Gå til innhold

Brudgommen

Anbefalte innlegg

Gjest brud 08
Skrevet

Jeg lurer på hva deres kommende mann skal gå med på bryllupsdagen. Vi hadde i utgangspunkt sett for oss sjakett, men nå vurderer vi kjole og hvitt.

Er det noe som er mer vanlig? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest brud 08
Skrevet
Jeg lurer på hva deres kommende mann skal gå med på bryllupsdagen. Vi hadde i utgangspunkt sett for oss sjakett, men nå vurderer vi kjole og hvitt.

Hva har dere valgt? :sjenert:

Skrevet

Min kjære skal benytte anledningen til å kjøpe seg en skikkelig dress, i tillegg så skal min mor sy brokadevest og kravat (kalvekyss) slik at han blir ekstra fin :rødme:

Skrevet

Sjakett.

jeg var med da han prøvde antrekket. sjakett med en fin vest er bare SÅ fint. jeg synes det er et penere antrekk enn kjole og hvitt faktisk. men det er jo selvfølgelig en smakssak! :skravle:

Gjest Gjest_sommerbrud_*
Skrevet

Han har forelsket seg i en av dressene i ceremony kategorien til Archetipo. Fantastiske italienske dresser. Tårene mine trillet når han sto utenfor prøverommet. Rålekker.

Sjakett blir veldig engangsbruk (smartere å leie i såfall) og smoking er ikke helt hans stil. Han gjerne ha noe som skillet ham fra resten av selskapet. Hele slekta mi stiller i smoking.

Skrevet

Vi skal kjøpe en ordentlig fin svart dress, og så skal han ha vest under :)

Skrevet
Vi skal kjøpe en ordentlig fin svart dress, og så skal han ha vest under :)

Samme her!

Mannen vil ha en dress som han kan bruke ved senere, store anledninger også. Litt enklere med gjenbruk for mannen enn for kvinnen i bryllupssammenheng, kan man trygt si. Ingen fare for at jeg får brukt brudekjolen min ved flere anledninger.

:fnise:

Skrevet

Sjakett med fin vest, kravat og flosshatt :)

Det skal også brudesvenn ha, men han skal ha en litt annen fargenyanse på vest og kravat enn brudgommen.

Gjest *englefjes*
Skrevet

Kjæresten min har valgt å holde antrekket hemmelig han, så vet faktisk ikke hva han skal ha på seg.

Men vet at det ikke kommer til å være dress siden han har på seg dress hver dag på jobb og selvfølgelig vil ha noe litt annet til bryllupet :-D

Skrevet

Nå har ikke vi noen konkrete planer enda, men når den dagen kommer vil han nok bruke en kilt, siden han er halvt skotsk.

:]

Skrevet

åh, kilt er jo superfint da! :D

og kjempemye stilig på den sida..Archetipo. hvor finner man dette? kan jeg spørre hva prisene ligger på der? syns det er så fint med litt lengre jakker jeg da

Skrevet

Smoking!

åh, kilt er jo superfint da! :D

og kjempemye stilig på den sida..Archetipo. hvor finner man dette? kan jeg spørre hva prisene ligger på der? syns det er så fint med litt lengre jakker jeg da

Skrevet

I fölge skikk og bruk hörer sjakett til formiddagsbryllup og kjole og hvitt til ettermiddagsbryllup. Jeg tror ettermiddagsbryllup er når vielsen er etter kl to. Men det er klart, en trenger jo ikke å fölge slike regler slavisk. :)

Kjaeresten min skal ha en fin mörk dress med vest inni. Tror jeg da, antrekket hans blir hemmelig for meg. Vi skal ha partytelt midt på sommeren og jeg tror vi kommer til å skrive "Antrekk: Dress" i invitasjonene slik at de mennene som vil ha lys dress kan ta på seg det.

Skrevet

Min kjære villa ha en lys dress. Så han har kjøpt en kjempenydelig beige dress. Sitter som støpt. :rødme: Så skal han ha vest og kalvekryss under.

Han er ikke så høy, (1.68) så sjakett ble bra helt rart på han.

Så nå har han en suuperfin dress han kan bruke senere også :jepp:

Skrevet
Nå har ikke vi noen konkrete planer enda, men når den dagen kommer vil han nok bruke en kilt, siden han er halvt skotsk.

:]

Ja, kilt er bare så flott! Min kjæreste vil se ut noe som dette:

http://www.gilt-edged.co.uk/index.html

:love: Men annerledes tartan selvfølgelig

Skrevet
Ja, kilt er bare så flott! Min kjæreste vil se ut noe som dette:

http://www.gilt-edged.co.uk/index.html

:love: Men annerledes tartan selvfølgelig

Kilt er definitivt flott, men jeg syns man må ha en tilhørighet til det for å kunne bruke det. Menn som kjøper seg kilt fordi det er "kult" faller ikke helt i smak. Man må jo ha bånd til en gitt tartan for å kunne være "berettighet" til å bære den.

Syns jeg da! :)

Skrevet
Kilt er definitivt flott, men jeg syns man må ha en tilhørighet til det for å kunne bruke det. Menn som kjøper seg kilt fordi det er "kult" faller ikke helt i smak. Man må jo ha bånd til en gitt tartan for å kunne være "berettighet" til å bære den.

Syns jeg da! :)

Jepp, men så er han skotsk også og har en egen "klan" :)

Forøvrig skal forlover og toastmaster også bære kilt, etter eget ønske. I tillegg til slekta til min kjære, så det blir mange kjekke menn i bryllupet.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Brudgommen her i huset skal ha svart dress, hvit skjorte og svart slips. Kanskje skal han også ha en enkel, svart vest under, siden jeg egentlig antar at jakken kun vil bli brukt i kirken og på bilder, og det kan være fint å ha noe utenpå skjorten. Han velger forøvrig dress fordi han ønsker å ha en svart dress til senere bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...