Gjest Frk. Grønn Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Hvilken gresk øy (og gjerne hotell) kan dere anbefale for 3 reiseglade jenter som vil ligge på stranden og oppleve gresk kultur om dagen, spise god mat på restaurant om ettermiddagen og ta en drink om kvelden? Vi er ikke ute etter en typisk familieøy, men heller ikke en partyøy
Mixelite Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Hvilken gresk øy (og gjerne hotell) kan dere anbefale for 3 reiseglade jenter som vil ligge på stranden og oppleve gresk kultur om dagen, spise god mat på restaurant om ettermiddagen og ta en drink om kvelden? Vi er ikke ute etter en typisk familieøy, men heller ikke en partyøy Chios! Ta en titt på nettsidene mine som du finner i signaturen. Det er ikke så lett å anbefale hotell når jeg ikke vet hva slags standard dere ønsker. Karfas tror jeg kunne passe dere. Sandstrand med liggestoler og parasoller, noen gode tavernaer og noen trivelige barer. Her ligger hoteller for enhver smak fra luksuriøse Erytha til små, trivelige leilighetshoteller.
Mischa Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Skiathos! Flotte strender, mange gode restauranter og nok av barer + en del utesteder/diskoteker/klubber med mere modent klientell. Også er det en veldig vakker øy!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Hvilken gresk øy (og gjerne hotell) kan dere anbefale for 3 reiseglade jenter som vil ligge på stranden og oppleve gresk kultur om dagen, spise god mat på restaurant om ettermiddagen og ta en drink om kvelden? Vi er ikke ute etter en typisk familieøy, men heller ikke en partyøy Må le litt. På stranden opplever man definitivt ikke gresk kultur. Det er turistenes/skandinavenes feriekultur du opplever der.
Mixelite Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Må le litt. På stranden opplever man definitivt ikke gresk kultur. Det er turistenes/skandinavenes feriekultur du opplever der. Believe it or not, men grekerne går på stranden de også ;-) Det er mye kultur i å ligge på nesten tom strand og overvære husmortreff. Eller gresk familieutflukt ;-)
Gjest Frk. Grønn Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Må le litt. På stranden opplever man definitivt ikke gresk kultur. Det er turistenes/skandinavenes feriekultur du opplever der. Det var ikke sånn ment Jeg mente at vi noen dager vil ligge på stranden, mens andre dager vil vi opleve kultur i form av utflukter og severdigheter
Mixelite Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Det var ikke sånn ment Jeg mente at vi noen dager vil ligge på stranden, mens andre dager vil vi opleve kultur i form av utflukter og severdigheter Chios har rikelig å by på når det gjelder utflukter og severdigheter. Dra til keramikklandsbyen Armolia hvor keramikkutsalgene ligger på rekke og rad, Mastiklandsbyene Mesta som er festningsbygget eller Pirgi med sine svart/hvite grafittidekorerte hus, reis nordover og besøk noen av de trivelige landsbyene der, besøk museer, Korais bibliotek, Klosteret Nea Moni som står på Unescos liste over verdensarv, Anavatos med sin dramatiske historie og flotte steinbygde sukkertøyshus bygget i samme sten som fjellet rundt, ta en tur i den travle Chios by som har rikelig å by på når det gjelder sjopping _og_ severdigheter, dra til Vrondados og besøk Homers lærestein, til Olympi og besøk dryppstensgrotten, ta en spasertur innenfor borgmurene til gamlebyen i Chios by, spaser i Kambosdistriktet med flotte genovesiske herregårder og frodige hager og listen bare fortsetter og fortsetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå