Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pakkeleken, hva er det? Er det noen av dere søte snille KG'ere som kan forklare meg konseptet? Har aldri vært borti det før...

:klø:

Har fått beskjed om å ta med meg gave/gaver til ca 100 kroner. Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan kjøpe og pakke inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kaster terning på tur, den som får 6 får ta en pakke. Når alle pakkene er fordelt setter man en klokke på en viss tid. Så fortsetter man å kaste terning, men nå "stjeler" man pakker fra de andre. Pakkene man har når klokken ringer er da dine.

Skrevet

Tusen takk Tussi!

Men skal man ikke på et tidspunkt også gjette hva som er i pakkene? Jeg har fått beskjed om at de skal ha "mystisk innpakning" og.

:klø:

Hoho, for et verdensproblem :lol: Kunne selvsagt bare ha spurt de andre som skal være med, men jeg ser dem ikke på en stund...

Skrevet

Vi har alltid pleid å ha pakkene innpakket fram til alle er fordelt, også pakker vi opp før vi tar siste runden. Men har også spilt med folk hvor pakkene har vært innpakket hele spillet, da vet man jo ikke hva man faktisk har vunnet.

Hva skulle man gjort uten KG, hvor man kan spørre om alt man vil :)

Skrevet
Hva skulle man gjort uten KG, hvor man kan spørre om alt man vil :)

Så sant, så sant ;)

:kghjerte:

Og takk igjen!

Skrevet

Slik spiller vi det:

Alle har med seg en del gaver til en billig penge. For eksempel vaskeredskaper, dusjsåpe, stearinlys, batterier, shampoflaske, sokker, hodelykt, kosedyr, ukeblad, bordbrikker, dorull, kjøkkenredskaper, servietter, verktøy, kjøkkenhåndklær, q-tips, godteri, ting fra biltema eller clas olhson osv.

Pakkene pakkes inn (gjerne mystisk, men ikke nødvendig). De legges på langbordet som man sitter rundt. Man kaster så terning(er) etter tur, hver gang man får 6 kan man velge hvilken som helst pakke som ligger på langbordet. Når alle pakkene er delt ut, pakker man opp gavene. Så legger man gavene foran seg på bordet sånn at alle ser hverandres ting.

Så setter man på en klokke. (1 time pleier å være greit.) Terningen(e) kastes så på nytt etter tur - hver gang man får 6 kan man velge en gave fra de andre. Når klokken ringer beholder man det man har foran seg.

(Ofte er det et par gaver som blir meget populære og som sirkulerer blant deltakerne helt til klokka ringer. )

Veldig gøy! Det får frem det verste/griskeste i et hvert menneske. :lol:

Skrevet

Aha, skjønner! Tusen takk, gjest :)

Høres jo litt festlig ut da :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...