Gå til innhold

Hotell i eller ved Barcelona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Barcelona i juni, og er på jakt etter en plass å bo. Noen som har vært der med bil? Er det dyrt å bo sentralt? Forslag til hotell med parkeringsmuligheter? Er det greit å komme seg inn til byen om vi velger å bo utenfor?

Har funnet en del billige hotell på nettet, men ikke alle har opplysninger om parkering. Er det noen strøk vi absolutt ikke bør bo i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Vil absolutt anbefale å bo inne i byen. Barcelona er stor, trafikken inn er stor og det er stress å finne parkering.

Vi leide bil og kjørte en gang ut og en gang inn av byen -og det var nok!

Vi bodde på http://www.hostalgrau.com/

Veldig greit lite hosteria midt i byen -rett ved La Rambla og Plaza Catalanya. 60 euro

Det er ikke offisiell parkering ved hotellet, men en kan parkere i sidegatene rundt.

De flotte hotellene har vanligvis parkering i kjelleren, men jeg vet ikke hva dere har råd til.

Skrevet

60 euro per person eller per rom?

Skal også til Barcelona i sommer, men har ikke bestilt hotell/hostell ennå, så er nå på jakt etter et passende :briller:

Gjest Chica
Skrevet

Tusen takk for linken, det virket som en grei plass!

Tigerpia: hvis du går inn på linken så står det at prisene gjelder for ett rom

Ser at det står: "Guarded underground parking whithin 100 m aprox., 14 Euros/day". Det hørtes kanskje litt greit ut. Gjest: hva kostet det å betale for parkering i sidegatene, var det lov å stå parkert ei helg?

Håper bare det er ledig plass, en del av hotellene jeg har sjekket har ikke hatt noe ledig den helga vi skal nedover...

Gjest Chica i.i.
Skrevet

Gjest: har sjekket at det er ledig når vi skal nedover, og må sende visakortnr mitt nedover for å reservere. Er litt skeptisk til å sende det via mail... Hva gjorde dere? kan evt sende det med fax da, kanskje tryggere det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Jeg bodde i Barcelona forige semester, så ville bare si gled dere, Barcelona er en kjempespennende by!!

Hvis dere ikke finner hotell i sentrum, så gjør egentlig ikke det noe. Vi bodde litt utenfor, men metrosystemet er så utrolig enkelt og greit at du ikke tenker over avstanden. Alle som var på besøk hos meg bodde litt utenfor, og de syntes det var greit, det er jo litt tryggere og, enn midt i byen.

Kos dere masse, og skal dere ut, anbefaler jeg et sted som heter Danzatoria. Det ligger i gracia (taxiene vet hvor det er), og er som et vanlig hus, med hage og masse rom og bare kjempebra!!! Bare synd vi ikke fant det før siste helgen vi var der...........

Klem fra meg

Skrevet

Hei!

Skal til Barcelona i juli. :D Skal være der (bare) en uke, så tar gjerne i mot tips om hva en bør få med seg :briller: Har også lyst til å slappe av på strand en dag eller to. Hvordan er strendene i Barcelona og er det greit å komme seg til og fra med buss/metro? Hvor bør man dra for å shoppe?? :sjarmor:

Takknemlig for svar.

Skrevet
Hei!

Skal til Barcelona i juli.  :D  Skal være der (bare) en uke, så tar gjerne i mot tips om hva en bør få med seg  :briller:   Har også lyst til å slappe av på strand en dag eller to. Hvordan er strendene i Barcelona og er det greit å komme seg til og fra med buss/metro? Hvor bør man dra for å shoppe?? :sjarmor:  

Takknemlig for svar.

Åh, det er masse du må gjøre.... For å ta strendene først; bystranda i Barcelona er slett ikke verst. Og den er innen gangavstand fra La Rambla, lett å komme seg til og fra. Og når jeg har nevnt La Rambla, sørg for å sette av tid til å oppleve denne fantastiske gata. Den går fra Catalunya-plassen og ned til havna, og er full av liv både på dag og kveld. Masse gateartister, tegnere, shopping og så videre. Blomstermarked, fuglemarked, dyremarked--- you name it.

Og når vi snakker om Barcelona kommer vi heller ikke utenom arkitekten Gaudí, som har satt preg på mye av byen. Helt sprø stil, både katedralen La Sagrada Familia og parken han designet (Parque Guel) anbefales på det varmeste. For den kunstinteresserte - Picassomuseet og Mirós verk i selve Ramblaen.

Gamlebyen er vakker, masse lekker arkitektur og fine kirker. Bra shoppingmuligheter, særlig hvis du trekker litt unna turistmagneten Las Ramblas. Masse god mat, særlig sjømat. Og masse folkeliv og natteliv. Bare kos deg! :)

Skrevet

Høres virkelig bra ut!! :briller: Gjett om det er noen som gleder seg til å bli ferdig med eksamensstyret og pakke kofferten :wink: Er det forresten veldig varmt der i begynnelsen av juli?

Skal bo ca. "midt i byen"...Hvor blir da gamlebyen? Elsker å bare rusle rundt i gatene og se på nydelig arkitektur så tror dette blir perfekt :D

Skrevet

Nettopp kommet hjem fra 10 dager i Barcelona.

Vi bodde på et hostel mitt i byen, og det var helt ok.

Førsteinntrykket var nedslående, men etterhvert som vi vente oss til standaren på rommene, så gikk det kjempefint.

Billig var det også, pluss at frokost er inkluert i prisen - og at det er gratis internett 24 t.

Sjekk opp Gothic Point - http://www.gothicpoint.com/ (det er et ungdomst hostel, men det var noen godt "voksne" der også)

Det ligger slik til rette at det er gangavstand til La Rambla, Stranda, og større serverdigheter. Metroen er bare noen meter unna, det samme med gode spisesteder.

Vi var på de fleste store serverdigheter i byen, og gikk til alle steder. Helt kurrant!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ingen problem å sende kredittkortnr med mail (sjekk med kortselskapet om du vil), jeg ville heller gjordt det enn å faxe!

Skrevet

Et tips for den som vil bo veldig billig, er at det ligger en bed & breakfast helt nede ved havneområdet. På de billigere hotellene må du nok regne med å parkere i gatene. Men jeg hadde ikke turt å kjøre inn i Barcelona for alt i verden, i alle fall ikke før jeg var lommekjent!!! Makan til hissig trafikk har jeg aldri vært borti.

Det er en del billige hoteller, men det spørs hvor mye dere vil legge i det. Vil dere ha aircondition for eksempel, er det ikke alle billige som har det. KLarer du deg uten er hotel del mar et billig alternativ midt mellom ramblaen, havna og stranda. Helt glitrende beliggenhet, men ikke akkurat luksuriøst. Men det er jo ikke på hotellrommet du skal være heller!

En annen ting er at det lønner seg å bestille tidlig, for Barcelona er vel kjent for sin dårlige hotellkapasitet i høysesongen.

Men det er en herlig by og jeg skulle ønske vi skulle dit i vår igjen!!!!

God tur

Nitha

Gjest Chica
Skrevet

Da har vi fått bestilt, sendt kredittkortnr (hvorfor er mail tryggere enn fax? Er det ikke lettere å tak i noens mail, evt et virus som sprer mailen, enn å få tak i noens fax) og fått bekreftelse - så nå er det bare å vente på ferie! Gleder meg skikkelig. Har ikke så god tid i Barcelona, kommer tidlig en dag, og skal reise igjen dagen etter. Men rekker vel litt likevel. Blir fornøyd om jeg får ruslet litt på La Rambla og sett på folkelivet jeg da:) Selv om vi MÅ se på Sagrada Familia, og gjerne en tur på stranda.

Hvor ligger La Sagrada Familia i forhold til Las Ramblas og Plaza Catalunya?

Og, de forstår "vanlig" spansk ja?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...