Gjest bilde Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Jeg redigerer noen bilder til en bekjent på gimp. Bilkdene er tatt med speilrefleks. Jeg vet ikke om han har hatt det feil innstilt eller noe, for alle hvote flater blir så veldig hvite! Noen tips om hva jeg kan gjøre med dette? Det er naturbilder, så et hvitt hus feks tar hele oppmerksomheten fra naturen rundt...
Gjest Bolledeig Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Du kan prøve å justere på eksponeringen? Av og til kommer bilder som ser bra ut på skjermen i speilrefleks ut som forferdelig lyse når man ser de på dataen. Hvis du er inne i RAW-filen er det relativt rett frem å ordne. Litt triksing med hvitbalanse etc. kan også gjøre susen. Håper det ordner seg
Kamikatze Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Kan låte som dårlig innstilt hvitbalanse i utgangspunktet. Ellers synes ikke jeg Gimp er optimalt til fotos. Helt kurant tegneprogram da. Hva med å prøve Photofiltre (hvor eldre versjoner er freeware)?
Dru Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Det kan også være at det hvite er utbrent og har mistet alle detaljer. Da er det ikke så mye å gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå