Gå til innhold

Gamle jobben vil ha avskjedskake for meg

Anbefalte innlegg

Gjest Telenor nyansatt
Skrevet

Hva gjør en da - når kollegene og sjefen pliktoppfyllende kjøper inn kake og liksom skal "markere" at en har sluttet, når en ikke har trivdes noe på jobb?

Har ikke vært fornøyd med verken sjefer, sektor, lønn eller arb.oppgaver...liker ikke kollegene spesielt mye og har gitt mye mer enn mottatt, så: what to do?

Føler jeg ikke vil spise kake, overleve en tale og liksom ha det hyggelig, når vi ikke har hatt det ellers.

Tips?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha tatt meg sammen, spist kake og hatt det så koselig som mulig. Se på det som en feiring av at du er ferdig der, og at du aldri skal tilbake.

Skrevet

Du er jo glad for at du slutter... så prøv å feire det den dagen.... avskjedsfest:)

Skrevet

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å si til din tidligere sjef at du foretrekker å slutte i stillhet og at du ikke føler deg komfortabel med en kakeavslutning? Enten det, eller du må svelge en kamel og holde talen din ;)

Skrevet

Jepp, det er en av to det og det er jo helt opp til deg: Enten sier du at du ikke vil ha noen avskjedskake, eller du stiller opp og gjennomfører det.

Skrevet

Man kan si i fra til sjefen at man ikke vil ha avskjedskake. Det er ikke alle som liker slikt.

Skrevet

Kan være greit å gå for å feire at du ikke skal tilbake. Det kan være greit å ikke brenne alle broer, i tilfelle du ønsker å bruke noen der som referanse til en annen jobb.

Men det er lov å si at en ikke ønsker å feires med kakefest. Bare ikke gå dit og vær sur og grinete, det er det kun du selv som taper på...

Lykke til!

Skrevet
Kan være greit å gå for å feire at du ikke skal tilbake. Det kan være greit å ikke brenne alle broer, i tilfelle du ønsker å bruke noen der som referanse til en annen jobb.

Men det er lov å si at en ikke ønsker å feires med kakefest. Bare ikke gå dit og vær sur og grinete, det er det kun du selv som taper på...

Lykke til!

Vil ikke ha noen derfra som referanse uansett...vil brenne alle broer, det har ikke vært noe bra sted. Men kan ikke være sur og grinete, det er sant.

Gjest Spadamen
Skrevet

Eg ville ha gjennomført det og lata som ingenting. Det er jo tross alt gratis kake vi snakkar om.

Skrevet
Enten det, eller du må svelge en kamel og holde talen din ;)

Kamelkake? :klø:

Gjest Telenor-babe
Skrevet

Hva sier man liksom i talen sin da..."Takk for noen elendige år med dårlige sjefer, lusen lønn og store forskjellsbehandlinger mellom menn og kvinner"?

Gjest Tigress
Skrevet

Man seier noko om at dette har vore lærerikt, og at du er spent på den nye jobben. Heilt sant, heilt innhaldslaust, og du kan ete kake. Berre sørg for at du får ei kake du likar.

Skrevet
Man seier noko om at dette har vore lærerikt, og at du er spent på den nye jobben. Heilt sant, heilt innhaldslaust, og du kan ete kake. Berre sørg for at du får ei kake du likar.

Det skal være uken som kommer...og kjenner jeg de rett spør de ikke meg hva slags kake jeg vil ha, de bare kjøper det de vil ha selv.

Skrevet

Spis kake og tenk på at du aldri kommer til å se disse folkene igjen. Når du har fått nok sier du takk for deg, tar tingene dine og går mens de gumler i seg kake.

Skrevet

Jeg er enig med alle de andre her. Si noen runde ord om at det har vært en god erfaring, at du nå ønsker nye utfordringer, og at du ønsker de alt godt. Spis kake og kos deg.

Skrevet
Spis kake og tenk på at du aldri kommer til å se disse folkene igjen. Når du har fått nok sier du takk for deg, tar tingene dine og går mens de gumler i seg kake.

:jepp:

Skrevet

er med på den gratis kake kommentaren:P

men helt seriøst, skjønner meg ikke på folk som brenner broer! sett dette gang på gang de siste årene. og det er bare så jævlig unødvendig, og vet flere som har angret! værste er at sjefen er like teit! oppgitt!

Skrevet
er med på den gratis kake kommentaren:P

men helt seriøst, skjønner meg ikke på folk som brenner broer! sett dette gang på gang de siste årene. og det er bare så jævlig unødvendig, og vet flere som har angret! værste er at sjefen er like teit! oppgitt!

OK, men hva godt kommer det ut av å ikke brenne broer da?

Skrevet
OK, men hva godt kommer det ut av å ikke brenne broer da?

Du vet aldri hvem som kan bli din neste sjef eller neste kollega.

Skrevet
Det skal være uken som kommer...og kjenner jeg de rett spør de ikke meg hva slags kake jeg vil ha, de bare kjøper det de vil ha selv.

Du blir ihvert fall spandert på :) Måtte bake min egen avskjedskake jeg, på oppfordring fra sjefen. Sykehuset var min arbeidsgiver. De har ikke råd til å spandere kake på ansatte som slutter. Hadde jobbet der i 2 år. De andre stedene jeg har jobbet har det ikke vært vanlig med noen markering når ansate slutter. I den bransjen har man ofte ikke tid til slike markeringer

Jeg synes det er fin handling at sjefen kjøper inn kake og lager en markering for deg. En takk for innsatsen.

Forøvrig enig med Tigress:

Man seier noko om at dette har vore lærerikt, og at du er spent på den nye jobben. Heilt sant, heilt innhaldslaust, og du kan ete kake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...