelig hett tema i dagens samfunn, og alle virker til å være mer eller mindre ensom (selv i forhold, med mange venner etc), så det er tydelig at vi kan få en nisjé med ensomhetsrestauranter, hvor vi kan stå i bås som kyr med hvert vårt trau. Noen gründersjeler her? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Tja, det går vel an hvis man vil det selv og føler seg konfertabel med det. Om jeg hadde gjort det selv hadde jeg ikke følt meg helt bra. Hadde tenkt for mye på hva andre hadde tenkt om meg som sitter der helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kino, konserter eller teater, går dere på dette alene?

Det gjør jeg rett som det er, spesielt kino. Liker best å se film alene, da jeg ikke har lyst til å få filmopplevelsen min ødelagt av noen som er uenig (for meg er filmopplevelsen ganske hellig). Heldigvis så kjenner jeg flere med lik filmsmak og pleier ikke å være noe problem å få med noen på kino om jeg har ønske om det. Allikevel synes jeg det å gå på kino alene er helt greit, har ingen problemer med det. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reist litt alene, og da blir det til at man spiser alene også. Ikke på veldig dyre og fancy restauranter, og ikke på junkfood-sjapper heller - de er så ukoselige at da tar jeg heller med meg maten til hotellrommet.

Føler meg ikke uglesett, men synes det er litt kjedelig kanskje. Foretrekker å spise med andre.

Har også merket at kelnere blir mer oppmerksomme, noen ganger slår de av en prat etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restaurant, kino, teater, opera, fotballkamp, reiser -jeg gjør alt sånt alene uten å tenke over hvordan andre oppfatter det, og jeg reagerer heller ikke på å se andre gjøre det. Selvfølgelig er det hyggelig å gjøre sånt sammen også, men av og til er det ikke mulig, og andre ganger er det rett og slett deilig å gjøre det alene.

Har aldri skjønt meg på folk som lar være å gjøre ting de har lyst til bare fordi de ikke får med seg noen...

*ser fram til konsert i kveld -uten følge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å gå på resturant alene. Hadde kjedet meg ihel. Da drar jeg heller med meg en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kunne aldri falt meg inn å gå på resturant alene. Hadde kjedet meg ihel. Da drar jeg heller med meg en kompis.

Men om du ikke hadde hatt noen venner i nærheten (f.eks. nettopp flyttet til ny by, på reise, osv), ville du da heller sittet alene hjemme hver kveld enn å gå ut alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å spise på resturang alene, så for min del er ikke det noe å tenke over. For meg er resturang en sosial ting å gjøre, intet annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...