Gjest bananen Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Er det ikke normalt å bruke sele i i sykkletraller, selv gjør jeg det alltid på barnet, men ser veldi mange som ikke bruker det. Bruker hjelm på barnet i sykkeltralla også jeg..(3 år) Er det jeg som er altfor påpasselig eller??
Lavalampe Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Helt normalt (og forhåpentligvis påbudt!) med både hjelm og sele i sykkeltralle. Jeg kunne aldri tenke meg å sykle av gårde med en unge som ikke var ordentlig sikret i tralla!
Gjest bananen Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Godt at noen er enige med meg, ser naboen støtt og stadig med barnet sitt i sykkeltralle, han er mindre enn mi, og bruker verken sele eller hjelm Ho bruker forresten ikke hjelm når hun har han i sykkelsete heller... Vet ikke helt va jeg vil med dette innlegge, tror jeg bare må få sagt at det provoserer meg litt at det er så mange som ikke sikrer barna sine bedre, det tar jo bare sekunder ekstra...sekunder som kan være livreddende for ett lite barn, som ikkje skjønner konsekvensene av å lene seg ut av sykkeltralla, finne på å hoppe av i fart, eller hva nå di små kan finne på. Di kan nok forstå det er farli, men ett barn ser ikke tingene på samme måte som en voksen. Men det kan skje en ulykke på andre måter som ikke barnet er årsak til, vi kan kresje med sykkelen, bråbremse eller andre ting som kan gjer at barnet kan skade seg. Så til alle dere der ute som ikke sikrer barna deres, håper dere tenker dere om en ekstra gang neste gang dere skal ut på tur, om det er med sykkel, bil, eller andre måter. ps. Dette var på ingen måte en skjennepreken til noen, bare en liten påminnelse om at det er vi som må ta ansvar! Vi elsker jo våre barn, gjør vi ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå