Gå til innhold

Hvor langt går barnet på ski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er 9 år. Liker å gå på ski, men blir sliten etter 3-4 km.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blitt sliten etter 3-4 km, men så går nå jeg heller aldri på ski da. Har fått aversjon mot det.

Er baret ditt motivert for å gå på ski?

Hvordan er terrenget?

Er skiene bra smurt?

Skrevet

Barnet er motivert. Har bra teknikk. Ikke bakglatte ski. Koser seg helt til h*n plutselig føler seg sliten, slapp, uvel. Jeg blir bekymret og turen tilbake er ikke bra for noen.

Terrenget er fint. Slakke bakker, vann og myr.

Vennene går 1-2 mil. Lurer bare på om det er vanlig at et barn på denne alderen pleier orke gå så langt. Er bare bekymret for barnets helse.

Skrevet
Barnet er motivert. Har bra teknikk. Ikke bakglatte ski. Koser seg helt til h*n plutselig føler seg sliten, slapp, uvel. Jeg blir bekymret og turen tilbake er ikke bra for noen.

Terrenget er fint. Slakke bakker, vann og myr.

Vennene går 1-2 mil. Lurer bare på om det er vanlig at et barn på denne alderen pleier orke gå så langt. Er bare bekymret for barnets helse.

å? har du grunn til det da?

at han plutselig blir drita lei er vel ikke så rart? synes du skal være glad for at han orker å gå 3-4 km, jeg.

men seff, er det andre ting som tyder på at han har problemer med helsa. så må du jo få sjekket det ut.

forøvrig er jeg imponert over vennene som går 1-2 mil!! sønnen min på 14 og jeg gikk 5-6 km i dag og det var mer enn langt nok for han. og i mellom der var det pause med brus, pølse og sjokoade!!

Skrevet

Min åtteåring går 7 km, og det er passe. Da trenger vi en god stopp underveis med litt pause og påfyll.

Hvordan er motivasjonen?

Hadde nok også lurt litt om niåringn min ble direkte uvel etter 3 km på ski. Pass på at din bekymring ikke smitter over på barnet!

Skrevet

Mine unger gikk turer på minst 10 - 12 kilometer fra de var seks - sju år. Da passet jeg imidlertid på å gi dem rikelig med drikke underveis, og så har jeg med en blanding av mørk sjokolade og nøtter som jeg gir dem om de er sultne. Blir man plutselig slapp og uvel kan det komme av væskemangel eller lavt blodsukker. Da er det lurt å drikke, og spise noe med moderat GI. Spiser man noe med høy GI på tur, blir man bare fort sliten igjen - og desto mer irritabel. Væskemangel er også noe som gjør en sliten og irritabel,

Du skriver at du er bekymret for sykdom. Hvordan er barnet ellers i forhold til fysisk aktivitet. Gym på skolen, spaserturer osv? Hvis barnet ellers virker friskt, er det sikkert ikke noe. Skituere kan ha veldig mue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...