Gå til innhold

Noen som har treningsforslag som kan gjennomføres sammen med et barn?

Anbefalte innlegg

Gjest småbarnsmor som ønsker å forbedr
Skrevet

Og har mest overskudd til å trene på dagtid, men da er det morgenstell, barnehage, jobb, hente barnehage, middag, barne-tv og kveldsstell.

Jeg har ikke mange barnevaktmuligheter, og heller ikke god råd.

Jeg trenger tips til treningsaktiviteter som kan kombineres med omsorg for barn..

Jeg har en joggevogn, som vi bruker flittig i helgene, ellers blir det lite trim til hverdags. Jeg er nødt til å kjøre bil siden barnehagen ligger langt unna jobb...

Glad for tips!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er aktuelt for deg å melde deg inn på et treningsenter? På sats har de i alle fall noe som heter mini-sats (sikkert flere treningsenter som har noe lignende), der man leverer ungen i et lekerom mens man selv er og trener. Det er voksne der som passer på barna.

Har ikke barn selv, men ei venninne jeg trener sammen med benytter seg ofte av mini-sats, og er veldig fornøyd. Tror ikke det koster noe ut over den treningsavgiften man allerede betaler.

Skrevet

Hvis det er vanskelig for deg å komme deg på trening kan du jo tenke over hjemmetrening? Hvis du syns det er greit å sykle på ergometersykkel, kan du jo skaffe deg det? Mange syns det er ok å sykle foran tv'n. Så kan du kombinere med f.eks Windsor pilates (dvd, kan gjøres hjemme i stua) eller lignende.

Skrevet

Du kan også laste ned/kjøpe noen aerobic-videoer.

Skrevet

Er du selvdisiplinert, kan du skaffe deg noen vekter og en matte, samt en trenings-dvd, og gjøre styrkeøvelser hjemme. Eventuelt kan du lete opp øvelser på nettet, og kombinere så du har et lite program du kan gjøre hver eller annenhver dag. Du blir faktisk ganske svett og anpusten av å trene musklene! I tillegg kan du kanskje skaffe en ergometersykkel? Evt småjogge litt med vogna? :)

Skrevet

Jeg har investert i utstyr til styrketrening hjemme, og kjører økter etter at vesla har sovnet. Nå planlegger jeg i tillegg en tredemølle, så jeg også kan trene kondisjon.

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

I tillegg til at jeg trener på ett treningssenter med barnepark (både ettermiddager og helger) har jeg også en ellipse/crosstrainer hjemme.

Samt at jeg har laget meg noen "mens jeg gjør andre ting" øvelser...

Sitter i sofaen; Stramme rumpemuskler.

Ute på trappa å tar en røyk: stepper opp og ned på de to nederste trinnene (heldigvis bor jeg så ingen ser!)

Samme trapp etter røyken; 10 armhevinger i trappen

Sykler masse med vesla i barnesete (dog- nå er hun blitt for stor)

Setter på musikk i stua; danser

Setter på musikk i stua; stepper på den gamle dokrakken hennes!

Setter på musikk i stua; låner hoppetauet hennes!

Når jeg er blitt varm; situps på et liggeunderlag/ teppe/ puffen- løfter 1.5l flasker med vann- litt etter øvelsene jeg har lært på Bodypump

Går trapper i steden for heis på jobben (har kontor i 4 etg med bilen parkert i 3.underetasje)

Men viktigst av alt; Vi er MASSE ute- og da sitter ikke mor å ser på- hun er med!

Endret av prestekrage
Skrevet

Takk for svar:)

Tror jeg begynner med litt styrketrening hjemme på kveldstid, har kjøpt 2 vekter + en strikk, det fulgte med eksempler på øvelser.

Nå som det er vinter, skulle jeg gjerne tatt med vesla på ski, men da må jeg investere i en pulk, og det er dyrt. Vi får klare oss med kjelke og joggevogn:)

HI

Gjest prestekrage
Skrevet
Nå som det er vinter, skulle jeg gjerne tatt med vesla på ski, men da må jeg investere i en pulk, og det er dyrt. Vi får klare oss med kjelke og joggevogn:)

PS; Ingen ting er umulig med ett akebrett og kreative løsninger!

Gjest Trening er topp!
Skrevet

Dette kan være et tips til deg om du velger å trene hjemme:

www.exerto.no

Skal visst være verdens første treningssenter på internett, er helt nytt, og norskutviklet. Koster kun 199,- per måned - ingen innmeldingsacgift eller bindingstid!

... da kan du jo prøve en måned og se om det er noe for deg?

Per i dag har de ca 20 treningsfilmer der, både med og uten utstyr, og de bruker bare erfarne instruktører til å lede timene.

Det kan jo være et alternativ om du ønsker å trene hjemme men allikevel ha et tilbud tilsvarende gruppetrening på treningssentre?

... fordelen kontra treningssenter er jo til og med at du kan trene hvilken time når du vil, du er hverken avhengig av åpningstider eller når timene starter! :-)

.. de har til og med hjelp til å få koblet pc til tv så du kan få større skjerm å se på! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...