Gå til innhold

Spre litt glede!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Er litt inspirert av miljødebattene som går for tiden,om hva vi som enkeltpersoner kan gjøre for å forbedre miljøet. Synd det er supert at KG blir et sted hvor man får inspirasjon til å utrette noe positivt!!

Så nå vil jeg prøve å sette fokus på hvordan vi som enkeltmennesker kan utrette noe positivt FOR HVERANDRE! :jepp:

Hva hvis vi prøver å generelt være litt mer positiv i hverdagen,ikke irritere oss over bagateller og gi litt mer av oss selv,også til fremmede. Kanskje bare ved å smile til fremmede man passerer på gata? Hilse på naboen når du stresser på jobb. Være litt mer tålmodig med folk rundt deg.

Gjør man slike småe ting i hverdagen tror jeg man vil få mye igjen. Å spre litt glede i hverdagen kan vi alle klare! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Fast gjest
Skrevet

Jeg har ikke spesielt sans for så formanende og moralistiske budskap.

Og: for alt du vet er de fleste slik fra før.

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Og: for alt du vet er de fleste slik fra før.

Det er ikke for å være moraliserende,men vi kan alle bli bedre til å gjøre noe for hverandre. Ideen var at hvis alle gjør litt,vil det utrette mye!

Hvis du mener at du gjør hva du kan klare for å være en positiv inspirasjon for andre,så var ikke denne oppfordringa til deg.

Skrevet

Jeg er ganske enig, TS. Det er viktig å være positiv, også for vår egen del og velvære. Man får ofte det man sender ut i slike situasjoner. :)

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet
Jeg er ganske enig, TS. Det er viktig å være positiv, også for vår egen del og velvære. Man får ofte det man sender ut i slike situasjoner. :)

Takk! :)

Fint med litt positiv tilbakemeldig også! :jepp:

Gjest Raptuza
Skrevet

Enig med Tinka. Let's make the world a better place!! :klem:

Skrevet

Men i all verden, dette er vel ikke formanende og moralistisk? :forvirra: Det handler vel heller om å være litt mer unorske; hilse, smile, takke, osv. Man skal ikke lenger enn over svenskegrensa før man finner et folkeslag som er langt mer omgjengelige enn oss nordmenn med nisselua nedover ørene og øya godt plantet inn i navlen :ironi:

Skrevet

Det er helt utrolig hva et lite smil kan gjøre i hverdagen.

Jeg merker at jeg blir glad hvis noen smiler til meg. Så jeg smiler ofte til folk jeg ikke kjenner. Noen smiler tilbake, mens andre ser bare sure ut... men det er deres valg!

Skrevet

Jeg er helt enig med trådstarter. Å være hyggelig er helt gratis, og gjør godt både for andre og deg selv.

Det handler vel heller om å være litt mer unorske; hilse, smile, takke, osv. Man skal ikke lenger enn over svenskegrensa før man finner et folkeslag som er langt mer omgjengelige enn oss nordmenn med nisselua nedover ørene og øya godt plantet inn i navlen :ironi:

Jeg er ikke med på at det er unorsk å smile. Jeg er stolt av å være norsk, og ifører meg gjerne nisselue en gang iblant! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...