Bradshaw Skrevet 28. april 2003 #1 Del Skrevet 28. april 2003 Vet ikke om det var helt riktug skrevet men... Jeg opplever dette ganske ofte... og nå har jeg endelig fått svar på hvordan dette skjer... Det er flere teorier som jeg har hørt, men jeg har sror tro på den som sier at det man opplever går rett i "minneboksen" i hjernen i stedet for i "opplevelsesboksen" for å si det enkelt. Hva mener dere, og er dete sant?? Bradshaw. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 28. april 2003 #2 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg har hørt at dette kommer av et "klikk" i hjernen - bedre beskrivelse uteblir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 28. april 2003 #3 Del Skrevet 28. april 2003 Javel? Trodde deja vous var en betegnelse på når man kommer i en situasjon og får følelsen av at man har opplevd dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 28. april 2003 #4 Del Skrevet 28. april 2003 Har dejà vu hele tiden jeg føles det ut som... Men jeg har aldri hørt noen foklaring på hvorfor/hvordan det skjer. Minneboksen? Kan tenkes ja. Så det betyr at vi ikke har opplevd det før, men det er minneboksen som oppfatter hendelsen og vi dermed tror at vi har opplevd det tidligere? I så fall er min minneboks litt for aktiv tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 28. april 2003 #5 Del Skrevet 28. april 2003 det tror jeg også det salma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 28. april 2003 #6 Del Skrevet 28. april 2003 Hakk i platen tror jeg den som skreiv klikk mente... Hjernen oppfatter den samme hendelsen to ganger med noen milisekunds forskjell slik at den andre gangen husker en den første gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 28. april 2003 #7 Del Skrevet 28. april 2003 Takk CeNedra - godt noen er bedre enn andre på å forklare seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 28. april 2003 #8 Del Skrevet 28. april 2003 Uffda... Da klikker jeg ofte jeg da Men den forklaringen virker jo ganske logisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 28. april 2003 #9 Del Skrevet 28. april 2003 (fordi den er sann......) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 28. april 2003 #10 Del Skrevet 28. april 2003 og bare hyggelig Mel:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 28. april 2003 #11 Del Skrevet 28. april 2003 kan bekræfte at dette er sandt med hjernen opfatter tingen og du får beskeden lidt sent så det virker som om man har oplevet det før har vist forklaret dette før her inde hvor der var en som undre sig over dette for det med at ha været på steder i forrige liv og ud af kroppen vandringer er noget helt andet da kan man komme i f.eks et hus og du kan sige hvad der ligger i skuffer og skabe mm det er ligsom alting og ikke bare et øjebliks fornemmelse af at man har oplevet dette før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 28. april 2003 #12 Del Skrevet 28. april 2003 kan bekræfte at dette er sandt med hjernen opfatter tingen og du får beskeden lidt sent så det virker som om man har oplevet det før har vist forklaret dette før her inde hvor der var en som undre sig over dette for det med at ha været på steder i forrige liv og ud af kroppen vandringer er noget helt andet da kan man komme i f.eks et hus og du kan sige hvad der ligger i skuffer og skabe mm det er ligsom alting og ikke bare et øjebliks fornemmelse af at man har oplevet dette før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 29. april 2003 #13 Del Skrevet 29. april 2003 http://skepdic.com/dejavu.html I linken ovenfor står det litt om Deja Vu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 29. april 2003 #14 Del Skrevet 29. april 2003 Tidligere link om emnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå